5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Na 24 jaar eindelijk een BX
Vega
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 31-12-2006

- Xantia 2.0i 16V Break Millésime
- ZX 2.0i Volcane
- ZX 16V
- Xantia 1.8i SX
- Xantia 2.0i VSX Aut.
Gepost: 08 november 2015 03:01 AM
  [ # 61 ]

Ik kan me best voorstellen dat je nogal teleurgesteld bent, maar laten we eerlijk zijn, je hebt een 26 jaar oude BX gekocht voor 250 Euro, het kán simpelweg niet dat daar niets aan mankeert. Dat wil echter helemaal niet zeggen dat het een slechte auto is.
Bij iedere auto uit die prijsklasse mag je verwachten dat je een berg achterstallig onderhoud weg moet werken om alles up-to-date en betrouwbaar te krijgen.

Laat om te beginnen goed naar de carb kijken door een specialist die hem eventueel kan reviseren en zorg dat de benzineleidingen in orde zijn, is een aandachtspunt bij een auto van deze leeftijd, en vervang ze sowieso als dat nodig is.
Daarop beknibbelen is niet handig, als het mis gaat fikt zo de hele auto af en is het einde BX, is dus zaak om dat snel op te lossen.
Zoek voor de hydrauliek ook een specialist op, bijvoorbeeld Chyparse in Almere, die bekijken of een bol gevuld of vervangen moet worden en kunnen dat ook ter plekke voor je doen, tegen heel schappelijke tarieven! Laat gelijk de LHM verversen, dan is je veersysteem up to date en ga je merken hoe zo’n auto echt kan veren.

Tot slot geef je de auto een beurt waarbij je olie+filter, brandstoffilter, luchtfilter, bougies, koelvloeistof en de bougiekabels vervangt, zodat je zeker weet dat alles op orde is.

Verbaas je er niet over als je hier en daar nog een gaar leidinkje van de hydrauliek tegenkomt, of een octopus die op knappen staat, na 26 jaar en bijna 2 ton op de klok kan/mag dat.
Een BX is geen slechte auto, en jouw exemplaar ongetwijfeld ook niet, maar ze hebben net als iedere andere auto periodiek onderhoud nodig, en daar wordt helaas nogal eens op bezuinigd.

Laat je vooral niet ontmoedigen door dit verhaal, BXen zijn ontzettend leuke auto’s en als je deze de juiste aandacht geeft ga je er heel veel plezier aan beleven Wink

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 08 november 2015 11:13 AM
  [ # 62 ]

Je hebt, denk ik, zeker geen slechte BX gekocht. Uitgaande van dat filmpje draait de motor in principe netjes, en de roest lijkt ook nog allemaal heel erg mee te vallen. Je hebt nu enkel de pech dat je 1 voor 1 slijtageonderdelen moet vervangen, maar dat is nou eenmaal zo rond de 2 ton - wagens die 15 jaar jonger zijn met hetzelfde kilometrage hebben deze problemen ook. Behalve dan het hydraulisch systeem, maar goed, mag rubber van 26 jaar het alsjeblieft eens begeven?
Trouwens, toen de hydrauliek gefikst werd, heb je toen ook nog een blik onder de auto kunnen werpen om bijvoorbeeld te zien hoe de octopus erbij hing? En let wel op dat het met de juiste materialen gerepareerd is - ik heb net nog 120 euro af kunnen tikken, in principe bovenop de eerder genoemde 300 euro. Degene die de octopus vervangen heeft, heeft niet zo goed opgelet welke slangen dat ‘ie moest gebruiken: benzineslangen lossen langzaam op. Vandaar dus dat mijn LHM snel vervuilde, en dat er nu ineens een lekkage was. Dat is nu gelukkig allemaal verholpen, maar vrolijk word je er niet van.

Enne, 250 euro voor zo’n luxe auto, kom op, dan mag je wel een beetje investeren. Ik heb in anderhalf jaar ook al ruim de aanschaf qua onderhoud in de auto gestopt, en mijn auto was 3x zo duur. Wink Als je hulp nodig hebt bij bepaalde zaken kun je ook altijd op het forum een noodkreet slaan, ik weet uit ervaring dat men hier graag helpt. Zo’n beurt, zoals Vega hier boven mij beschrijft, kun je namelijk in principe zelf doen. Het voordeel is dat je dan je auto steeds beter leert kennen, en dan dus ook eerder hoort wat waar fout zit.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 november 2015 11:23 AM
  [ # 63 ]

Eens met Bob! (Vega)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 08 november 2015 05:53 PM
  [ # 64 ]
MLConian schreef:

Trouwens, toen de hydrauliek gefikst werd, heb je toen ook nog een blik onder de auto kunnen werpen om bijvoorbeeld te zien hoe de octopus erbij hing?

Heb zelf geen blik onder de auto kunnen werpen dus dat durf ik niet te zeggen. Maar ik wil eind van de maand tóch naar de BX Meeting gaan en 1-2 dagen daarna naar Chyparse toe om alle bollen te laten vullen/vervangen en een kilometerkabel te regelen.

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 12 november 2015 06:47 PM
  [ # 65 ]

Nou, de moed zakt mij redelijk in de schoenen.
Ik snap dat je voor 250 euro niets mag verwachten, en zéker niet van een BX (De gemiddelde BX kost 1000 euro…) Maar ik heb nu in 2,5 week tijd een lekkage gehad. Én sinds gister heb ik een lekke koppakking.

Heb er niet meer als 500 kilometer mee gereden en er komen steeds meet problemen kijken. Hij lijkt ook een heel klein beetje ingezakt rechtsvoor (alleen als de auto in de ruststand staat)

Mijn vorige auto (eerste auto ook meteen) Was een Ford Escort. Vloeken in de kerk hier natuurlijk maar die auto heeft het ruim 3500 kilometer probleemloos gedaan en was slechts 50 euro duurder als deze BX.

Ik vind het helemaal niet erg om er geld in te investeren. Maar dan is de vraag, wanneer houd het op, en wát voor problemen liggen er nog meer op de loer? Lekkage, vuile caburateur, in ruststand ingezakt rechtsvoor, kloenk bij het schakelen naar 2 en optrekken in 2, lekker koppakking..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 november 2015 06:55 PM
  [ # 66 ]

En waar baseer je nu opeens een lekke koppakking op?

Met alle respect, maar een BX staat nu niet bepaald bekend als een probleemloze auto die goedkoop te rijden is. Dus als dat je intentie was..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 12 november 2015 07:26 PM
  [ # 67 ]

Ik baseer mijn lekke koppakking op het feit dat ‘ie na 30 minuten rijden nog witte rook produceert uit de uitlaat. Rare witte troep bij m`n olie, olie bij m`n koelvloeistof.

Ik snap dat een BX geen probleemloze auto is, vind het alleen heel erg ontmoedigend dat het al zo snel gebeurd na de aanschaf en na relatief weinig kilometers (+- 500 kilometer in net 3 weken is nou niet echt veel..)
Wil ook bést investeren in de BX.. Maar ik ben zelf ook wel bang dat er steeds meer om de hoek komt kijken. Dan is straks het ene opgelost en komt het andere nog grotere probleem opeens de hoek omkijken.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 november 2015 08:27 PM
  [ # 68 ]

Tenzij je érg veel geluk hebt, mag je voor 250 euro dergelijk achterstallig onderhoud verwachten. Ik sta niet bepaald versteld van de paar euveltjes die in dit topic opduiken.

Een koppakking gaat trouwens niet vaak plotseling lek, zoiets wordt geleidelijk aan erger. De meeste TU’tjes zijn na ongeveer 120.000 km aan de beurt. De operatie schijnt nogal mee te vallen en goed zelf te doen.
Met dit vochtige weer is het overigens helemaal niet ongewoon dat een auto erg lang blijft stomen. Sludgevorming ontstaat door vocht dat zich mengt met olie op koelere plekken, dus dat hoeft ook niet meteen het ergste te betekenen. Laat ‘m even ‘besnuffelen’ of onder druk zetten door de lokale garagist, dan weet je het zeker.

Dat scheef inzakken is zeer waarschijnlijk een stroeve/versleten veerpoot en de kloenk zou zomaar eens kunnen komen door een uitgelubberde schakelstang.

Bij achterstallig onderhoud valt te verwachten: rotte leidingen, rotte uitlaat, rotte plek in de kofferbak (ophangpunt uitlaat), problemen met het injectiehuis, de ontsteking en getokkel in de ophanging enzovoort ... Al met al is het belangrijkste bij een BX dat ie niet al te veel last heeft van roest.

Een Ford Escort is een degelijke auto maar ook daarvan rotten leidingen, knappen veren, roesten veerschotels en spatborden weg, enz, als je ‘m niet goed onderhoudt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 12 november 2015 11:21 PM
  [ # 69 ]

Je moest eens weten watvoor lullige problemen ik heb gehad met m’n Kanniks. Dat was ook een rotauto. Maar nu is ie betrouwbaar, omdat ik ervoor heb gekozen om m het onderhoud te geven wat ie nodig had. En inmiddels staat de teller op 321 duizend kilometer waarvan ruim 15dkm zonder problemen (alleen kleine lekkages etc). Wat timo al zegt, BXen zijn niet echt betrouwbaar tenzij jij m betrouwbaar maakt dmv veel en preventief onderhoud. Alleen kost dat geld, en heb je dat ervoor over…? Succes met je keuzes. Ik hoop dat je deze BX op de weg houdt, gewoon omdat het superleuke en bijzondere auto’s zijn.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 12 november 2015 11:25 PM
  [ # 70 ]
Midfriesland schreef:

Tenzij je érg veel geluk hebt, mag je voor 250 euro dergelijk achterstallig onderhoud verwachten. Ik sta niet bepaald versteld van de paar euveltjes die in dit topic opduiken.

Een koppakking gaat trouwens niet vaak plotseling lek, zoiets wordt geleidelijk aan erger. De meeste TU’tjes zijn na ongeveer 120.000 km aan de beurt. De operatie schijnt nogal mee te vallen en goed zelf te doen.
Met dit vochtige weer is het overigens helemaal niet ongewoon dat een auto erg lang blijft stomen. Sludgevorming ontstaat door vocht dat zich mengt met olie op koelere plekken, dus dat hoeft ook niet meteen het ergste te betekenen. Laat ‘m even ‘besnuffelen’ of onder druk zetten door de lokale garagist, dan weet je het zeker.

Dat scheef inzakken is zeer waarschijnlijk een stroeve/versleten veerpoot en de kloenk zou zomaar eens kunnen komen door een uitgelubberde schakelstang.

Bij achterstallig onderhoud valt te verwachten: rotte leidingen, rotte uitlaat, rotte plek in de kofferbak (ophangpunt uitlaat), problemen met het injectiehuis, de ontsteking en getokkel in de ophanging enzovoort ... Al met al is het belangrijkste bij een BX dat ie niet al te veel last heeft van roest.


Maar door dit vochtige weer is hoort het toch sowieso niet dat een auto 30 minuten later ook nog stoomt?

Heb qua roest wel echt een harde BX gekocht volgens m`n vader en vrienden. De auto heeft op eigenlijk alle bekende/beruchte BX plekken geen roest.

Motorsteun is wel roestbruin, maar die is nog nergens door en heeft ook nergens echt zwakkere punten.

Een rotte leiding heb ik al gehad in’t begin (De LHM lek was een leiding bij de voorraadbol)

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 12 november 2015 11:25 PM
  [ # 71 ]
Midfriesland schreef:

Tenzij je érg veel geluk hebt, mag je voor 250 euro dergelijk achterstallig onderhoud verwachten. Ik sta niet bepaald versteld van de paar euveltjes die in dit topic opduiken.

Een koppakking gaat trouwens niet vaak plotseling lek, zoiets wordt geleidelijk aan erger. De meeste TU’tjes zijn na ongeveer 120.000 km aan de beurt. De operatie schijnt nogal mee te vallen en goed zelf te doen.
Met dit vochtige weer is het overigens helemaal niet ongewoon dat een auto erg lang blijft stomen. Sludgevorming ontstaat door vocht dat zich mengt met olie op koelere plekken, dus dat hoeft ook niet meteen het ergste te betekenen. Laat ‘m even ‘besnuffelen’ of onder druk zetten door de lokale garagist, dan weet je het zeker.

Dat scheef inzakken is zeer waarschijnlijk een stroeve/versleten veerpoot en de kloenk zou zomaar eens kunnen komen door een uitgelubberde schakelstang.

Bij achterstallig onderhoud valt te verwachten: rotte leidingen, rotte uitlaat, rotte plek in de kofferbak (ophangpunt uitlaat), problemen met het injectiehuis, de ontsteking en getokkel in de ophanging enzovoort ... Al met al is het belangrijkste bij een BX dat ie niet al te veel last heeft van roest.


Maar door dit vochtige weer is hoort het toch sowieso niet dat een auto 30 minuten later ook nog stoomt?

Heb qua roest wel echt een harde BX gekocht volgens m`n vader en vrienden. De auto heeft op eigenlijk alle bekende/beruchte BX plekken geen roest.

Motorsteun is wel roestbruin, maar die is nog nergens door en heeft ook nergens echt zwakkere punten.

Een rotte leiding heb ik al gehad in’t begin (De LHM lek was een leiding bij de voorraadbol)

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 12 november 2015 11:32 PM
  [ # 72 ]
tim1993 schreef:

Je moest eens weten watvoor lullige problemen ik heb gehad met m’n Kanniks. Dat was ook een rotauto. Maar nu is ie betrouwbaar, omdat ik ervoor heb gekozen om m het onderhoud te geven wat ie nodig had. En inmiddels staat de teller op 321 duizend kilometer waarvan ruim 15dkm zonder problemen (alleen kleine lekkages etc). Wat timo al zegt, BXen zijn niet echt betrouwbaar tenzij jij m betrouwbaar maakt dmv veel en preventief onderhoud. Alleen kost dat geld, en heb je dat ervoor over…? Succes met je keuzes. Ik hoop dat je deze BX op de weg houdt, gewoon omdat het superleuke en bijzondere auto’s zijn.

Ik wil er best wel in investeren, maar heb op dit moment eigenlijk niet veel meer keuze dan m`n vader qua onderhoud omdat ik wel de onderdelen kan betalen, dat is echt het probleem niet. Maar ik heb ook niet nog geld voor het uurtarief van een fatsoenlijke citroen specialist of een Citroen garage.

Nou is mijn vader wel een goede monteur en een koppakking vervangen en bijvoorbeeld, kleppen stellen. Carburateur schoonmaken, durf ik wel aan. Maar ik zou hem bijvoorbeeld niet aan het hydrauliek systeem durven werken. Hij heeft er wel ervaring mee (Is al 40+ jaar monteur) Maar toch…Daar ga ik liever mee naar een bedrijf als Chyparse.

En het punt hier is dan weer dat m`n vader ook steeds het idee gaat krijgen dat ik een slechte auto gekocht heb, en dan gaat het punt komen dat hij zegt dat ‘ie vind dat er teveel aan mankeert en er niets meer aan doet. Dus vandaar.

Mijn witte tapijt rijd fantastisch als ‘ie rijd, en het is echt een hele degelijke auto (Hij voelt veel degelijker aan dan die Ford die ik had) En weg doen denk ik absoluut niet aan. Maar het is wel jammer dat de auto nu al zo onbetrouwbaar is gebleken, of het nou bij een auto van 250 of bij 2500 euro gebeurd, het is gewoon redelijk vervelend.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 12 november 2015 11:51 PM
  [ # 73 ]

Ach, het is inderdaad niet fijn, maar het hoort er nu eenmaal bij als je een oude auto koopt. En dan al zeker als je die voor weinig koopt.

Na het total loss van mijn C5, heb ik me een Xm gekocht. Een mooie zwarte/donkergrijze met beige leder. Voor de prijs moest ik hem niet laten staan, maar ik verwachtte dan ook dat hij niet foutloos zou zijn. Ondertussen de D-riem en de thermostaat vervangen, en nu heeft de dynamo de eeuwige jachtvelden opgezocht. Fijn is het idd niet, maar als ik nu ook de dynamo vervang kom ik alweer een stap dichter bij de perfecte en betrouwbare Xm. En daar doe ik het uiteindelijk voor, want wat zo’n Xm teruggeeft als hij rijdt, is onbetaalbaar. En elke auto kost geld, ook een nieuwe, aan aankoopprijs alleen al. Ik zou zeggen, even door deze bittere pil heen bijten en deze BX op de weg houden, het is tenslotte wel een BX!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 13 november 2015 12:28 AM
  [ # 74 ]

Je geeft zelf al aan dat je vader best die koppakking kan vervangen - dat is al pure winst. Kijk goed met ‘m mee, en je leert een hoop over je auto. Juist die 1400jes kun je goed zelf onderhouden als beginnend sleutelaar.
Ik kan uit ervaring zeggen dat BXjes lang witte rook kunnen uitbraken, juist als het vochtig is. Maak eens een foto van de witte meuk onder je olie vuldop, dan kunnen wij ook zien wat de staat is. Er moet echt een hoop ‘mayo’ onder zitten hoor. Overigens rijdt de mijne al bijna 230dkm rond met dezelfde koppakking, en vaak zweten ze sowieso ter hoogte van de dynamo.
Wat betreft je veerpoot, probeer eens wat teflon er in te spuiten (vlak onder de veerbol zit een gaatje). Timo heeft er een bizar veel gedeelde foto van.

Het komt er eigenlijk allemaal op neer dat als je zelf niet kunt sleutelen, een dergelijke goedkope BX je altijd hoofdpijn zal bezorgen. Maar juist deze BX kun je veel van leren om het zelf te kunnen. De onderdelen voor een BX worden schaarser, maar zijn zeker niet onbetaalbaar, en de techniek er achter is redelijk eenvoudig. Gewoon kalmeren en realistisch blijven. Een Excel bestandje maken om een budget vast te stellen en onderhoud te plannen kan je heel erg helpen. Om eerlijk te zijn denk ik dat je je te druk maakt. Logisch, doe ik ook altijd, maar uiteindelijk zijn die TU blokjes ijzersterk en kunnen ze een hoop mishandeling hebben. Zorg ervoor dat je de zaken die een direct gevolg voor je mobiliteit hebben nu aanpakt (koppakking, carburateur), zet de rest op je lijstje en sluit Wegenwacht af. Vervolgens zorgen dat je een Haynes en werkplaatshandboek hebt, en leer sleutelen met kleine stapjes. Met zo’n vader kan dat niet anders dan goed komen, toch?

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 13 november 2015 12:56 AM
  [ # 75 ]

Het is inderdaad al winst dat mijn vader dit soort dingen kan doen. Alleen ik kan dat dan weer totaal niet. Heb een poging gedaan tot sleutelen, boeken gelezen / met m`n vader mee gekeken en geholpen / op de sloperij als jong jochie meegelopen, maar ik heb echt 2 linker handen.

Ik heb al een lijstje gemaakt met wat er tot Dec/januari ‘16 vervangen gaat worden, en het valt mij echt heel erg mee.. Althans, ik vind dat ik dan best goedkoop auto rij, en ik maak mij inderdaad vast te druk.


- Kilometerkabel, 35 euro.
- Koppaking, 50 euro.
- Wisserblad, 10 euro.
- Koppelingsset, 80 euro.
- Vorraadbol, 50 euro.
- Octopus, 90 euro.

Ik doe de 3 bovenstaande deze maand, en de onderste helft de volgende maand en kom uit op:
- November: 145 euro.
- December: +- 200 euro.

(Heb de bedragen van de onderdelen van onderdelensites geplukt en vervolgens de een na duurste gepakt en naar boven afgerond, dus misschien werkt het in mijn voordeel Very Happy )

Even een vergelijking, bij mijn Ford Escort moest ik eigenlijk ook de koppeling vervangen, wat kost dit? 137 euro. Dus ik win al 67 euro als het ware. Ik blijf erbij, had het echt veel erger verwacht qua prijzen.

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook