Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik herinner me dat er 2 typen draaidop zijn. 1 waar de lamp eerst in moet en dan al is aangesloten en 1 waar je alleen de lamp mee vast zet en dan een 3weg stekker op de lamp drukt. Die laatste moet ook kunnen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt helemaal. Die laatste is wederom in gebruik op een Marchal lamp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wie heeft twee van die marchall lampen voor me?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
Voor koplampen met een Duplo fitting (zoals ook in mijn tweede neus) heb ik nu op de website van Lampengrossier gele H4 lampen gevonden met een Duplo voet (P45t) die 15 Watt meer lichtopbrengst (namelijk 60/55W) hebben dan de normale gele Duplo bolletjes (45/40 W). Uiteraard ook in wit verkrijgbaar.
Kosten rond de € 12 per stuk ex verzendkosten.
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goede tip! Aan mijn favorieten toegevoegd!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Toch een kanttekening hierbij:
Ik heb gehoord, niet zelf meegemaakt, dat de warmte-afgifte van deze lampen in kan branden in de reflector. Daar kan dus een doffe plek ontstaan, waardoor minder reflectie en misschien commentaar bij apk…
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik heb een paar jaar met deze lampen gereden, bij mij was de warmte afgifte in de reflector geen enkel probleem.
Wel moet je de extra stroom serieus nemen: het is niet zozeer “15 Watt meer lichtopbrengst” maar vooral “15 Watt meer opgenomen vermogen”, wat overeenkomt met 25% hogere stroomsterkte. Relais tussen de lichtschakelaar en de voeding zetten is beslist aan te raden. Maar dat had je toch al moeten doen, want ook bij de oude duplo-lampen zorgt dat voor minder spanningsverlies en dus meer “licht op tafel”.
Deze lampen bestaan ook in een 80/100 W variant (“not for street use”), meestal van vage B-merken. Verspil je geld er niet aan, ze geven nauwelijks meer licht dan een goede A-merk lamp van 55 W.
Inmiddels heb ik al weer een paar jaar mooi gele H4-Xenon, en dat geeft wel echt véél meer licht.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé