Ik dacht zelf om van die plakkers te gebruiken die ze ook gebruiken voor binnenspiegels
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat gaat niet werken.
Ben bij mijn auto als volgt te werk gegaan:
Ruit en beugel goed schoon. Plek waar het beugeltje op de ruit zit aftekenen met een viltstift.
Raakvlak op de beugel bewerken met grof schuurpapier.
In datzelfde raakvlak met een schroevendraaier een paar forse diepe krassen maken.
Dan vastlijmen met Bison Kombikit (2 componenten)
Vast klemmen zodat e.e.a. goed op z’n plaats blijft zitten.
Dan een dag alleen maar naar kijken en aankomen niet.
Succes
jasper08 schreef:
Iemand die nog een sloper weet met een bruin of zwart interieur waarvan ik de vloerbedekking en deurpanelen mag hebben hoor ik het graag!!
Ik heb nog wel een bruine achter vloerbedekking voor je liggen, mag je zo hebben.
Moet je het wel op komen halen in Leiden.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
De auto loopt eeeeindelijk weer!!
Tjonge wat een puzzeltocht! Maar ze snort eindelijk weer zoals het hoort! En wat een onovertroffen geluid maakt zo’n 4 cilinder boxer dan toch ook!
Maar nou is het toch echt afwachten op onderdelen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Gisteren heb ik voor het eerst een stukje met de auto gereden!
Ontsteking moet ik nog even afstellen met stroboscoop en de choke staat iets te strak.
Maar hier een kleine impressie van mijn GS speciaal!
En er is een nieuwe paus gekozen aldus mijn GS (maak me nog lichte zorgen om de hoeveelheid witte rook)
Ik gok condens, maar ze bleef toch vrij lang roken. (maar zal wel combinatie zijn van slechte ontbranding, jaren lange opgehoopte rommel)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
De condens blijft zolang het buiten koud is. Het is normaal.
Gr. Wim.
Wat een beauty!
Ziet er supertof uit bro!
CX 22 TRS
De beste wensen voor alle lezers!
Ik heb weer een paar kleine vooruitgangen geboekt in dit project. (foto’s zullen later volgen).
Ik ben tot de geweldige conclusie gekomen dat mijn rechter achterportier er een was van een break(set goede portieren zat bij t project dus nooit verder naar gekeken). Dit betekend op zoek naar een goede achterportier en dan weer opnieuw beginnen met spuiten… jammere conclusie maar dat is niet anders.
Verder heb ik eindelijk een interieur weten te regelen. En jawel het enige echte bruin sky interieur. met deurpanelen en vloerbedekking en nog heel veel andere meuk. Dit heb ik afgelopen vakantie opgehaald uit noord frankrijk.
Heerlijk avontuur is dat ook altijd weer. (interieur is mooi soepel en kent geen scheuren!)
Een mooie aanwinst dus weer voor dit project!
Maar elke up kent zijn down… het is een breed interieur. En ik heb uiteraard een breed middenconsole.
Maargoed wat niet pas is maken we pas dus dat komt ook weer goed.
De deadline om medio maart weer te rijden lijkt een steeds minder haalbaar doel.. maar we gaan het zien!
Geniet van deze ijzige dag.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ha Jasper,
Ik heb precies hetzelfde probleem: te breed interieur voor dit type GS. Hoewel de stoelen niet lijken te passen tussen het middenconsole en de stijl past het toch net wel. De rails zijn echter veel te breed, en dus is er geen manier om de stoelframes vast te zetten. De enige manier om het fatsoenlijk te doen is door aan de binnenzijde van de stoelframes extra strips te lassen en daar gaten in boren die precies op de bestaande gaten passen. Is ff wat werk maar wel te doen. Ik merkte dat de bijrijdersstoel net wat krapper in de ruimte zit dan de bestuurdersstoel. Inmiddels zitten de stoelen bij mij erin en kunnen ze nog heen en weer schuiven ook.
Alle credits voor de bedachte oplossing gaan trouwens naar Rusty, ik heb enkel intelligent gekeken en tijdig denksap aangegeven.
Er zijn diverse foto’s van, maar volgens mij heb je de foto’s al via via doorgekregen
Voor het Grote Archief zal ik ze hier toch even posten.
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Foto’s
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Foto’s
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Foto’s
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Foto’s
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Laatste met foto’s. Sorry voor het ‘vervuilen’ van je topic met zoveel posts, maar het is niet echt handig geregeld met foto’s op cifo
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Mooi hoor.
Ik heb precies het omgekeerde; een ‘76 gs met een smalle middenconsole en de vorige eigenaar heeft gaten in de ribben geboord om de rails en de te smalle x2 stoelen er min of meer goed in te krijgen.
Had wel willen ruilen, maar inmiddels laat ik een breed interieur opnieuw bekleden.