Hallo,
Ik ben de trotse bezitter van een ax waar ik een motor van een 106 in wil lepelen.
Nu vroeg ik mij af of er iemand een duidelijk schemaatje heeft van de ronde stekker van de peugeot 106?
Het betreft de stekker die van de motor naar binnen in de auto gaat.
Het gaat om een 1.4 xsi motor, code kfz.
Ik heb een elektrich schema, maar vind dit zeer onduidelijk om te ontcijferen.
Misschien dat iemand dit voor mij al heeft gedaan en weet welke draad waarnaartoe moet ?
Alvast bedankt, en hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Gr,
Jurgen
Peugeot werkt met nummers op de draden terwijl Citroën met kleurcodes werkt
Als je zelf de 106 motor uitbouwt de kabelboom in zijn geheel demonteren dus inclusief zekeringkast met de relais en de schakelaars aan de stuurkolom. Mijn ervaring is dat de aansluitingen op bijvoorbeeld de lichtschakelaar in de loop der jaren gewijzigd zijn. Ik heb veel extra uitzoekwerk gehad toen ik met onderdelen van een indertijd gesloopte 1987 een 1990 Ax weer rijdend wilde maken .
De schema’s uit een Haynes met behulp van een fotokopierapparaat uitvergroten van A4 naar A3 formaat en vervolgens over elkaar leggen is ook handig
Rene ter Veer
Op het AX forum is ook veel informatie te vinden w.b.t. motorwissels.
Even dr vanuitgaande dat de 1.4 dezelfde stekkers heeft als de 1.6:
Aardpunt moet je ff bij maken, bijvoorbeeld met zo’n knijp-oogje en dan aan de versnellingsbak
Geschakelde 12V voor de lambda kan je aftappen van de geschakelde 12V naar de brandstofpomp
‘96 AX 1.5D—> Alles GTI-spec + turbo project
‘95 AX 1.1i—> 1.6 16V swap