Ehm… geen idee. Meer XM’s zou het straatbeeld wel goed doen, want ik kom er bijna nooit een tegen. Maar dat geldt voor zoveel modellen .
Ik ben het met je eens. Maar laten we ‘ns voorzichtig beginnen te wensen dat er meer kleur op straat komt. Op alle variaties zwart, bruin en grijs ben ik wel uitgekeken.
Wim,
Disciplus Simplex
Als we nu eens beginnen met iedereen z’n auto op individuele wijze te laten bestuderen?😄
Wat een plaatje! Ik ben momenteel ook op zoek naar een V6. Moest ik er eentje in deze staat tegenkomen nam ik hem meteen. Jammer dat XM’s over het algemeen een korte houdbaarheidsdatum hebben.
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een korte houdbaarheidsdatum? Ze zijn allemaal 15 jaar of ouder!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De weinigen die overblijven misschien, maar te veel Xm’s zijnvroegtijdig op de sloop beland of voor onderdelen volledig uit elkaar gehaald.
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
We kunnen dus zeggen dat de XM wel een uiterste verkoopdatum had, maar z’n uiterste houdbaarheidsdatum is nog niet bereikt. Er zijn nog mooie exemplaren te vinden.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
en zo is dat
Dat het niet altijd feest is met de XM, is ook te lezen in dit artikel. Dat stukje had ik nog even voor me gehouden tot publicatie, maar dit is het relaas van de vroege ochtend van zaterdag 5 september 2015 (en de rest van die dag).
Zaterdag 5 september, alles is ingepakt en om 6.00 uur vertrek ik richting Italië. Voor de heenreis van 1100 km heb ik twee dagen uitgetrokken met een tussenstop in Stuttgart, alwaar ik nog even het Mercedes-Benz museum zal bezoeken.
Na een klein uur rijd ik Duitsland binnen met de muziek op 10 en m’n handen vrolijk trommelend op het stuur. Maar dan, even na 7.00 uur en nog geen 30 KM over de Duitse grens, licht ineens het hydraulische-druk lampje op. STOP! Een parkeerhaven is in zicht en ik laat de auto rustig uitrollen. Er komt rook uit het motorruim en als ik de klep openmaak zie ik kleine vlammetjes die gelukkig snel weer doven; De lekkende LHM had vlam gevat. Daar sta je dan met je mooie plannen.
We zijn op weg!
Meteen de ANWB gebeld en die stuurde een ADAC berger, een man van de letter die geen bereidheid toont om te kijken of de auto snel naar Nederland getransporteerd kan worden, maar die mij onverbiddelijk bij de dichtsbijzijnde garage afzet. Aldaar liep de communicatie met Karl-Heinz de Werkstattleiter uitermate stroef en ik zag het hele Alpen-avontuur hier al eindigen…
Karl-Heinz nam zijn taak uiterst serieus, maar wist weinig van de XM of van Hydrauliek. Na ruim drie uur speuren had hij het euvel ontdekt en kwam hij met een onderdeelnummer aanzetten, waarachter NFP stond. Op dat moment heb ik forumgenoot Waterman gebeld, waarmee ik al een hotline onderhield. Hij heeft Karl-Heinz uitgelegd dat het onderdeel niet meer leverbaar is en verdere telefonische instructies gegeven. Uiteindelijk kon ik dankzij zijn telefonische assistentie om 15.00 uur met een noodreparatie aan de HD-retourleiding mijn weg weer vervolgen. Die avond kwam ik om 21.00 uur in mineur aan in Stuttgart en ben ik meteen maar gaan slapen.
Het Mercedes-Benz museum heb ik gelaten voor wat het was.
De volgende ochtend schijnt de zon en met hernieuwd elan vertrek ik richting Oostenrijk en eindpunt Italië. Na deze tegenslag heeft de XM verder geen krimp meer gegeven.
Vandaag voor de APK geweest en zonder opmerkingen een verse APK gekregen.
Nu ga ik eens rustig nadenken over een nieuwe RVS uitlaat. Ik had eigenlijk verwacht dat de uitlaat een punt van afkeur zou worden, maar dat viel dus mee. Maar hij heeft z’n beste tijd wel gehad.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mahooi!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
+1
Maar waarom rustig nadenken over die uitlaat? Het verschil in prijs met origineel is gering. Waarbij ik me afvraag of OEM nog wel te krijgen is.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Mooie wagen verdient mooie RVS uitlaat.
Ik liet ‘m bij Crooke in Bunschoten maken: hier verhaaltje en foto’s: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191976/P105/#1766332
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gefeli!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82