Misschien heb je gelijk Nitro+. Maar ik blijf bij mijn standpunt. De Cactus is zo op de markt gekomen en zo wil ik hem graag houden.
Herkenbaar aan verlichting en airbumps.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
San schreef:ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een cactus, na wat gelezen te hebben ben ik ook om;-) ik zou de H7 lampen graag vervangen voor xenon lampen, voor de kleur maar ook de lichtopbrengst.
wie heeft recent zijn lampen vervangen voor xenon? en waar zijn die gekocht? en geen storing? de cactus heeft geen projectie lampen ben altijd beetje bang voor viskom effect, maar ziet er op verschillende foto’s erg mooi uit. als ik zo een beetje lees komt 6000K het dichts in de buurt van de RDL. lees graag jullie reacties
6000k is blauwer dan de ledjes van de dagrijdverlichting. Ik vind het zelf wel wat hebben juist, maar als je het één op één wil hebben, dan moet je naar 5000k of 4300k.
- Life goes too fast to drive slow -
dank voor je reactie! en is er een storinsgvrij alternatief aan te raden in plaats van een pilot systeem?
Ik heb, naar aanleiding van dit topic, mijn leverende dealer gevraagd om digitale xenon te monteren in 6000k.
Ik durf je niet te zeggen welk merk of wat er precies in is gegaan, maar bij mij werkt het super en ik heb geen storingen.
- Life goes too fast to drive slow -
@P4Tricky. Ik overweeg dit ook aan mijn dealer te vragen. Wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag .
Ik heb gisteren overigens de Bosch Plus 90 H7+H1 lampen besteld. Zijn in Nederland helaas niet verkrijgbaar maar hebben wel gewoon Europese goedkeuring. Komt eigenlijk uit alle (duitse) testen al beste uit de bus, gevolgd door de Osram Nightbreaker Unlimited en Philips Vision X-Treme Vision.
Ik heb EUR 233,00 in de BTW betaald.
Niet de scherpste prijs (zie andere prijzen in topic), maar wel door de leverende dealer.
- Life goes too fast to drive slow -
Ik vind het een nette prijs en zeker een pre als de leverende dealer het setje heeft ingebouwd. Heb je er foto’s van toevallig?
Ziet er fantastisch uit P4Tricky, bedankt voor de foto!
ziet er inderdaad strak uit, twijfel nog tussen 5000 K en 6000 K.
heeft iemand zelf een setje online gekocht dat storingsvrij is?
Ik heb juist een setje Xenon (5000k) lampen besteld voor de Cactus:
https://www.xenonlamp.nl/xenon-ombouwset-slim-canbus-r-lamp
Ik verwacht ze morgen binnen en dan krijgen we de Cactus ook
Met een beetje geluk heb ik ze dit weekend ingebouwd. Ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ik krijg a.s. zaterdag ook mijn Cactus! Ik heb ook interesse in Xenon-verlichting. Wil je foto’s maken van de inbouw? Heb je 2 sets, dus dim- en grootlicht?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Voor degene die exact de kleur van de dagrijverlichting zoekt, 4300K moet je hebben.
Ik had in eerste instantie 5000K gekocht, maar deze zijn blauwer en komen niet overeen met de DRL.
Dus voor wie nog 5000K xenon (alleen) lampen zoekt… ik heb ze liggen.
@Hoeksepeet: Ik begrijp je standpunt, echter met Xenon is alles veel beter en veel eerder te zien en dat komt je veiligheid ten goede.
De fabrikant heeft overigens (wslk uit kostenoverwegingen)de bedoeling van de ontwerper niet overgenomen. Als ik de hippe schetsen zie van de beoogde ledachtige koplampen, dan is gelig halogeen zeker niet de bedoeling geweest van de ontwerper. Dus wat is puur en origineel in deze?
Safety first. Je kunt de auto bij verkoop altijd weer in de originele staat terugbrengen. Maar goed, mocht je overtuigd zijn; 4300K komt het meest overeen met de DRL .
Tsja, ik heb de Cactus pas vanmiddag en dus geen referentie maar ik heb de 4300k, de 5000k en de 6000k naast elkaar gezien en vond de 5000k de mooiste
(Smaken he?)
Ik ben het iig met Tonino eens; alleen al omwille van de veiligheid zou ik xenon verlichting aanbevelen. Zelf neem ik maar één set. Groot licht ga ik niet veranderen. Als ik hetniet vergeet post ik wel wat picjes van de inbouw.
@Tonino, bedankt voor je uitleg. Om eerlijk te zijn, begin ik steeds meer te letten op Cactussen en hun verlichting. Het is zeker een mooi gezicht die gelijke kleuren. En wie weet ben ik binnenkort om. Dat is het leuke van dit onderwerp dat zelfs heel conservatieve geesten anders gaan denken over een onderwerp. En ik vind het bijzonder leuk om jullie inspanningen te lezen en bewonder jullie fanatieke zoeken naar de ideale verlichting.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline