Helaas nog geen tijd/gelegenheid gehad om verder te zoeken.Nu laat ik de ZX laat in de avond nog even draaien en daarna in de ochtend om een uur of 5. Moet toch vroeg op. Dit werkt goed tot nu toe. Kijken of ik wat in het weekend kan doen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ok, de afgelopen dagen heb ik de ZX ‘s-avonds laat nog even laten lopen om dan de volgende morgenvroeg (05.00 uur) hem weer te starten. De ZX slaat dan meteen aan dus dat levert op dit moment geen probleem op. Maar…..als de ZX meer dan ong. 8 uurtjes niet gelopen heeft doet het euvel zich weer voor. Lang doorstarten totdat hij uiteindelijk aanslaat.
Aangezien ik vandaag vrij ben en mijn vrouw ook heb ik bewust gisteravond de auto niet meer gestart.
Vanmorgen gewapend met een opvangbak en een tangetje naar de auto gegaan. De bak eronder gezet, paar keer het balgje ingeknepen, daarna het filter een paar keer ontlucht en dan starten. Et voila, de ZX sprong meteen heel enthousiast aan!
Ergeo Conclusio: toch ergens een luchtlekkage in het systeem. Mijn vermoeden bestaat dat dit zit tussen de balg en het brandstoffilter. Aankomend weekend maar even een stuk brandstofslang halen en kijken of dan het probleem is opgelost.
Ben benieuwd!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Weet je zeker dat het nieuwe brandstoffilter goed afdicht? Het feit dat het euvel niet lang na het vervangen daarvan begonnen is kan een aanwijzing zijn. Maar het kan natuurlijk ook elders zitten. Je hebt maar een brakke slang nodig die het na wat gerommel bij het vervangen van het filter heeft opgegeven.
Dat van die brakke slang is dus mijn vermoeden. Ben toendertijd ook bezig geweest met het vervangen van de gloeibougies. Daarvoor moet de luchtbak boven het kleppendeksel ook verwijderd worden. En daar onderdoor loopt dus de leiding. Leiding uitgedroogt en wat heen en weer geschoven…...je weet het maar nooit.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
als je maar blijft knijpen in dat balgje kom je er van zelf achter waar die gaat lekken.
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto