hahaha de ene bouwt effe een cabrio van zijn DS, de ander tekent een paar pompjes….



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
egberd
Van welke type bx heb je hd pompen op je dsen staan?
Is er behalve de prijs een ander voordeel om niet de originele DS pomp te plaatsen ?
Steph van Pierre had in het verleden het plan een standaard hydraulisch pompje te plaatsen dat goedkoop was , maar ook zonder al die afzonderlijke plunjers werkte. Is dat nog wat geworden ? Lijkt me ook wel wat.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een standaard CX pomp heef 5 plunjers pompt beter en gaat niet stuk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Rogier23 schreef:Is er behalve de prijs een ander voordeel om niet de originele DS pomp te plaatsen ?
Steph van Pierre had in het verleden het plan een standaard hydraulisch pompje te plaatsen dat goedkoop was , maar ook zonder al die afzonderlijke plunjers werkte. Is dat nog wat geworden ? Lijkt me ook wel wat.
Dat zou ik inderdaad nog doen, maar de cabrio is verkocht en Pierre heeft een goed werkende pomp. Zodra de nood er is zal ik het echter doen. Het zijn mooie kleine standaard pompjes die wij op onze Perkins diesel motoren zetten om bijvoorbeeld de airco aan te drijven (jawel; hydraulisch aangedreven airco!)
cisds schreef:egbert
Van welke type bx heb je hd pompen op je dsen staan?
Weet ik niet. Voor weinig ooit op Citromobile gekocht bij iemand die beweerde dat het BX pompen waren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik denk dat het cx pompen waren Egbert.
Latere (?) Bx pompen hebben een leidingaansluiting dwars op de as van de pomp.
Die kan je dunkt me alleen gebruiken als je een passende drukleiding maakt.
misschien kan je een foto posten van zon pomp in je ds ?
Even op BX forum gezocht.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204752/P15/
Zo,n pomp heb ik dus:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Lijkt sprekend op mijn ‘cx pomp’.
Maar wellicht hebben ze ook een tijdje op bx gezeten.
Dan zou ik hem vragen om animaties voor het TT te gaan maken!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat je nodig hebt is een pomp met een enkele uitgang. De ingang kan je makkelijk en andere locatie geven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beste forum leden, is het mogelijk de poelie van een bx hd pomp te verwijderen? Ik heb eenzelfde pomp als hierboven beschreven/getekend, welke voor toepassing in mijn id (‘64) dus ook te ver uitsteekt. Is zoiets te doen zonder speciaal gereedschap?