Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hoi allemaal ,
mijn BX 1.8 turbo diesel heeft stevige averij opgelopen oops even over een vluchtheuvel gegaan met volgend resultaat .
koetswerk volledig intakt .
Voorbrug zit stevig achteruitgeplooid .
Versnellingsbak lekt .
Nu heb ik nog een volledige BX 19 Diesel als donorauto ter beschikking ; voorbrug zal wel hetzelfde zijn maar is dit een gelijke versnellingsbak ??
Heeft er iemand zulke klus al geklaard ??
Wat met de aanhechtingspunten van de voorbrug aan het koetswerk ??
Graag jullie mening .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Kijk -puur voor de zekerheid- voor je gaat sleutelen of alle deuren nog goed sluiten, er geen barsten in de ruiten zitten (kan duiden op kromme koets) en er tussen de beplating (zowel aan de binnenkant - kunststof - als aan de buitenkant - staal) geen vreemde kieren zitten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Koets is volgens mijn controle niet geraakt ;de sleepogen vooraan zijn zelfs niet geraakt .
De wagen is echt OVER de vluchtheuvel gegaan , de twee voorwielen hebben alles moeten incasseren .
Daardoor is de voorbrug dubbel geplooid ; De achterste bevestigingspunten zijn nog OK .
Alleen kan ik niet goed zien hoe de brug bovenaan aan de carosserie bevestigd is .
Ook zou ik willen zeker zijn dat de versnellingsbak kan gebruikt worden van de atmosferische diesel .
Dank voor de supersnelle reactie .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Koets is volgens mijn controle niet geraakt ;de sleepogen vooraan zijn zelfs niet geraakt .
De wagen is echt OVER de vluchtheuvel gegaan , de twee voorwielen hebben alles moeten incasseren .
Daardoor is de voorbrug dubbel geplooid ; De achterste bevestigingspunten zijn nog OK .
Alleen kan ik niet goed zien hoe de brug bovenaan aan de carosserie bevestigd is .Ook zou ik willen zeker zijn dat de versnellingsbak kan gebruikt worden van de atmosferische diesel .
Dank voor de supersnelle reactie .
Walter
De overbrengingen van een Turbobak zijn volgens mij langer, maar ik weet zeker dat jij van twee bakken een hele goede kan maken!
echter, de ophangpunten van de voorbrug kan je inspecteren door de tapijten in de wagen voor de voorstoelen weg te halen, daar zitten volgens mij de gaten !
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien is het ook wel handig om onder de motorkap te kijken hoe de veerpoten nog in de carrosserie zitten. (zitten met 3 moertjes vast) Als de klap erg hard geweest is, heb je best kans dat het blikwerk daaromheen krom is.
Ook zit het subframe vast dmv 2 bouten in de buurt van de stabilisatorstang. Die bouten zitten onder in de draagbalken van de koets ter hoogte van de veerpoot.
Ook zou ik kijken of de achterste aansluiting van het subframe (dus onder de koets) niet uit het lood getrokken is..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Achterkant is Ok , maar hoe zit de brug vast laat ik zeggen onder de rechter motorsteun ??
Walter
PS hoe maak je zo een QUOTE ??
Krijg ik niet klaar .
Meten is weten , gissen is missen
Die knop gebruiken (staat boven ieder bericht).
Maar je sleepogen hoeven niets geraakt te hebben om toch krom te zijn hoor ! Het chassis van m’n Eend is krom, echter, de trekhaak van m’n voorligger raakte het motorblok ...
Schijt aan originaliteit.
je subframe is taaier dan je auto,dus ga er maar vanuit dat je koest krom is.
optie 1/ sloop er alles onderuit, en breng de kale koets met goed subframe naar een spuiter die een richtbank heeft.
kost iets van 400 euro of wat minder of meer,afhankelijk van hoeveel tijd ze nodig hebben om de zaak te richten..
vervolgens zaakie opbouwen.
je bak kun je behouden, sloop gewoon alles uit de ene en prop het in de andere.
optie 2/ bouw motor over in andere koets, eventueel een benzine versie,en laat hem ff bij het RDW omkeuren,,lijkt me de goedkoopste optie, en je kan een leuke kleur uitkiezen…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
optie 2/ bouw motor over in andere koets, eventueel een benzine versie,en laat hem ff bij het RDW omkeuren,,lijkt me de goedkoopste optie, en je kan een leuke kleur uitkiezen…
mvgr wupke wink
Dit is hier in Belgie geen optie , krijg je nooit in orde .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:optie 2/ bouw motor over in andere koets, eventueel een benzine versie,en laat hem ff bij het RDW omkeuren,,lijkt me de goedkoopste optie, en je kan een leuke kleur uitkiezen…
mvgr wupke
Dit is hier in Belgie geen optie , krijg je nooit in orde .
Walter
dan is het simpel en blijft optie 1 over,, vraag is alleen of de auto die moeite waard is…dwz economisch totallos…
of je schaft een dito auto aan en bouwt eea over.
mvgr wupke
wbogaerts schreef:optie 2/ bouw motor over in andere koets, eventueel een benzine versie,en laat hem ff bij het RDW omkeuren,,lijkt me de goedkoopste optie, en je kan een leuke kleur uitkiezen…
mvgr wupke
Dit is hier in Belgie geen optie , krijg je nooit in orde .
Walter
toch wel maar met een hoop papierwerk waar je echt niet blij mee zal zijn, verder nog speciale keuring (weer kassa kassa en nee niet ten voordelen van jezelf)
met hoeveel ging je eigenlijk over die drempel?
is het een drempel die volgens de juiste plaatsing voorwaarde is neergepoot? misschien de wegbeheerder in gebreke stellen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Niet drempel, vluchtheuvel ...
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Niet drempel, vluchtheuvel ...
ops: euh juist
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017