Ik zit er aan denken om mijn achterschokbrekers te vervangen. Is dat makkelijk zelf te doen?
Heb het ooit eens bij een volvo 460 gedaan en dat was een eitje.
Waarom? Bij nat weer merk ik dat de auto veel minder grip heeft aan de achterkant. De banden zijn overigens nog zeer goed.
Als ik trouwens de achterkant flink indruk en omhoog laat komen vind ik dat hij overigens totaal niet nadeint. Maar volgens mij komt dit doordat het VTS onderstel van zichzelf al erg stug is.
Tips en tricks zijn welkom!
Saxo 1.4i VTS (‘98)
Xantia 1.8i
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als je flink duwt op een hoek achter en hij blijft daarna niet nadeinen dan lijken mij het niet de schokbrekers. Is de bandenspanning goed? Wat is het merk band, en hoe presteren die in de regen?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Bandenspanning is goed, eerder te hoog dan te laag. Ongeveer 2.5 bar.
Er zitten Pirelli’s onder, Pirelli P3000. Is geloof ik geen topband maar wel redelijk.
Ik zal morgenochtend nog even flink duwen op een hoek.
Saxo 1.4i VTS (‘98)
Xantia 1.8i
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Te hard is ook niet goed, een Saxo is maar een lichte auto, zeker de achterkant. Met mijn ex Corsa (sorry) stond ik ook achterstevoren toen ik de banden iets harder had opgepompt.
Je zou een test op kunnen zoeken van die banden, maar Pirelli lijkt me niet slecht.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.