Ik heb sinds het begin al problemen met wissers voor, de cactus is nu 2,5 maand oud
Eerst waren er ruwe stukjes op het glas bij de omslagpunt van de voor wissers, wat voor een irritant geluid zorgde en een hele droge/ stroeve waas
Daarop heb ik rain-x gebruikt, na eerst goed wassen en ontvetten
De rain-x deed goed zijn werk zolang ik maar mijn ruitenwissers maar niet gebruikte, die gingen vreselijk klapperen, gewoon niet te doen
Dus rain-x moest er maar af, ik heb vanalles geprobeerd, van dreft, azijn ammonia, aceton( heel voorzichtig)en als laast een glass polish(zonder scrub)
In de tussen tijd de auto ook al tig keer gewassen, maar het ging er echt heel moeilijk af, ik las dat het in de poriëren van het glas ging zitten
De glass polish heeft flink geholpen, het zware klapperen is weg, maar nu heb ik nog steeds een stroeve zware droge waas, net of het glas super ontvet is
Zou ik nu al nieuwe wissers moeten hebben, maar na 2,5 maand?, of de wisserarmen stellen door ze te torderen
Ik heb volgende week een afspraak bij de dealer
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Harry, dan moet er toch iets met de wissers of met de afstelling aan de hand zijn. Mijn Cactus is nu een jaar oud en ik gebruik de wissers vaak. Het valt mij altijd op hoe super stil die dingen wissen.
Ik hoor ze bijna niet. Dus er is wel degelijk iets aan de hand met je wissers. Aan mijn voorruit doe ik helemaal niets ja af en toe schoonmaken als ik de auto was. Ik denk dat de dealer je wel kan helpen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Rain-X is mooi spul, maar m.i. niet voor de voorruit; dit gaat wel even duren voordat dit weer goed komt; Een steen door de ruit is waarschijnlijk de snelste oplossing
Dat omklappen van de ruitenwissers ontstaat ook door een waslaag; ben je er al mee door een wasstraat geweest?
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Ja inderdaad, op de rest van mijn ruiten wekt het perfect, ik kreeg ook een tip om het op de wissers zelf te smeren
Heb net nog een stuk gereden, en ging al een stuk beter na die glas polish.
Ik ga het nu eerst nog een keer wassen met die polish, daarna nieuwe wissers en l
Als het daarna nog niet weg is, dan nog een keer die rain-x vol overal opsmeren
Wat mijn ook opviel , het mechniek waar de asjes aan vast zitten, zit veel beweging in als je aan de wissers ziet, dat hadden ze wel steviger kunnen mken
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......