Stuik lassen van dik naar dun of enkel naar dubbel lijkt mij moeilijk en ook niet zo mooi.Ik zou dan denk ik hele plaat vervangen. Maar weet eigenlijk niet hoe lastig dat wordt aan de bovenkant.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De laatst inzichten zijn nu dat ik toch de hele verticale plaat ga vernieuwen. De dubbele plaat dus. Is er iemand die hiervan een goede fotoreportage heeft of weet?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je bang bent voor roest is het te overwegen om een deel in RVS uit te voeren. Is tegenwoordig niet meer zo extreem duur als vroeger.
Wel minimaal een 304 type toepassen. Lassen is zeker niet lastiger. Ik gebruik hetzelfde menggas als voor MIG/staal.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Aha, dat laatste wist ik niet en is waardevolle informatie. Nu is roest niet echt hetgeen waarvoor ik bang ben. Het moet gewoon goed worden en met de huidige stand der techniek van anti-roestmiddelen zal de godin langer roestvrij blijven dan de eerste 40 jaar van haar leven. Zeker in ogenschouw genomen dat ze bij mij een soort van ‘notabelen-bestaan’ krijgt (de Volvo mag het vuile werk opknappen).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eindeloos combineren met Argon en CO2…:
http://www.linde-gas.nl/nl/products_and_supply/industrial_gases/stainless-steel-protective-gases/index.html
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Precies, daar word je toch gek van?
Gewoon standaard MIG menggas 85/15 Argon/CO2. Geeft bij RVS geen glimmend resultaat, ziet er wat donker uit, maar dat poets je er zo af. Last mooi spatvrij en het valt niet uit elkaar.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop