1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

S-Z’s 16Soupapes
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 27 februari 2006 12:30 AM

Zo, nu ik eindelijk dingen te melden heb over mijn auto begin ik ook maar eens een monoloog op dit forum Wink

Nou, het begon allemaal op 20 december toen ik de auto kocht in Veenendaal.
Daar stond ze dan, bij een vriendelijke handelaar die helaas niets van Citroëns wist…
Ongewassen en erg zielig stond ze erbij… En als auto’s konden praten dan had ze zeker geroepen dat ik haar mee moest nemen…

Tsja, en ik heb 1 probleem,  ik heb nogal moeite met zielige auto’s…

Dus impulsief (nouja, ik vond het zonde om voor niets heen en weer gereisd te zijn)de auto gekocht…bij het postkantoor nog wat probleempjes gehad met overschrijven aangezien ik nog niet in het bezit was van een rijbewijs. Met behulp van een vriend van me is het toch gelukt om de auto op naam te zetten…
Tsjonge, je eerste auto en dan al gelijk een BX GTI 16v…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 februari 2006 12:39 AM
  [ # 1 ]

De auto kende een aantal gebrekjes… maar heeft APK tot september 2006. Niets ernstigs dus.
Zo langzamerhand ben ik begonnen om de auto op te knappen.

Aangezien ik 9 februari mijn rijbewijs in 1x gehaald had heb ik nu dagelijks de kans om de auto te verbeteren.

Zo is het linkerportierraam weer electrisch bedienbaar, is de auto weer windruisvrij, is de uitlaatophangbeugel weer deugdelijk, de uitlaaat weer gasdicht, is de auto gepoetst en ontdaan van de Bassie en Adriaan striping. Ook is er een ISO stekker gemonteerd om toekomstig gehannes met radio´s te voorkomen.

Het linker knipperlicht glaasje was stuk en is met een beetje hulp van WYD vervangen door een héél exemplaar. En zo zijn er nog Tig dingentjes gebeurd.

Tijdens de sleutelmeeting 27 januarie heb ik de BX ook voorzien van hele en gele H4tjes. En ow wat ben ik er trots op Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 12:45 AM
  [ # 2 ]

En om het monoloogje even voort te zetten het mijn aantal postst te verhogen hier nog een bericht…

Mijn BX is te koop!

Rede?
Ik rij auto voor de hobbie en plezier, en niet om me van A naar B te vervoeren.
Daarom is het heel erg belangrijk dat ik een band, beter gezegd een soort van klik heb met de auto. En helaas, jammer genoeg heb ik dat niet met de BX.

Hoe erg ze het ook naar mijn zin probeert te maken, ben ik toch bang dat ik niet de BX man ben..

Nu heb ik de kans om 1 van min droom Xantia’s te kopen en ik zou het jammer vinden om te kans te laten schieten.

Alhoewel ik nu wel eerlijk moet toegeven dat ik een BX veel meer karakter vind hebben dan een Xantia, maar dat terzijde…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 27 februari 2006 12:45 AM
  [ # 3 ]

Misschien weer eens tijd voor een fotootje?

Jeroen

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 februari 2006 12:50 AM
  [ # 4 ]

rood,, dus vaak wassen en in de was zetten, en liefst zelden polijsten…de lak is ook ooit op hihi..

verder wel gein, maare bouw een degelijke themperatuur meter in ,en let op de distributie,,,,beide kan je voor grotere kosten behoeden….met 16 klepjes is de cilinderkop gevoeliger voor rare themperaturen, en zeker duurder bij herstel van een gescheurde kop, of een lading kromme kleppen met een riem die de geest gaf…

mvgr wupke:die je vel fijne veilige kilometers wenst. Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 12:51 AM
  [ # 5 ]

En aangezien webmonoloogjes het leukst zijn als ze gevuld zijn hier alweer een post van mij…(wordt het al eentonig in de rij van de avatars Wink )

Dit weekend erg druk bezig geweest met de BX, de nodige reparatie’s verricht en haar een flinke beurt gegeven,  poets beurt dan he Wink
En het lijkt erop dat ik toch verliefd begin te worden op de bix…
Ze steelt mijn hart Surprisedops:

en aangezien er nog steeds analphabeten bestaan hier wat fototjes..

Ja, je ziet het goed, het is een 16v met zwarte bumpers, en ondanks dat ik het zeker iets stoers vind hebben en er al helemaal aan gewend ben komen er binnenkort dan toch rode bumpers op…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 12:53 AM
  [ # 6 ]
toniclight schreef:

Misschien weer eens tijd voor een fotootje?

Jeroen

U vraagt, wij draaien

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 27 februari 2006 12:56 AM
  [ # 7 ]

Dank!!

Ziet er gepoetst mooi uit. Bumpers ga je nog doen. Kan me goed voorstellen dat je er iets mee hebt.
Begrijp ook niet zo goed waarom je nog steeds naar een Xantia verlangt Wink

Jeroen

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 12:59 AM
  [ # 8 ]
kreazyV8wuppo schreef:

rood,, dus vaak wassen en in de was zetten, en liefst zelden polijsten…de lak is ook ooit op hihi..

verder wel gein, maare bouw een degelijke themperatuur meter in ,en let op de distributie,,,,beide kan je voor grotere kosten behoeden….met 16 klepjes is de cilinderkop gevoeliger voor rare themperaturen, en zeker duurder bij herstel van een gescheurde kop, of een lading kromme kleppen met een riem die de geest gaf…

mvgr wupke:die je vel fijne veilige kilometers wenst. Wink

Tsja, ik ben nooit geen fan geweest van rode auto’s echter, een BX(en zeker een 16v) is op zijn mooist in het rood.
Ik heb de auto dit weekend voor het eerst sinds aanschaf goed gewassen(en ik denk voor het eerst in een jaar tijd Rolling Eyes ) en in de was gezet.
En ik moet zeggen, het resultaat valt me niet tegen… nog enkele kleine plekjes en wat plekjes waar voorheen de striping zat zijn nog wat minder…
Misschien binnenkort even een mini Commandant beurtje geven.

Voor wat betreft de motor.
De riem is recent vervangen, maar om het zeker voor het onzekere te nemen vervang ik die nog een keer in de zomer. Als ik haar dan nog heb.

Wat mij trouwens ook opviel is dat ik volgens mij 1 van de weinige BX’en heb die voorzien is van een werkende olie temp meter…

Van rare temperaturen bij mij geen sprake, ik ben geen jakkeraar, hou zo nu en dan wel van een sprintje maar heb bijv. net nog van Zoetermeer naar eindhoven gereden met een contstante snelheid schommeld tussen de 85 en de 100… Moet kunnen toch Wink
En natuurlijk voor alles….goed warmdraaien… ik bedoel, een mens werkt ook pas lekker na een bak koffie of thee Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 27 februari 2006 01:02 AM
  [ # 9 ]

Wat mij trouwens ook opviel is dat ik volgens mij 1 van de weinige BX’en heb die voorzien is van een werkende olie temp meter…

Is dat zo uniek? die van mij doet ‘t ook gewoon…

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 01:03 AM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Naar mijn weten is dat best bijzonder, net als een werkende 2 standen fan en goede mistlichten vóór Wink  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 27 februari 2006 01:05 AM
  [ # 11 ]

net als een werkende 2 standen fan en goede mistlichten vóór

Dat heb ik ook allemaal, alleen zijn de mistlichten nieuwe verstralers (origineel) en heb ik de goede gele mistlampen thuis liggen Smile

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 februari 2006 01:07 AM
  [ # 12 ]

ik zou de foto’s wel wat verkleinen als ik jou was, want deze draad laad nu wel heel traag.

inmiddels aangepast ,thanks Laughing
mvgr wupke Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 01:18 AM
  [ # 13 ]

ow, is dat zo? ik merk er zelf weinig van maar dat komt vast omdat de foto’s al in het geheugen van de computer staan.
Ik heb ze al verkleind dus ik denk dat ik er maar links van maak…

BTW, voor meer plaatjes zie: deze set op Flickr.com

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 27 februari 2006 01:21 AM
  [ # 14 ]
Simpele Ziel schreef:
Harm schreef:

Naar mijn weten is dat best bijzonder, net als een werkende 2 standen fan en goede mistlichten vóór Wink  Laughing

Mwah, is niet echt bijzonder. Bij mijn rode BX16V (op LPG) werkt dat ook allemaal naar behoren.
Die zaken horen nog gewoon te werken als er enige aandacht besteed word aan de auto.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 27 februari 2006 01:24 AM
  [ # 15 ]
Eric Vertogen schreef:
Simpele Ziel schreef:
Harm schreef:

Mwah, is niet echt bijzonder. Bij mijn rode BX16V (op LPG) werkt dat ook allemaal naar behoren.
Die zaken horen nog gewoon te werken als er enige aandacht besteed word aan de auto.

Iets in mij zegt dat de vorige eigenaar weinig liefhebber was…wassen misschien nog wel, maar dingen naar behoren laten werken…gelukkig is dat nu allemaal opgelost Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook