Zekers!
Iemand die buitenspiegels heeft ?
Of afdek kapjes achter?
Of stootlijsten rondom ? Die zijn me trouwens met klem aanbevolen daar.
Ik heb wel stootlijsten maar voor serie 2. Passen die ? Met name rond de voorschermen.
Niet doen, dat staat niet.
Doe dan zonder stootlijsten..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Maken we niet met z’n allen een denkfout v.w.b. de interieurluchtaanzuigkoker.
Deze CX is een RHD-uitvoering, kan die dan wel rechts zitten?
Lijkt mij van niet, in ieder geval niet in de ons bekende LHD-versie.
Overigens nog nooit een rechts gestuurde CX onder de kap gezien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Good thinking Rene !
Zou dat ook misschien de reden zijn dat er geen reservewiel rek gemonteerd zit ?
Aan de andere kant zitten de openingen in de motorkap wel op de gebruikelijke plek…
Ik probeer nog betere fotos van onder de kap te laten maken, want ik wil graag eind december zo veel mogelijk spullen meenemen. Om te proberen te voorkomen dat ik daar dan kom en erg belangrijke spullen heb gemist.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuk hoor al die onderdelen die je zoekt om de auto compleet/mooier te maken, maar je hebt natuurlijk ook nog een lijst van een A4’tje of 3 nodig aan nieuwe technische onderdelen om die auto weer een beetje knap rijdbaar te maken. Hoe ga je dat regelen? Nieuwe spullen mag je kennelijk wel per post naar dat land versturen/invoeren, maar dat gaat je een lieve duit aan verzendkosten kosten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:Maken we niet met z’n allen een denkfout v.w.b. de interieurluchtaanzuigkoker.
Deze CX is een RHD-uitvoering, kan die dan wel rechts zitten?
Lijkt mij van niet, in ieder geval niet in de ons bekende LHD-versie.
Overigens nog nooit een rechts gestuurde CX onder de kap gezien.
Zit gewoon rechts
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Leuk hoor al die onderdelen die je zoekt om de auto compleet/mooier te maken, maar je hebt natuurlijk ook nog een lijst van een A4’tje of 3 nodig aan nieuwe technische onderdelen om die auto weer een beetje knap rijdbaar te maken. Hoe ga je dat regelen? Nieuwe spullen mag je kennelijk wel per post naar dat land versturen/invoeren, maar dat gaat je een lieve duit aan verzendkosten kosten…
Mag dus niet per post.
Want dat is “nieuwe” onderdelen invoeren
Dus het zal inderdaad een hele klus worden!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoi Waterman, nou het is nog erger, spullen komen daar per post het land wel in, maar niet nadat de doanier en zn medegezellen je quadruple en meer over de knie hebben gelegd.
Het is dus een extreem dure optie een paar kratten grote onderdelen te versturen (De verzendkosten staan daarbij in z’n geheel in het niet).
Her is de frustratie van alle Citroen liefhebbers in Indonesie. Ze moeten alles namaken of iets anders zien te verzinnen om de zaak rijdbaar te houden.
Op zich heeft dat rijdbaar houden en de creativiteit die er aan te pas komt wel weer zijn eigen charme, maar het blijft een groot gemis dat je geen spullen kan opsturen.
Gebruikte motoren of iets dat een motor in zich heeft zijn zelfs helemaal verboden bij het inklaren.
Vraag me aub niet om de logica van deze regels. Indonesie is een land waar je snel leert op te houden met je af te vragen waarom de dingen daar zo zijn als ze zijn.
Vandaar dat mijn keus ook op deze auto gevallen is. Ondanks dat ik deze auto, indien ik hem in nederland had gezien, eerlijk gezegd als een tamelijk uitgeleeft zou hebben bestempeld, is het daarzo voor mij toch een bijzonder compleet geheel.
Belangrijkste : er zit een motor in. Want daar kom je daar nooooooit meer aan.
Dat ie loopt is mooi meegenomen.
Al met al een geheel dat wel weer tot een rijdende auto te brengen is.
Indonesie, een land met ruim 250 miljoen inwoners, telt naar ik vernam slechts ongeveer 25 cx-en.
Dus het is toch wel bijzonder er eentje te hebben daar.
Je had het over de technische delen. Natuurlijk daar heb je gelijk in, de techniek moet kloppen.
Daar ben ik al mee bezig, er moet een nwe waterpomp in, een nwe benzinepomp, nwe lhm (waarschijnlijk is ie nu volgegeooid met goedkope hydraulische olie)
Al met al moet alles worden nagezien. Monteurs ,en een ieder die zich daar zo noemt, hebben daar geen verstand van citroenen helaas en je komt ongelooflijke dingen en reparaties tegen. Ik heb al het een en ander meegemaakt met een andere oldtimer daar.
Ik heb inderdaad al een hele lijst met techniche dingen die mee moeten gaan in december. Je kunt nooit alles voorzien want ik heb deze auto vanuit nederland gekocht.
Dat moest ook wel want anders was ie weg geweest. Klassiekers zijn gewild daar. En citroenen zijn zeldzaam. Ik kon hem de dag van de aankoop alweer met winst verkopen als ik dat gewild had.
Natuurlijk is het een avontuur deze auto, met veel werk waarschijnlijk.
Maar hij heeft nog geen 70000 km gelopen, het blok is droog en loopt goed, dus dan kun je je niet echt een buil vallen. Roesten zoals hier doen autos daar niet.
Zolang ik dus maar geen motor of bak nodig ga hebben kan ik veel van de benodigde delen nog wel in m’n reiskoffer stouwen.
Interieur en plaatwerk moet je eigenlijk niet naar kijken, want dat kost daar niet veel om weer in orde te krijgen, en daar zijn het ware magiers in.
Specifieke delen voor CX zoals een stuur, strips, spiegels en dashboard delen kom je daar echter ONmogelijk aan. Vandaar m’n vraag naar die onderdelen.
Hier wat bewegende beelden
http://vid1359.photobucket.com/albums/q781/msnijd/Citroen-CX-2400-Pallas/IMG_0957_zpsdforya23.mp4
Toch leuk zon straatbeeld in de tropen
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
maxcitro schreef:
Vraag me aub niet om de logica van deze regels. Indonesie is een land waar je snel leert op te houden met je af te vragen waarom de dingen daar zo zijn als ze zijn..
Dat het een corrupte bananenrepubliek is was mij al bekend, m’n pa is er opgegroeid in de goeie tijd en een paar keer terug geweest de afgelopen 40 jaar. Ik wens je er veel succes mee. Laat mij maar gewoon in de regen pindakaas eten en parts via ebay bestellen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hahaha, alles heeft inderdaad zn voors en tegens.
Als je ooit naar Bali mocht komen kom ik je misschien wel van de airport halen met mn CX.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maxcitro schreef:Roesten zoals hier doen autos daar niet.
Is dat een algemene stelling? Of heb je deze CX echt al goed kunnen bekijken?
Als de basis echt goed en hard is dan is dat natuurlijk wel een groot voordeel.
Al kan ik me voorstellen dat klein laswerk daar een stuk beter te betalen is dan hier.
Houd ons op de hoogte van de vorderingen
Arjan, das een algemene stelling. Het roest wel daar, maar toch wat minder.
De cx heb ik nog niet van onderen kunnen bekijken.
Maar als je daar zo rondkijkt naar oude autos zie je dat roest een minder probleem is.
Ik weet het ook van de weinige dssen die daar nog rondrijden.
Die hebben over het algemeen minder roestproblemen.
Het hoost bijna elke dag (in het natte seizoen), maar na een uur is alles weer droog. Dat scheelt.
Toch zetten mensen die hun auto lief is hem allemaal onder een afdak.
De zon geselt de lak, rubbers en interieurs anders op den duur aan gort.
Laswerk kost weinig daar als het laat doen inderdaad. Autos spuiten ook. Dat doen ze gewoon aan de kant van de weg. En je staat er van te kijken hoe goed de resultaten zijn. Warmte doet een hoop.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, andere cultuur