8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Na 24 jaar eindelijk een BX
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 november 2015 12:22 AM
  [ # 106 ]

Hoef er niet “vlot” Vanaf, maar heb er geen grote klik mee. De auto staat te koop maar hoeft niet binnen nu en 2 weken weg.
Morgen gaat de auto naar de garage, dan word de auto volledig geïnspecteerd en word er even mee gereden, en dan krijg ik een opgave met wat er aan moet gebeuren en wat dat gaat kosten.

Blijf sowieso nog tot Januari in de BX rijden, en dan wil ik sowieso alle kleine dingetjes wel gerepareerd hebben, en als een aantal grote zaken niet te duur zijn die dan misschien ook wel.

Het voordeel is dat er een monteur in de familie is, namelijk m`n vader. En als ik de onderdelen betaal vind hij het niet erg om aan de BX te sleutelen.

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 november 2015 06:16 PM
  [ # 107 ]

Auto is bij Van Beers geweest voor diagnose, en het valt héél erg mee:
- Auto heeft rechtsonder wat roest.
- 3 banden onder 1,6 mm
- voorraadbol
- retourslang linksvoor.
- div.leidingen putvorming.
- Stoelframe linksvoor.
- Zweten octopus.

Als ik het zelf zou doen zou het mij rond de 300-500 kosten en dan kan de auto wel weer een paar jaar mee.
Het is een best goede koop geweest. En ze gaven mij eigenlijk mee dat ik er nog mee moest rijden tot de volgende keuring en dan kijken wat er aan het licht komt.

Eerste wat ik ga aanpakken zijn de banden, komen 4 goede banden onder deze week nog.
Daarna de kilometerkabel en de voorraadbol. En dan zie ik wel verder. Kosten zijn in iedergeval te overzien.

En als de auto dan eenmaal goed is kost ‘ie mij zeg maar 700 euro, daar heb je luxere en optisch mooiere BXen voor, maar in hoeverre ze dan betrouwbaarder zijn is nog maar de vraag Smile

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 november 2015 08:01 PM
  [ # 108 ]

Niet wegdoen dus.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 25 november 2015 03:09 PM
  [ # 109 ]

Mijn BX zeurde gisterochtend om koelvloeistof dus die heb ik gevuld, heb alleen niet gekeken tot hoe vol ik hem moest doen dus die heb ik tot bijna de rand gevuld (Niet heel slim lees ik overal)

Maar goed, ik heb vandaag een rit gereden van een kleine 20 minuten bij elkaar en zag bij het stationair lopen na de rit opeens veel witte rook, ook rook het naar koelvloeistof.

https://youtu.be/ciTvydt77kw
Dit geeft een beetje het probleem aan. Zodra ik rij is het niet meer te zien overigens.
Koppakking lijkt mij niet (Eergisteren bij Citroen geweest en daar zeiden ze dat het best een goede auto was en er alleen wat slijtage aan zit door ouderdom) Maar zou het dan toch kunnen dat de teveel koelvloeistof heeft ? (Ik kan niet zien wat min/max is..)

Hulp zou heel prettig zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25507
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2015 03:13 PM
  [ # 110 ]

Ja en dan gooit ie het eruit door de overdruk klep/slang.

Als dat op je blok of uitlaat komt ruik je het. Even het niveau checken en eventueel een beetje aflaten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 november 2015 04:01 PM
  [ # 111 ]

15 tot 20 cm onder de rand van de vuldop, hoger moet je niet gaan.
Er moet een kolom lucht onder de dop zitten want er zit verder geen expansievat in het systeem

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 november 2015 04:08 PM
  [ # 112 ]

Hoe hoog staat het niveau inmiddels? Ik vul bij m’n AX en BX (bijna hetzelfde blok) ook het niveau altijd tot net onder de rand, alles wat te veel is gooit ie er zelf uit. Maar die witte rook hè... Kan condens zijn, maar ik vind het wel erg veel uit de uitlaat.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2015 04:17 PM
  [ # 113 ]

KVS-peil de komende tijd in de smiezen houden. Als die witte wolk tijdens de rit en bij verkeerslichten niet is te zien (en alleen wel bij koude start), dan zou ik niet direct wanhopen. Is er wel sprake van overmatig KVS/en of olieverbruik, dan is er reden tot ongerustheid. Steek ook je neus eens in de oliedop. Ruikt het naar olie of is er een lichtbruine, mayonaise-achtige smurrie te zien?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 25 november 2015 04:43 PM
  [ # 114 ]
tim1993 schreef:

Maar die witte rook hè... Kan condens zijn, maar ik vind het wel erg veel uit de uitlaat.

Het roken is al weg, schat dus gewoon dat het condens was..

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 25 november 2015 04:50 PM
  [ # 115 ]
HvdL schreef:

KVS-peil de komende tijd in de smiezen houden. Als die witte wolk tijdens de rit en bij verkeerslichten niet is te zien (en alleen wel bij koude start), dan zou ik niet direct wanhopen. Is er wel sprake van overmatig KVS/en of olieverbruik, dan is er reden tot ongerustheid. Steek ook je neus eens in de oliedop. Ruikt het naar olie of is er een lichtbruine, mayonaise-achtige smurrie te zien?

Het was alleen te zien als ik stationair draaide na een rit van zeg 20 minuten..
Er is geen smurrie te zien, ruikt ook gewoon naar olie, koelvloeistofpijl is al een beetje gedaald en aan de koelvloeistof dop zit ook geen smurrie Smile

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 25 november 2015 06:41 PM
  [ # 116 ]

Heb hem vanmiddag (moest toch tanken) Even de wasstraat in gereden. Komt toch nog een best mooie BX onder vandaan.


Wel zitten er nog wat vlekken van olie op de bumper en het rechter voorscherm, enig idee hoe ik die met kleine moeite weg krijg ? Very Happy

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10125
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 november 2015 07:29 PM
  [ # 117 ]

Als je het zeker wil weten wat betreft de koppakking, moet je even bij een goede garage vragen of ze willen “snuffelen”.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2015 01:52 AM
  [ # 118 ]
braadslee schreef:

wat vlekken van olie op de bumper? Very Happy

Dasty erop, dat ontvet. Echt een knakenbakmiddel Wink

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 29 november 2015 03:29 PM
  [ # 119 ]

Ze zijn bij Van Beers volgens mij niet heel erg eerlijk geweest.
Gisteravond reed ik met 3 vrienden in Soest (Ik vierde mijn verjaardag, maar moest last minute nog wat dingen ophalen)

Eerst seinde/riepen er allemaal mensen dat m`n achterlichten het niet deden (Bij het telkens uitstappen vanwege het seinen en roepen tot 4-5 x toe was er niks aan de hand? Wel ging af en toe het lampje van m`n dimlicht uit op het dashboard)

Even later begint het STOP! lampje te branden in combinatie met een uitroepteken links daarvan.

Niks aan de hand op dat moment, en natuurlijk MOET je dan stoppen en MOET je de auto dan op laten halen of iets dergelijks maar dat was geen mogelijkheid omdat geen van beide ouders in de buurt waren en nogmaals, het was mijn verjaardag, dan ga ik niet zeggen (Met boodschappen tassen vol eten/drinken) Kom we gaan lopen jongens.

Uiteindelijk rijden we Hilversum binnen. Auto begint voor en achter een beetje te deinen en het vibreren in het stuur word steeds erger (Deed de auto al sinds een kleine week als ik 40-50 km per uur rij) Maar nog niks waarvan ik persoonlijk zeg, dit is kut.
Rij vervolgens nog geen kilometer verder, remdruk voor 70% weg, auto achter met z`n kont volledig op de grond. Goed, ik was nog maar 200 meter van huis verwijderd, dus de gok maar genomen.

Ik rij de straat in, 0,0 remdruk meer, dus ik met in combinatie met de handrem even een parkeerplaats opgezocht, daar even lekker op de BX gescholden (is al de zoveelste keer dat er wat mis mee is) En naar huis gelopen.

Uiteindelijk blijkt de octopus rechtsvoor GESCHEURD te zijn.

Ik had afgelopen vrijdag ook al een leuk benzine gerelateerd probleem.
Gooi er 30 euro brandstof in, tankmeter is niet het meest betrouwbare van een BX maar hij gaf ongeveer 50% aan.
Ik rij Vrijdag een rit van 52 kilometer, kwart tank weg.
Gisteravond Hilversum>Amersfoort>Soest>Hilversum, tank in ‘t reserve.

Geen rare brandstof geuren, motor loopt vrij netjes, maar hij heeft het verbruik van een 5,7 liter HEMI V8.

Begin mij nu toch af te vragen, is Van Beers wel eerlijk tegen mij geweest over de auto (Waarschijnlijk niet) En is het wel voor mij/mijn portemonnee verstandig om als 24 jarige met weinig geld in een BX te blijven rijden? Mijn vertrouwen in de auto is in ieder geval weg.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 november 2015 03:34 PM
  [ # 120 ]

Ik kan wellicht wat bot overkomen. Maar wat verwacht je met een dergelijke auto?
Dit zijn allemaal dingen die je de eerste tijd tegen zult komen. Octopus kost €65,- en flep je er zo in.
Maar dat is gelukkig nog niet gezegd hier…

Ik denk dat het voor jou verstandiger is om een toyota aan te schaffen Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook