Ik ben gelukkige bestuurder (geen eigenaar, want lease) ven een Cactus. Prima ding en vanaf dag 1 meer dan prima bevallen.
Er staat inmiddels een dikke 46.000 km op de teller maar toen ik eergisteren naar m’n werk reed viel ie ineens uit. Op ‘t dashboard alles in ‘t rood/toeters/bellen, the works.
Auto wilde niet meer starten, dus maar de service gebeld. Leenauto meegekregen en ik zou wel horen wat er aan de hand was.
Uitslag; nokkenas tandwiel in stukken gebroken…. Eimand dit wel eens meegemaakt? De mannen bij mijn dealer iig niet. Ik ben m’n auto nog wel even kwijt
Update; dealer belt net, komt een hele nieuwe motor in.
Gelukkig…
Top hoor
Vraag ff of je er een twee liter blok in mag
Ik heb zelfde type én zelfde kilometerstand… Ben benieuwd.
Ook nog gevraagd voor een V6; “Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.”
Wel even heel serieus overlegd hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat onderdeelnummers gecheckt. De tandwielen zouden hetzelfde moeten zijn als de oudere motoren maar er bestaat een kleine kans dat dit toch een recall zou kunnen worden.
Ik ben benieuwd.
Goed dat je het hier plaats. Hebben we iig een precedent.
Van welk bouwjaar/maand is de auto en vanaf welke bouwjaar/maand is het onderdeel veranderd?
Huidige stand van zaken
Blok moet rechtstreeks van de productielijn komen en aangezien deze moeite hebben met het bijhouden van de vraag nar de auto, schiet het met mijn blok nog maar weinig op…
Bij mijn Cactus is de ETG versnellingsbak overleden, en ik wacht nu 8 weken op een nieuwe bak.
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed maar je moet inderdaad bij dit soort grote reparaties wel beschikken over veel geduld, het is bijna hetzelfde als wachten op het afleveren van je bestelde nieuwe auto en als je hem dan terugkrijgt zit je weer met een big smile achter het stuur, gelukkig heb ik een Cactus als vervangende auto alleen met handbak en dat vind ik dan wel een stuk minder, ik ben toch echt een automaat man.
Het blijven toch heerlijke auto’s
Sterkte met het wachten.
Tonino schreef:Goed dat je het hier plaats. Hebben we iig een precedent.
Van welk bouwjaar/maand is de auto en vanaf welke bouwjaar/maand is het onderdeel veranderd?
Auto is van februari 2015. Voor zover ik weer is het onderdeel zelf nooit veranderd en al in gebruik sinds de introductie van het motortype, dat is toch al wat jaartjes geleden.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Misschien een slechte batch van het onderdeel? Ik ben eens benieuwd, dit zijn interessante voorvallen (niet leuk voor de bestuurder overigens).
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dank voor je reactie Rene. Mijn Cactus is van maart 2015. Ongetwijfeld zelfde lichting.
Ik rij ca 25.000 pj. Als tie gaat, dan hopelijk binnen de garantietermijn van 4 jaar / 60k . Maar liever helemaal niet natuurlijk .
Zo’n motor moet in de basis makkelijk 5 ton meegaan. Daar koop je immers een PSA diesel voor. Een turbo, pakking of klepsteelrubbertje kan een keer na 3-4 ton. Maar een tandwiel na 45K?!?
Hopelijk is het exemplarische pech. Dat zal uit de meldingen hier moeten blijken.
Hoop voor je dat ze h’m snel weer in de benen hebben, zonder (leenwagen) kosten oid. Absoluut niet accepteren uiteraard!
Succes!
Het stuk gaan van een nokkenastandwiel heb ik écht nog nooit gezien of gehoord. Ik hou me prive veel bezig met motorfietsen en auto’s, maar zoiets idiotproofs heb ik nog nooit stuk zien gaan.
Mijn auto heeft waarschijnlijk een relatief hoge kilometerstand, als het een fout in de serie geweest is, dan zitten ze bij de dealers binnenkort iig niet om werk verlegen