Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Chapeau !
Alles is reiskoffers ?
Amerikanen zijn toch meer van deze wereld dan indonesiers. Dat land word helaas verlamd door extreme corruptie.
Maar euh, volgens Waterman heeft een cx automaat een andere krukas dan die van een handbak. Ging dat dan wel ?
Een krukas mee in je koffer is aardig zwaar tillen.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Je zult de aandrijfassen bedoelen, die zijn afwijkend en waren mijn handbagage tot bij de gate. Daar vond
men ze te gevaarlijk om als handbagage mee te nemen en werden ze alsnog ook ingecheckt.
Zo heb ik ook ooit de lange uitlaatpijp van een XM mee over te oceaan meegenomen.
( Kon niet door de scanner, ha ha !!)
Ik heb overigens zelf weleens GS’en in Indonesie (Jakarta) gezien.
Wow das echt extreem, een uitlaat meenemen.
In indonesie heb je trouwens uitlaat boys die op basis van een ruwe schets en een auto een uitlaat voor je maken en fitten. haha een soort indo quick fit
Ja in Jakarta, maar ook elder kan je nog best een GS vinden, vaak in slechte technische staat naar ik heb begrepen, want veel van de lokale automonteurs die ooit aan zon wagen mochten sleutelen snappen er weinig van en maken een hoop stuk zo hier en daar.
Er is daar nog best een leuk groepje Citroen enthousiastelingen, die elkaar allemaal helpen de spullen rijdend te houden.
Hier wat recente sfeer plaatjes van de Citroen club in Jakarta
http://s1359.photobucket.com/user/msnijd/library/allerhande
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Je kunt altijd even overvliegen naar Australie daar rijden er nog veel meer rond.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maxcitro schreef:Maar euh, volgens Waterman heeft een cx automaat een andere krukas dan die van een handbak.
Bij een CX denk ik niet dat het het geval is, in elk geval nog niet tegen gekomen.
Bij een DS Automatique (Borg Warner vol automaat) zit er wel een andere krukas in het blok
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:maxcitro schreef:Maar euh, volgens Waterman heeft een cx automaat een andere krukas dan die van een handbak.
Bij een CX denk ik niet dat het het geval is, in elk geval nog niet tegen gekomen.
Het is wel degelijk het geval!! Een CX automaat heeft een andere krukas.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus toch wel… Ik dacht dat er vaak een blok van een handbak werd gepakt als er weer eens problemen waren met versleten lager schalen. Maar dat past dus niet…
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Maar dat past dus niet…
Dát heb ik niet gezegd hé Ik schreef dat de krukas anders is… van een automaat.. en dat je die dus moet aanpassen als je een handbak op een automaat-motor wil zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik ben meerdere keren met huisraad en al in het verre oosten neergestreken en tussen de huisraad kan je zeker autospullen meenemen. Zo hadden wij in zware dozen met boeken, sterkte drank verstopt en elektronica werd op de paklijst beschreven als speelgoed. In een doos met lampen en snoeren kan je best wat auto onderdelen verstoppen, valt echt niemand op. Zorg er voor dat deze dozen vooral achter in een container worden gepakt, bij willekeurige controle worden toch de voorste dozen als eerste geopend. Wel een mooi avontuur op deze manier!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik ga proberen een en ander op die manier daar te krijgen.
Nadeel is dat het een maand of twee duurt voordat ze dan arriveren.
Voor wat betreft de container, daar heb ik helaas geen vat op, dat doet een verhuisbedrijf dat gespecialiseerd is in shipping naar Indonesie. Ik stuur ook geen hele container.
Arjan, ik zie op de fotos ook uitstroom openingen op de hoedenplank.
Hoort dat bij de normale airco installatie of is dat iets wat niet origineel is ?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan origineel zijn, zulke werden wel geleverd in warme landen.
Standaard airco had dat niet.
Ik denk dat er wel iets over staat in het onderdelenboek.
Inderdaad, ik zie daar een ‘super klima’ in staan met inderdaad een extra verdamper achterin de wagen.
De uitstroomroosters zijn wel volledig gevandaliseerd zo lijkt het