Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Nou we wachten af, hopelijk is dit het, ik had het met mijn xsara, bij 180000 km maar die starte altijd, en dan weer niet, alleen met een boost van 80ampere😳. En ging het weer een tijdje goed, ik ben toen ook begonnen met bedrading, later startmotor vervangen, ja bij mij deed ie dus echt niks meer, En EW en WATERMAN. als je eens een keer iemand helpt, met echt sluiting, in zijn systeem, ben je dus echt de sjaak, want je maakt dan echt een lus in je stroombron, en is er dus een risico. een accu geeft geen stroom, maar wat er wordt gevraagd .
Ik ben voorzichtig, maar het lijkt opgelost te zijn.
De auto deze week verder niet meer gebruikt, maar toch elke ochtend even geprobeerd.
En het gaat goed!
beremans schreef:En EW en WATERMAN. als je eens een keer iemand helpt, met echt sluiting, in zijn systeem, ben je dus echt de sjaak, want je maakt dan echt een lus in je stroombron, en is er dus een risico. een accu geeft geen stroom, maar wat er wordt gevraagd .
De kans daarop is minimaal: dan moet het al in zijn accu of direct daarna zitten want de rest is afgezekerd. In het ergste geval knalt dan de zekering eruit.
Of is de accu van de partij die de hulp krijgt al zichtbaar naar de knoppen….
Auto start tegenwoordig weer als een trein.
Hij slaat sneller aan en bij de eerste start draait de startmotor sneller.
Heb wel het idee dat er een ander probleempje aan het opduiken is;
Nadat ik de nieuwe bougies had gemonteerd gaf hij na de eerste 300 meter een schokje, toen dacht ik ‘‘zal wel’‘.
Nu afgelopen zondag stond hij stationair een klein beetje te schudden en vanochtend op de snelweg had ik het idee dat hij bij 110 een schokje gaf.
Vanmiddag reed ik rond de 130 en had ik ook het idee dat hij wat schokjes gaf. Nu was het slecht weer en kan ik het me ook verbeeld hebben dat het de motor was.
Nu ben ik er voorstander zijn om een probleem voor te zijn, want dat kan natuurlijk een hoop gezeik schelen.
Kunnen dit eventueel die Super 4 bougies zijn of zal de bobine op zijn eind lopen?
Uiteindelijk geen problemen meer gehad.
Vandaag is de distributieriem vervangen, de eerste waterpomp zat er nog op.
Deze was nog in uitstekende staat en lekte niet, afijn er zit in ieder geval een nieuwe op.
De span en looprol hadden wel wat speling en liepen beduidend minder mooi, de riem zelf was na 100000 kilometer nog niks aan te ontdekken.
Goed, net als je denkt dat valt allemaal mee begint de ellende..
Bij het starten van de motor was er enkel een klik te horen.
We dachten natuurlijk direct dat een van de pennen om de nokkenassen op hun plek te houden er nog in zaten.
Dit was niet waar, de motor draaide met de hand gewoon rond. De accu was ook goed.
Dan toch de startmotor, met een hamer erop tikken werkte en de motor liep weer. Het viel me toen al op dat de motor 1200 toeren stationair liep en het motor management lampje brandde. Anyway, waarschijnlijk zou dat wel opgelost zijn als er koelvloeistof in zou zitten en er een andere startmotor op zou zitten.
De lokale onderdelenboer had een Valeo startmotor liggen en deze kon opgehaald worden, maar dan moest eerst de oude eraf ivm statiegeld.
Daar viel het de garagist op dat het moertje van de electra niet erg vastzat.. Toch eerst dit maar even proberen en warempel de startmotor ramde met een rotgang in het rond! Uiteraard nog een aantal keer geprobeerd maar hij deed het elke keer.
Snel een liter of 7 koelvloeistof erin en een poosje laten lopen, helaas ging het lampje niet uit.. Bij gas geven bleek zelf dat de motor niet boven de 2000 toeren uit komt. Noodloop!
Aan de computer ermee en die gaf als storing aan;
- koelvloeistofniveausensor
- gaskleppositiemeter
Die van de koelvloeistof was na het resetten direct weg. Vreemd trouwens, had geen lampje van een te laag niveau.
Die van de gaskleppositiemeter bleef. Na wat zoeken en frutten aan kabels liep de motor bij de stekker van de MAPsensor weer goed, hier zat al een tywrap omheen dus was waarschijnlijk al eerder mee gekloot. Na het schoonmaken van de stekker en het goed vastzetten en resetten was het lampje weer uit.
De auto is nu weer een dikke 100 kilometer verder en alles lijkt opgelost….
Ik hoop dat het probleem niet terugkomt!
Voor niet al teveel geld loop ik tegen een type 2 Exclusive interieur aan. Inclusief de bruine panelen, lederen stuur, deurpanelen en natuurlijk de stoelen en banken.
Alleen deze set heeft stoelverwarming, heeft iemand enig idee of dit enigszins plug en play is?
Inmiddels zitten de stoelen en bank erin. De verwarming is niet voorbereid en werkt bij mij dan ook niet, jammer maar helaas.
Interieur komt uit een auto met 2 ton op de teller en dat is helaas wel een beetje te zien (vooral te voelen). De stof zit vooral wat los om de stoelen heen..
Desondanks ziet het er prima uit en zit het bovenal heerlijk. Je hebt een stuk meer steun en de achterbank heeft een armleuning.
Nu moeten de deurpanelen nog worden omgezet, maar eerst zal ik van die klipjes moeten hebben want die breken allemaal af.
Dan het stuur nog en voila!
De bruine dashboarddelen heb ik wel meegenomen maar ga ik maar niet plaatsen, eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien en elektrische ramen waar wel knopjes van zijn maar het niet doen slaat ook nergens op:)
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
clipjes kan je bij de dealer halen overigens. In mijn topic staat in een post het schema voor plaatsing ervan.
Daarnaast: Foto’s! we willen het denk ik wel even zien. Klinkt als een mooie opknapbeurt.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Deurpanelen moeten dus nog, heeft iemand enig idee hoe ik die raamslinger eraf krijg? Ik kan hem er niet aftrekken en ik zie ook geen veer o.i.d.
Moet zeggen dat ik het niet eens zo heel erg storend vind zonder de bijpassende panelen.
Beetje jammer is dat de knop van de lendensteun ruzie heeft met de middenarmsteun.
Is dat de reden dat je een Exclusive zelden ziet met een middenarmsteun?
Past net:)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Groot gelijk dat je dat nep hout er niet in zet, past vind ik niet bij de rest van het interieur.
Wel fijn zulke stoelen
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Fraai interieur! Deurpanelen zijn niet storend inderdaad. Raamslingers is echt hard trekken. Veel kracht voor nodig en ze schieten opeens los en liggen vervolgens 8 meter achter je.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bedankt heren!
Het lederen stuurwiel is ook erg prettig om vast te houden, het voelt fijner in je hand en het is wat dikker.
Deurklikkers heeft winparts ook;
https://www.winparts.nl/carrosserie-plaatwerk/bekleding-clips/citroen/xsara-n1-bouwjaar-1997-04-2005-04/c1410-394-11356/bekleding-clip-oem-6991s6-20-stuks/p351923.html
20 moet ik genoeg aan hebben, ik heb van de vorige panelen nog 10 hele en ook van mijn huidige zullen er wel enkele heel blijven..
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart voor raamslingers te demonteren gebruiken we dit:
Of volgens deze uitleg ook zo kunnen?
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=78&t=148842
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Het was zoals Timo al aangaf gewoon hard trekken, een stuk harder dan je eerst zou verwachten.
Ik heb zonder de nieuwe deurklikkers de gok gewaagd en had er met die van de andere deuren erbij precies genoeg!
Toch mooi compleet zo.
Heb ook mijn eerste rit gehad op de stoelen en ben toch een beetje teleurgesteld ben ik bang. Het schuim in de stoelen is niet meer overal even dik, dus zeker in je rug voel je die lendensteun goed zitten. Wel lekker stevig in je rug, dat dan weer wel. Misschien een kwestie van wennen
Merk wel dat je makkelijk harder door de bocht gaat omdat je beter op je plek blijft zitten.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de standaard berline/break stoelen nooit fijn gevonden. In de coupé zit net een andere stoel, met idd meer zijdelingse steun.
Het VTS interieur uit de coupé is ook net weer even iets steviger als het Exclusive interieur uit de berline/break.
Al vind ik de bekleding uit een VTR van een phase 2 wel heel erg lelijk, gelukkig hebben ze dat bij fase 3 vervangen door een andere stof