Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er al weer goed uit!
Maar waarom zijn het voor front en het stuk onder de voorruit niet gespoten…?
Voor de rest schiet het lekker op.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks heren
Het front (achter de bumper) en achter de achterbumper zijn niet gespoten, dat hebben we besproken dat was simpelweg niet nodig en kost toch aardig wat extra moeite.
Waarschijnlijk wordt dat in het bruin/goud achtige dinitrol gezet.
Welk gedeelte onder de voorruit bedoel je?
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het gedeelte wat op de foto hierboven getoond wordt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat vertekend blijkbaar een beetje op de andere foto
prima werk
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Mooi hoor. Ik weet wat een geweldig gevoel het is als je auto weer helemaal strak in de lak staat. De mijne een paar jaar geleden precies zo gedaan, en een heerlijk gevoel is dat. Zet je ook meteen een nieuwe voorruitbies in het rubber? Even een tip, koop die gewoon bij de automaterialenzaak en niet bij onze vrienden in duitsland. Scheelt je zo een aantal tientjes en is exact hetzelfde.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Yep er komt een nieuwe bies in, die heb ik al liggen
De ruit zelf laat ik ook vervangen.
Weet iemand hoe het zit met de stekkers in de achterklep?
Er komen 3 stekkers met 2 draden van de rechter kant.
1 witte stekker, deze is voor het motortje zover ik kan zien.
1 bruine stekker met groene draden, deze lijkt voor de slotschakelaar te zijn.
1 bruine met bruine draden, weet iemand waar deze op zit?
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kun je die ook vervangen met de ruit in de auto? Of moet daarvoor de rubber ruitomlijsting los?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je nu rustig doen,oude eruit,nieuwe erin.
De pees heeft als functie om het rubber op de ruit en carrosserie te drukken zodat het waterdicht wordt.
Dus de pees dikte moet wel kloppen.
Ook zijn er ruitrubbers voor 7 mm en voor 8 mm voorruit ( nieuwe ruiten worden volgens mij alleen in 8 mm geleverd)
De pees dikte is volgens mij ongewijzigd gebleven (origineel) ,van de aftermaket spullen weet ik het niet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Kun je die ook vervangen met de ruit in de auto?
Yep, ik heb m’n voorruit eruit gehad.
Bij montage eerst alleen het rubber gebruikt, is dan wat soepeler.
Toen de ruit weer op z’n plek zat, de pees aangebracht.
Is goed te doen met een beetje afwasmiddel en een plamuurmesje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Weet je dat zeker Frank, volgens mij is het geen pees maar gewoon een sierbiesje.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:
Zittende achter de met een bakkie…....... En dan zie je dit voorbij komen. Een beetje jaloers ben ik wel, zo mooi strak Foto’s even bekeken , toppie hoor!
Mooie locatie trouwens waar het allemaal uitgevoerd wordt.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
En wat doe je met de bumpers Arjan? Spuiten zij die ook voor je of zet je ze er weer op zoals ze waren? Ik heb ze destijds zelf weer opnieuw gespoten. Wel 2K lak gebruiken ivm steenslag. Is namelijk zo mooi als die bumpers er ook weer als nieuw uitzien.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Weet je dat zeker Frank, volgens mij is het geen pees maar gewoon een sierbiesje.
Dit weet ik zeker
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:En wat doe je met de bumpers Arjan? Spuiten zij die ook voor je of zet je ze er weer op zoals ze waren? Ik heb ze destijds zelf weer opnieuw gespoten. Wel 2K lak gebruiken ivm steenslag. Is namelijk zo mooi als die bumpers er ook weer als nieuw uitzien.
Daar ben ik nog niet helemaal uit…
Ik wil ze in elk geval origineel houden, dus de juiste kleur en met structuur.
Vaak ze je ze glad gemaakt en in de kleur van de auto gespoten.
De voorbumper is zover ik weet wel in orde.
Ik heb 1 achterbumper waar een smeltplek op zit van de uitlaat, verder is deze wel gaaf.
De andere achterbumper heeft weer wat krassen, ik moet nog even bespreken of je die blijft zien na het spuiten.