Ik wil mijn injector vernieuwen, maar kan ik er elke injector voor kopen? Zit er verschillen in verschillende types?
Bij bijna allen staan dat ze namelijk geschikt zijn voor mijn auto (Saxo 1996, 1.4 SX), maar ik kan me voorstellen dat er verschil zit in merk oid?
Ben benieuwd naar jullie advies.
Hoi Rens,
Naar mijn mening, de beste manier om zeker te zijn is te kijken naar de motorcodes (zoals TU1M, TU1JP, etc…) Dan ben je zeker dat je de juiste hebt. Met een beetje googlen vindt je zo het juiste onderdeelnummer van de injectors voor jou type motor. Op veel onderdelensites (zoals mister-auto.be) staat er heel vaak zelfs het motortype bij, zo ben je 100% zeker.
—
Citroen C5 2.0i
Lexia
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Nee, niet alle injectors zijn hetzelfde. Als je mij je chassisnummer even pmt zoek ik het citroennr op Injectors verschillen zelfs per motorcode.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Da’s nog handiger natuurlijk ben je 1000% zeker
—
Citroen C5 2.0i
Lexia
Top! Ik heb je gePBt Tim!
In wat voor database kan jij kijken dat je dit kan aanbieden?
Alvast bedankt ieg!
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Citroen nummer 1984 96 of 1984 E0, Citroën is daar niet zo duidelijk in. Moet je zelf even kijken welke injector van een onderdelensite daarbij hoort. Alle onderdelen staan op service.citroen.com
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op http://www.findpart.org kan je a.d.h.v. het OEM-nummer weer de artikelnummers van vervangende merken vinden.
Zie http://www.findpart.org/part/cp-198496/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dat is een hele goeie tip René, die site kende ik nog niet
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
tim1993 schreef:Citroen nummer 1984 96 of 1984 E0, Citroën is daar niet zo duidelijk in. Moet je zelf even kijken welke injector van een onderdelensite daarbij hoort. Alle onderdelen staan op service.citroen.com
Op service.citroen.com kan ik niet zo veel volgens mij ...
Maar goed, maakt niet uit: via mister-auto zijn er drie van de vijf die voldoen aan de onderdelennummers 1984 96 / 1984 E0. Twee stuks hebben het nummer 1984 E0, eentje 1984 96.
Kan het zijn dat het niet uitmaakt? Of kan ik wellicht het motornummer opzoeken?
Nu heb ik de injector in handen gehad, maar gezien de foto die ik heb gevonden, kan ik me geen nummer op de injector herinneren? Staat dit op elke injector?
Ik ga de injector maar gelijk demonteren, volgens mij moet het er sowieso op staan.
Keep you posted!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit is een Bosch-nummer, maar je moet 0 280 155 786 hebben.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb de injector eruit gehaald en het enige nummer wat er op staat is een ‘155’. Ik ga er dan maar van uit dat ik idd de 0 280 155 786 moet hebben van Bosch. Ook de andere merken hebben een 155 in het nummer zitten, terwijl de E0 overal 156 op heeft staan.
Ik heb hem besteld bij mister auto, nu hopen dat dit het probleem van de Saxo ook daadwerkelijk verhelpt….
155 is het aantal CC per minuut @ 3 bar met een bepaalde test-vloeistof die standaard-benzine moet voorstellen. 155 of 156 maakt dan niet echt uit.
‘96 AX 1.5D—> Alles GTI-spec + turbo project
‘95 AX 1.1i—> 1.6 16V swap
Oke, ik bestel NOOIT meer iets bij Mister-Auto. Een schandalige service en een schandalige houding naar klanten. Zo zou ik zelf nooit als ondernemer bekend willen staan.
Ondanks het niet rijden van mijn dagelijkse auto, hoop ik nu bij een andere leverancier het onderdeel wel deze week te ontvangen.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik geloof dat heel het forum (en het AX-forum) vol staan met deze berichten zelf bestel ik ‘haast’ dingen bij mijnautoonderdelen.nl of bij een automaterialenzaak. Dingen die geen haast hebben bestel ik bij autoonderdelen24 (pkw-teile.de)
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99