127 van de 183
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 november 2015 05:06 PM
  [ # 1891 ]

Ik heb toendertijd de bumpers helemaal kaal gemaakt met verfafbijt. Dan behoud je de structuur maar krijg je uiteindelijk de basiskleur van het plastic terug. Vervolgens alle beschadigingen bijgewerkt en/of geschuurd. Daarna opnieuw bumperstructuur aanbrengen en dan in kleur spuiten. Wel matte lak gebruiken want anders is het ook geen gezicht. Als je dat doet, dan zijn ze niet van orgineel te onderscheiden en heb je gewoon weer splinternieuwe bumpers op de auto zitten. Het is ff een klusje, maar zeker de moeite waard als je auto geheel overgespoten is. Zie het een beetje als een DS die opnieuw gespoten is maar waar de rvs delen niet van gepolijst zijn. Is ook net niet… Dus ik zou je aanraden om het gewoon te doen. Dan maar ff wat meer werk en laten we zeggen 100 euro extra aan materiaal (als je het zelf doet), maar wel super strak.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 november 2015 05:09 PM
  [ # 1892 ]

Oh ja, en als aanvulling. Als je dat doet. Verstevig meteen de bumpers in de hoeken aan de binnenkant door polyester matten te plakken. Vaak zie je dat bumpers ingescheurd zijn precies op het hoekje onder de koplamp of onder het achterlicht.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 november 2015 08:45 PM
  [ # 1893 ]

Thanks voor de uitleg Wink

Zover ik weet zijn mijn bumpers gewoon grijs van kleur en niet gespoten.
De bumpers die als reparatie delen zijn geleverd moesten in kleur gespoten worden. Daar zijn kleurcodes voor, dus dat juiste kleur moet snel te vinden zijn.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 november 2015 10:41 PM
  [ # 1894 ]

Klopt idd. Mijn cx is dezelfe kleur als die van jou en als je de kleur op code besteld is het precies zoals het orgineel in fabriekskleur is. Ben benieuwd wat je gaat doen. Leuk om te volgen!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2015 08:57 PM
  [ # 1895 ]
Arjan Verkade schreef:

Weet iemand hoe het zit met de stekkers in de achterklep?
Er komen 3 stekkers met 2 draden van de rechter kant.
1 witte stekker, deze is voor het motortje zover ik kan zien.
1 bruine stekker met groene draden, deze lijkt voor de slotschakelaar te zijn.
1 bruine met bruine draden, weet iemand waar deze op zit?

Even nog wat foto’s om het wat duidelijker te maken, in totaal dus 3 stekkers.
De witte zit duidelijk aan het motortje.

De bruine met groene draden gaat zo te zien omhoog. Dus waarschijnlijk naar de schakelaar in bij het slot.

Maar dan hebben we ook deze nog met de bruine draden.

Weet iemand waar deze dan aan vast zit?

“toevallig” zitten er aan beide stekkers zwarte draden Confused

Profiel  
 
ADW63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2015

- 2CV 2CV6
- C4 (2004-heden) Cactus Shine
- ID/DS DSuper
- C5 Aircross hybride
Gepost: 01 december 2015 10:37 PM
  [ # 1896 ]

Hallo Arjan,

Interessant draadje.

Omdat mijn centrale vergrendeling niet werkte heb ik mij hier enige tijd terug in verdiept. Er zijn drie aansluitingen. Een voor het motortje, één voor de sleutelschakelaar (slot met sleutel los, slot klep gaat mee in de centrale vergrendeling, contact gesloten, slot met sleutel vast, klep blijft op slot, contact verbroken) en daarnaast nog de aansluiting op de schakelaar van de signalering klep open op het display in de tellerklok. Dus er worden twee schakelaars en een motortje aangesloten. Het is al enige tijd terug dat ik de cv gerepareerd heb (was een draadbreuk) maar volgens mij zit de aansluiting signalering klep open vlak bij de bedieningsstang van het slot (binnenzijde kofferklep). Kan het momenteel niet checken aangezien de CX momenteel in de stalling staat. Kleuren, spanning groen, bruin massa, zwart schakel

Gr. André

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2015 10:45 PM
  [ # 1897 ]

Bedankt voor je reactie!
Ik had ook al gedacht aan de signalering. Gezien die met de massa schakelt zal dat ook wel kloppen.

Ik moet dan toch nog eens goed kijken, want ik dacht echt maar 1 draad aan het slot te hebben zitten.

Profiel  
 
ADW63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2015

- 2CV 2CV6
- C4 (2004-heden) Cactus Shine
- ID/DS DSuper
- C5 Aircross hybride
Gepost: 01 december 2015 11:01 PM
  [ # 1898 ]

Twee draden, de schakelaar in het slot zit in de voeding naar de motor. Kofferklep met sleutel op slot, contact verbroken, geen voeding naar de motor.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 december 2015 11:11 PM
  [ # 1899 ]

normaal past het maar op 1 manier.
maar ik kijk straks even

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2015 12:28 AM
  [ # 1900 ]

Hij is aan het kijken Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 december 2015 12:50 AM
  [ # 1901 ]

die bruine op het dicht contact onderaan en die witte op het motortje in het midden

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2015 10:26 AM
  [ # 1902 ]

Ik denk dat het duidelijk is, ik moet gewoon op zoek naar de stekker van de “klep open” indicator.
Die zal ergens onderaan het slot moeten zitten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2015 11:23 PM
  [ # 1903 ]

Het probleem van het slot is vandaag ook duidelijk geworden, ik heb 2 kofferklep sloten.
De 2de heeft geen klep open indicator erop zitten, blijkbaar hebben wat eenvoudigere uitvoeringen dit niet Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2015 05:56 PM
  [ # 1904 ]

Alles in de deuren werkt weer, sloten, CV, ramen, spiegels, binnen verlichting, kofferbakverlichting, etc…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 december 2015 08:38 PM
  [ # 1905 ]

Lijkt me heerlijk werk, alles schoon en gesmeerd in elkaar puzzelen.

Profiel  
 
 
127 van de 183
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook