Plaatjes van de overstroming? Ramptoerist! Nee…sorry 😢
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
grapjas
( heb zelf ook lekkage ,komt door een niet goede aansluiting betonelement fundering)
van je ” tekort” geslepen plaatwerk en oplossingen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ah! Ja, foto’s volgen! 😊
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Foto’s plaats ik zodra Sint is vertrokken en mijn nieuwe keyboard voor de Mac binnen is. Hij is defect en zonder kan ik niet inloggen…😁
Foto’s plaatsen vanuit foto emmer met iPhone lijkt niet zo makkelijk te kunnen.
Ben trouwens bij Thijs Jansen in Silvolde geweest. Hét DS plaatwerk walhalla van ons halfrond. Onze club haalt daar z’n spullen ook vandaan, plus laswerk.
Ik was er op wijs advies van Repelsteeltje heengegaan. Ook omdat ik advies en plaatwerk nodig had voor mijn dorpel links. Meteen een nieuw stuk voor de raamsponning achter meegenomen, want het exemplaar dat ik had was maar 0,64 mm. Nu heb ik er een van 0,8 mm. Gisteravond passend gemaakt. Gereed om in te lassen na de Sinterklaasdrukte.
De dorpel wordt een nieuwe verticale plaat van voor tot achter van 1,5 mm dikte. Van de achterplaat vh dubbele gedeelte blijft alleen het bovenste deel met de lipjes en clipjes tbv stang HR en draadboom staan. Dat bovenste deel is roestvrij en proplas ik op de voorste vast. Dit schijnt de manier te zijn zoals alle DS specialisten het doen. Lijkt me gedegen, werkbaar en voor het oog straks 99% origineel (1% minder ivm ontbreken van die roestveroorzakende gaten tbv bevestiging onderlagen instapdorpels…😉).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Thijs Jansen… Was ie nuchter?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Na alle Sint-perikelen vanavond de binnensponning die ik Bij Thijs heb gehaald pas gemaakt, zinklaagje er bij de lasnaden af en in de doorlasbare Inoxprimer gezet (dat last veel fijner, las vloeit mooier naar mijn smaak en je krijgt niet van die vieze zwarte vlekken. Bovendien giftig. Ondanks dat ik zeer goede lucht-afzuiging heb.
Even wat plaatjes, morgen verder met het laswerk:
Nieuwe longeron, in stijl vervoerd:
De ‘oude’ en de nieuwe binnensponningplaat op elkaar:
Hier moet ie naar toe:
M’n linker jumpersteun stond ook uit het lood, bij Jansen in Bennekom hadden ze nog een nieuwe liggen:
Oud en nieuw (rechts) naast elkaar:
Een van m’n Sinterklaaskadootjes
Als een sleutel in een slot:
Oeps, die laatste 2 horen eigenlijk in een ander topic stuurde een vriend van me toe om mij gemotiveerd te houden… That’s what friends are for!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Zo te zien komt het weer goed!
Weer enige vorderingen. Buitensponning achteruit linksachter helemaal pas gemaakt en erin gezet.
Ik ben erg tevreden met passing en uitlijning. Erg belangrijk dat het voorste deel met de holle vouw exact is uitgelijnd met het plaatdeel dat op de C-stijl zit. En aan de achterzijde de bolle plooi in lijn met het plaatdeel onder D-stijl.
Dat is weer een fraaie ritssluiting geworden. Gisteravond het binnenscherm vastgelast op de nieuwe binnensponning en buitensponning vastgepropt op de binnensponning. Fraaie passing en weer een stabiel en roestvrij geheel, met minder dubbele naden dan het origineel, dus die concessie doe ik dan bij wijze van uitzondering.
En intussen wordt de andere dame mede dankzij het warme en overwegend droge najaarsweer nog regelmatig aan het werk gezet. Vooral voor transport vanaf de Zweedse grootgrutter in woonbenodigdheden is scoren zowel comfort als utiliteitswaarde hoge ogen.
En als je dan ‘s ochtends het bijna lege parkeerdek oprijdt en daar een goddelijke zus van jouw voiture ziet staan, dan zet je ze gezusterlijk naast elkaar en maakt eens wat plaatjes (jammer dat het zonlicht er niet bij komt). De andere godin had ook netjes de bankjes allemaal plat liggen. Rara, wat kwam die daar doen?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Idealist of Ikealist ?
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Geestig! 👍 Nou ja, Pax (naar de gelijknamige kastenserie van het Zweedse meubelconcern en voor de niet-Latinisten: vrede) is natuurlijk een mooi IDeaal, maar ik moet zeggen dat de rest van ons interieur niet luistert naar Zweedse plaatsnamen, bekende Zweden of vreemde zelfstandig naamwoorden.
Maar als afwerking rondom een CV-installatie volstaat zo’n ding uitstekend. Je kunt er zelf geen plaatmateriaal voor gaan verzagen.
En de kartonnen achterzijde meteen weggooien voelt ook niet echt als een bezwaarlijke verspilling..die kan zo met het oud papier mee 😄.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
zo te zien is het pax karton via de garage naar het oud papier gegaan :p
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Mooi creatief werk!