9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2015 01:14 PM
  [ # 121 ]

Als ik het goed begrijp zit er dus mechanisch een verschil in de klep?

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2015 01:44 PM
  [ # 122 ]

Ik denk dat ze de tunnel eruit gebeund hebben en de de zaak dichtgemaakt zodat de auto op non stop recirculatie staat.

In Jakarta wil je geen buitenlucht aanzuigen. En das waar ie rondgereden heeft in zn latere leven.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2015 01:45 PM
  [ # 123 ]
Arjan Verkade schreef:

Als ik het goed begrijp zit er dus mechanisch een verschil in de klep?

Niet in de klep zelf.

In de non airco versie zit er achter de klep (met klep open) niets. das gewoon afgesloten.

Bij de ac versie opent daar dan juist een gat, met buis erachter, zodat de fan dan lucht uit het interieur krijgt.
Een soort driewegstuk krijg je dan. Lucht kan op twee manieren stromen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2015 03:50 PM
  [ # 124 ]
maxcitro schreef:

Ik denk dat ze de tunnel eruit gebeund hebben en de de zaak dichtgemaakt zodat de auto op non stop recirculatie staat.

In Jakarta wil je geen buitenlucht aanzuigen. En das waar ie rondgereden heeft in zn latere leven.

Als je wilt circuleren binnen de auto dan heb je gewoon je inlaat nodig.
Dit omdat er vanaf bovenzijde schutbord ( boven je handschoenenkastje)
Een “buis” zit waar de lucht door heen gaat en deze komt weer uit boven in je lucht inlaat. Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 02 december 2015 04:37 PM
  [ # 125 ]

Ja precies, deze buis zit volgens mij dan alleen in een airco versie.

Das de buis die de klep ‘opent’ als ie dicht gezet word.  Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2015 09:53 PM
  [ # 126 ]

Even voor de beeldvorming, we hebben het dus over deze opening bij een airco uitvoering.

Vanuit de motorruimte.

Vanuit het interieur.

Heeft iemand plaatjes van het verschil in de buizen? Daar heb ik geen plaatje van…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2015 10:06 PM
  [ # 127 ]

( was dit jou onderdelen donor)

Dat is inderdaad het “gat “waar we het over hebben.
Bij mij zit daar een vacuüm klep tussen ( serie 1 ) .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 december 2015 05:16 PM
  [ # 128 ]

Weet iemand welke mof ik aan ga treffen tussen kachelhuis en aanzuigtunnel ?
Is dat de ronde of de vierkante ?  Die zal wel vergaan zijn ook.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 december 2015 05:22 PM
  [ # 129 ]

Ik heb nog weer wat recente fotos toegevoegd aan het album btw.

Zo te zien hebben ze de airco slangen vernieuwd zonder klemfittingen te gebruiken…

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 december 2015 06:12 PM
  [ # 130 ]

En kan iemand zien of ik wat mis voor de reservewiel montage onder de kap ?

En er zit een soort pen achter de spanrol die naast de waterpomp zit. Waar is die voor ?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2015 07:58 PM
  [ # 131 ]

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110315234030?feat=directlink

Als je hier naar de startpagina gaat ( gewoon op foto galerij van Frank sch….. Klikken )kun je bijna al je vragen vinden in beeld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 december 2015 08:49 PM
  [ # 132 ]

Mooi album inderdaad. Een beste restauratie zeg ! Oefff

Is dit album van jou ?
Respect voor o.a. het plaatwerk. Petje af.
Er zit geen vlakke plaat en rechte hoek aan de cx. Dat maakt het niet makkelijk.
Wat een werk. En er zat goed tempo in zo te zien ook.

Is deze auto inmiddels klaar ?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2015 10:31 PM
  [ # 133 ]

Nee ,is nog niet klaar.
Door omstandigheden gaat het zeer langzaam.
Interieur licht nu bij de stoffeerder,en we dachten alle materialen te hebben maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het beter kan ( gaat om de kleur)dus we zijn opnieuw aan het zoeken .
Hoop dat ik komend jaar een eind in de richting kom.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 december 2015 02:21 PM
  [ # 134 ]

Ik ben op zoek naar een flare apparaat voor CX(, DS en GS) leidingen en nippels.

Ik heb ooit een flareset gezien die ervoor gemaakt wat om ook onder de auto te kunnen gebruiken.
Dit is erg handig, vooral als je een bestaande lange leiding wilt repareren door het slechte stuk eraf te halen en dan met een tussenblok repareren.


Ik kan hem niet terug vinden, weet iemand welk flare apparaat het bertreft ? Het was er een voor Citroen.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 december 2015 03:20 PM
  [ # 135 ]

Was dat misschien die van Beepro?
Dat ziet eruit als een mooi systeem. Niet goedkoop….

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook