13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Fluittoon Cactus
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 334

Gepost: 11 juni 2015 01:00 PM
  [ # 181 ]

Er staat onderaan het deurrubber op de A-stijl een streepje gegraveerd. Het is een klein horizontal kerfje.
Bij mij zit het deurrubber tot ongeveer 10mm boven het kerfje of merktekentje en heb weinig last van een fluittoon. Ik denk dat wanneer er meer ruimte zit tussen het kerfje en het eind van het deurrubber een fluittoon optreedt.

http://www.cactusforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=147&start=20

kijk eens op het engelse forum daar staat een fotootje

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  

b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 14 juni 2015 06:13 PM
  [ # 182 ]

Hieronder de oplossing die voor mij werkte:
Trek de deurrubber terug tot de bovenste (doorlopende) markering. Als het portier gesloten is, ontstaat er een afstand van ongeveer 2 a 3 mm tussen de (lange zachte) deurrubber en het kleine plastic schildje op de deur.

De twee markeringen:

Rubber tot de bovenste markering:

Afstand rubbers bij gesloten portier:

Bij aflevering overlapte de rubbers elkaar, volgens mij ontstaat er dan zoiets als een rietje die ook in een saxofoon zit. Sinds de bovenstaande modificatie diverse lange ritten met zijwind gereden en geen fluit meer waargenomen.

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  

Ritsel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 29 november 2015 07:23 PM
  [ # 183 ]

Afgelopen weken is het redelijk stormachtig weer en de Cactus heeft weer last van een hoge irritante fluittoon.
Het valt mij het is afhankelijk van de windrichting of de fluittoon zich ook aandient.
Gisteren Zaterdag 28 november met geen storm wederom de fluittoon,nu met mijn telefoon het geluid opgenomen.
Dealer gebeld en afspraak voor a.s Woensdag deze gaf aan er naar te willen kijken !!
Voor de volledigheid de deurrubbers zijn vervangen en deuren opnieuw afgehangen.
Was afgelopen week bij een Citroën dealer toen een mevrouw haar cactus kwam brengen die er eigenlijk klaar mee was met de herrie, zij reedt meerde malen per week over de afsluitdijk. Het geluid overstemde haar radio.
Hebben meer forum leden hier last van ??
Het geluid lijkt van de dakdragers af te komen.

Profiel  

hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 november 2015 01:31 PM
  [ # 184 ]

Voor het eerst heb ik nu ook de fluittoon heel kort maar wel herkenbaar gehoord. Ik ging nog niet eens hard, ongeveer 100km/u.
Er stond wel veel wind, het zit duidelijk rechtsvoor.
Ik dacht echt dat mijn wagen verschoond was van de fluit. Maar goed die ene keer kan ik er mee leven mocht het echt structureel worden dan ga ik direct naar de dealer.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6487

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 december 2015 03:01 PM
  [ # 185 ]

Anderhalve week geleden heb ik hem ook eenmalig en kort gehoord. Ook rechtsvoor, zo’n beetje op de hoek bij het dashboard. Maar ook toen stond er forse tegenwind.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

San
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166

Gepost: 02 december 2015 07:59 PM
  [ # 186 ]

had er afgelopen zonag ook last van, volgende week woensdag gaat ie naar de dealert voor een check;-) probleem was bekend, dus hoop dat ze het in 1 keer kunnen fixen

Profiel  

Ritsel
< 100 berichten
Rank

Gepost: 04 december 2015 07:13 PM
  [ # 187 ]

Dealer heeft nu ook aan de linkerkant het deurrubber vervangen.
Maar de fluittoon is nog niet over !!!
Dealer is nu met Citroën Nederland in conclaaf voor oplossing men komt nu met verhaal dat het aan de dakrails ligt.
Hiervoor zou een afdichtingsset beschikbaar zijn.
We wachten af.

Profiel  

San
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 december 2015 08:18 PM
  [ # 188 ]

klinkt spannend ik ben benieuwd wat ze volgende week bij mij gaan aanpassen/vinden. ik hou jullie op de hoogte. de pest is natuurlijk wel dat de fluittoon niet altijd te horen is…hoop dat het woensdag waait;-)

Profiel  

hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 04 december 2015 10:17 PM
  [ # 189 ]

@Ritsel

Ik meen mij te herinneren dat hier ergens in dit draadje iemand was die geen dakrails op zijn cactus had maar wel een fluittoon hoorde, ra ra hoe kan dat dan?

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 07 december 2015 01:23 AM
  [ # 190 ]

Ik had die fluittoon nog nooit eerder gehoord tot afgelopen zaterdag met de harde wind. Ik reed met de Cactus van m’n oud-collega van IJburg via de A10 naar d’r huis en schrok me serieus echt rot toen die fluittoon opeens van de rechterzijde opdoemde. Ben blij dat m’n eigen Cactus dat probleem om een of andere reden (nog) niet heeft. *even afkloppen*

@Ritsel: Het kan sowieso niet aan de dakdragers liggen, want die heeft de Cactus waar ik in reed niet. Ik meen dat ik hier in deze thread vaker heb gelezen dat die fluittoon juist van de rechterzijde komt, zijn bij jou alleen de linker deurrubbers vervangen?

Profiel  

P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 07 december 2015 09:10 AM
  [ # 191 ]
hoeksepeet schreef:

@Ritsel

Ik meen mij te herinneren dat hier ergens in dit draadje iemand was die geen dakrails op zijn cactus had maar wel een fluittoon hoorde, ra ra hoe kan dat dan?

Het ligt zeker niet aan de dakrails, want die heb ik niet. Ik heb ook last gehad van de fluittoon en daarvoor is hij teruggeweest bij de dealer. Zij hebben ook wat met de rubbers gedaan en sinddien is de fluittoon (zo goed als weg). Bij écht harde wind van een bepaalde kant, heb ik hem nog eenmaal gehoord. Mocht het toch weer vaker voorkomen, dan gaat hij weer terug naar de dealer…

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  

San
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 december 2015 09:09 PM
  [ # 192 ]

gisteren bij de dealer geweest, maar geen wind, dus helaas ook geen fluittoon te horen. rubbers zijn wel nagekeken en zitten/zaten goed. ik houd het ff in de gaten, mocht ik hem weer horen dan gelijk terug…

Profiel  

Ritsel
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 december 2015 12:45 AM
  [ # 193 ]

Cactus heeft twee dagen bij dealer gestaan voor onderzoek fluittoon.
Men heeft de dakdragers gedemonteerd en geluid bleef.
Dealer heeft contact gehad met Citroen Nederland deze kwamen met aanpassing van de nieuwe aangepaste rubbers.
Oplossing was dat de rubbers vastgekit moesten worden aan de carroserie met een (speciale kit).
Vandaag weer mee gereden en tot nu toe geen irritante fluit.
Hoop dat deze weg blijft

Profiel  

J.W. Smeets
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 12 december 2015 02:09 AM
  [ # 194 ]

Ik heb mijn Cactus nu 11 maanden en heb er 22.000 km mee gereden, en gelukkig is die fluittoon mij bespaard gebleven.
Ik ga er dan ook maar van uit dat bij mij de rubbers gelijk goed geplaatst zijn

Profiel  

Ronald B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 13 december 2015 11:15 PM
  [ # 195 ]

Weet iemand de oplossing al tegen die fluittoon.

Profiel  

13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook