5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Advanced Comfort
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 05 december 2015 09:19 PM
  [ # 61 ]
H@ns schreef:

Over ingewikkelde oplossingen gesproken…“Zoiets kunnen we nooit” ...

Toch kun je hieruit opmaken dat er wel degelijk een markt is voor comfortabele onderstellen, een doelgroep die Citroën nu laat liggen.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 05 december 2015 09:26 PM
  [ # 62 ]
Breeze schreef:

(...) Adri

Leuk om je verhaal te lezen Adri

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 december 2015 11:41 PM
  [ # 63 ]
H@ns schreef:
Penny Lane schreef:

[

Ik heb Philips MFB’s,

Vet!
Welke? Er waren grote en kleine weet ik nog.
Voor die tijd (en misschien nu ook nog) een geweldig geluid uit kleine boxen!

Zonder verder af te willen dwalen: 22AH587, aangestuurd door een 22RH777.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 december 2015 02:28 PM
  [ # 64 ]

Adri, mooi verhaal!
Inderdaad, voertuigtechniek is niet echt meer levendig in Delft, helaas.
Sterker nog, heel dynamica staat op schraplijst (of is dat inmiddels al zo?)
Een vriend van me promoveert op die afdeling en wist te vertellen dat de TU het wetenschappelijke belang van die afdeling niet meer ziet.
Het gaat tegenwoordig meer om zaken op nano-niveau.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gold
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-11-2015

Gepost: 06 december 2015 03:06 PM
  [ # 65 ]

Geweldig toch dat de comfort focus van citroen ook weer het veersysteem gaat beslaan?

De enige citroen die ik voorheen gereden heb was een (toen al behoorlijk oude) XM.
Deze had het hydroactive 2 systeem dat echt formidabel was.
Heerlijk comfortabel en een geweldige wegligging.
Wel werd de vering iets harder als je hard (echt hard) door een bocht ging, iets dat met de nieuwste technologie misschien beter af te stemmen/proactief te corrigeren is.

Het valt me trouwens wel op dat de actuator/demper? in de schematische afbeelding in “Bose Suspension System: waarom dit hét systeem kan zijn”, de foto in “Citroën en Bose: een gelukkig huwelijk?” En het tu filmpje, allemaal dezelfde vorm heeft. Die afgeronde rechthoek qua doorsnede.

Is dat toeval?
Lijkt me niet?

Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 06 december 2015 03:23 PM
  [ # 66 ]
Nielsje schreef:

de TU het wetenschappelijke belang van die afdeling niet meer ziet.

Het belang dat er mensen zijn die weten hoe een treintje werkt / zou moeten werken en hoe een automotor werkt, lijkt me toch wel aangetoond de laatste tijd.
Oh wacht, er was ook nog een afdeling verbrandingsmotoren, maar dat zal ook wel niet nano-genoeg zijn.

En als we dan toch bezig zijn, bij RWS (of hoe heet dat tegenwoordig) werken ook nauwelijks techneuten meer. Ze zijn wel “goed” in het aansturen van projecten en de technische kennis zit nu voornamelijk bij de aannemers. Hoe “goed” dat werkt blijkt wel bij de tunnel in Maastricht en de A15 in Europoort.

Maar hopelijk houdt de TUe de eer een beetje hoog.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 december 2015 03:34 PM
  [ # 67 ]

Wij (wat studiegenoten) vinden het zonde/raar dat het zo gebeurt.
Toen ik nog studeerde werd al begonnen met knijpen bij de dynamica afdeling. Zo erg, dat ‘ineens’ niet meer genoeg capaciteit was om alle tentamens en werkopdrachten na te kijken. Vervolgens werd er een mailtje rondgestuurd wie er wat wilde bijverdienen..  huh

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 06 december 2015 06:43 PM
  [ # 68 ]

Op het gevaar af dat ik keihard op m’n vingers wordt getikt voor OT (want ik heb al zo’n slechte naam), kan ik het niet laten om nog wat te verhalen uit de begintijd van de grote rekentuigen in Delft.
Begin zeventiger jaren hadden de mainframes nog de alleenheerschappij, want de eerste Apple kwam pas in 1977 en de PC nog later. Dus voor een berekening, die je nu met een chip in je holle kies doet, was er toen een paar dagen rekenwerk nodig op de IBM System/360.

Dat monster werd aangestuurd door ponskaarten en voor elk uit te voeren programma werd de invoer door ponstypiste vastgelegd op de gaatjeskaarten en wel voor elke instructieregel een aparte kaart.
De IBM stond naast de afdeling wiskunde in het hoofdgebouw en bij de verschillende faculteiten stonden stand-alone terminals (een tegenspraak in woorden?). Voor het transport van de ponskaarten werden de bakken, waarin een paar honderd kaarten, met een bestelwagentje gependeld tussen hoofdgebouw en faculteiten. Als er een chauffeur zo’n bak per ongeluk op z’n kop hield, was je een paar uur bezig om de kaarten weer op volgorde te leggen.
De installatie van echte terminals was een grote verbetering, maar in de begintijd was de bediening daarvan alleen voorbehouden aan hooggekwalificeerde afdelingsbobo’s en zeker niet aan een gewoon studentje.

Ik geloof dat er een boel is veranderd. Andere prioriteiten of is het gewoon vooruitgang?

Adri

N.b. als er een beter draadje is voor deze ongein, dan graag verplaatsen, uiteraard.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 06 december 2015 07:37 PM
  [ # 69 ]

Carscoops.com: “Rumor Has It Citroen Partnered With Bose To Develop Next-Gen Suspension Systemcool smile.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 december 2015 07:49 PM
  [ # 70 ]

Fantastisch! Of CiFo gelijk heeft weten we natuurlijk nog niet.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6103
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 december 2015 08:02 PM
  [ # 71 ]

Haha mooi toch hoe het hele internet tegenwoordig zijn eigen waarheden creëert?😄

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 06 december 2015 08:23 PM
  [ # 72 ]

Ja geweldig!
Maar goed, laten we wel wezen: het KAN zomaar waar zijn.
Wat ik opmerkelijk vind is dat Cireoën eindelijk weer eens aan veercomfort gaat werken.
Ik houd het echter op het Michelin systeem.
Een combinatie van electromagnetische vering en electrische aandrijving in één wiel.
Het systeem is compact en logisch.
Ik zou het echt helemaal te gek vinden als ze ook nog die airless banden er om doen.
Leuk om te speculeren, we wachten af in spanning.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6103
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 december 2015 08:37 PM
  [ # 73 ]

Hoezo eindelijk? Ik denk dat er toch wel enige tijd aan voorbereiding achter de schermen aan deze aankondiging vooraf is gegaan.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 06 december 2015 08:44 PM
  [ # 74 ]

Bovendien: net als er onder verstokte Citrofielen bollenpetitieondertekenaars waren, zal het intern ook niet zo heel eenvoudig zijn geweest om voldoende acceptatie te krijgen voor de conclusie dat hydropneumatiek een doodlopende weg is…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 06 december 2015 09:06 PM
  [ # 75 ]

Houden jullie dit nog zo’n 4 maanden vol zo?
Laughing

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook