Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
knarfield schreef:
De motorkap wordt binnenkort, onder garantie, overgespoten. Dus als je hier last van hebt, zou ik even contact opnemen met je dealer.
Knarfield, bij mij wordt de kap geheel vervangen. Omdat de kap van aluminium is, ben je niet bang dat het corrosie-proces verder gaat en je over enige tijd hetzelfde probleem hebt?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Bij mij is ook de hele motorkap vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Je kan wachten tot de nieuwe dit ook krijgt, ....
De C5-3 heeft ook last van dit euvel.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Sw@tLorD schreef:12 jaar garantie op de lak?
Ja.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Moet je even goed nalezen, dat is voor roest van binnenuit, niet algehele lak garantie ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
En die blaasjes zijn roest, de alu soort wel te verstaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Niet van binnenuit .....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Menno schreef:Niet van binnenuit .....
Dat ligt aan de plek van de blaasjes.
Bij mij zaten ze destijds onder de chroomestrips. Daar zitten gaten in de kap voor bevestiging.
De strips zijn ook nog geplakt dus verschuiven kunnen ze niet.
Van steenslag of andere beschadeging van buitenaf was dus geen sprake.
Dag Forumleden,
Sinds kort is bij mijn Citroen C4 het bekende euvel ontdekt: blaasjes in lak aan voorzijde motorkap. Aardig heerschap van Citroengarage zei direct ‘dit is bekend probleem van de C4, daar hebben “ze” bij Citroen een programma voor, motorkap vervangen of overspuiten’. Helaas heeft hij zijn oplossing ingetrokken, Citroen Nederland weigert dit te vergoeden, auto te oud (bouwjaar jan 2011??), lakgarantie inmiddels ook verlopen dus jammer maar helaas. Wie van jullie heeft soortgelijke ervaringen cq oplossingen? Alvast heel erg bedankt/Bart
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
De lakgarantie is idd verlopen, maar het probleem zit niet in de lak !!! Die laat niet zomaar los of zo.
Het is het aluminium dat oxideert. Daardoor ontstaan de blaasjes.
Dit is algemeen (dus ook bij Citroen) bekend.
Op de carrosserie zit 12 jaar garantie. http://www.citroen.nl/onderhoud-en-services/garantie.html
Ik zou zelf eens een gesprekje met Citroen aangaan. En volgens mij zijn er best wel forumleden die na verlopen van de “lakgarantie” een oplossing van Citroen hebben aangeboden gekregen.
Ook mijn C 4 heeft blaasjes op de motorkap, De auto is van april 2011 en volgens schema door de dealer onderhouden.
De dealer ( in Groningen) geeft aan dat dit probleem vaker voorkomt maar niet onder de garantievoorwaarden valt: De lakgarantieperiode is afgelopen en de garantie van 12 jaar tegen doorroesten van binnenuit is niet van toepassing ” omdat aluminium niet roest”.
De dealer geeft aan dat eerdere pogingen in vergelijkbare gevallen om Citroen Nederland te bewegen dit onder de garantie te laten vallen, geen resultaat hebben opgeleverd.
M.i. zou dat wel moeten omdat het kennelijk een fabricageprobleem is.
Mijn vertrouwen in Citroen Nederland heeft een stevige deuk opgelopen.
( sinds 1970 Citroenrijder, met een korte uitstap naar Peugeot).
Guus
Of het nou onder garantie valt of niet, het is natuurlijk van de zotte dat dit bij een 4 jaar oude auto gebeurt. Dat moet gewoon niet mogen. En inderdaad, 12 jaar carrosserie garantie, wordt daar specifiek roest in de voorwaarden genoemd?
Aluminium kan niet roesten, nee, het oxideert. Maar roesten is ook gewoon een ander woord voor oxideren?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
100 punten Fred!
Laat je niet met een kluitje het riet in sturen mensen.
Oxideren is roesten. Het komt door de laklaag heen, dus van binnenuit, ergo garantie. Geen speld tussen te krijgen.
In het verleden had Citroen dit probleem met de CX (ja, lang geleden). De slimmerds gebruikten carrosseriekit die vocht aantrok. Binnen 4 jaar trok je de onderkant van de deuren af.
Weet niet hoe de motorkap gevormd is of met kit afgewerkt. Zal binnenkort eens kijken bij de C4C.
mijn zoon heeft een 2011 versie gekocht en bij aankoop is er een nieuwe kap op gekomen..
dealer had die nog onder garantie geclaimd..