5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Twan aan de Dsuper! ontsteking problemen!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 december 2015 07:47 AM
  [ # 61 ]

Allebei lek…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 december 2015 08:55 AM
  [ # 62 ]

Dat weet ik Smile pomp zweet een beetje, maar ik had ineens wat meer lekkage vanaf de HD regelaar ( met Hans besproken op een ander medium Wink ) dus vandaar het van de hak op de tak verhaal .

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 december 2015 08:47 PM
  [ # 63 ]

lang verhaal… Smile

Gisteren mooi een eindje getoerd richting Den Haag, bakje koffie gedronken, wat geklust en weer terug naar huis ( 100 km enkele reis ) ging allemaal voortreffelijk met de nieuwe regelaar en bollen!(wel 1 op 7, ander verhaal)
totdat ik op een kilometer of 5 van huis was. Rotonde uit accelereren en ineens pfffffffffff geen ontsteking meer. Precies een parkeerplek in kunnen laveren en de kap open gedaan (gelukkig was het nog droog).
Bobine laaiend zo heet, vader gebeld met de laatste procent accu in de telefoon en een andere bobine mee laten brengen. Deze erin gebeund en lopen die handel, al snel merkte ik dat de motor echt niet lekker liep hiermee, wilde geen toeren maken. totdat de ontsteking er weer mee ophield na 2,5 km precies op een kruising berg op (dijk). nieuw meegebrachte bobine ook laaiend heet!. Auto een parkeerplaats opgeduwd en met vader mee naar huis gereden.

vanmiddag vol goede moed de DS weer een bezoekje gebracht. Wilde uiteraard niet starten dus de dwell meter maar eens uit de mottenballen gehaald. Zo goed als het ging de contacthoek richting de 60 graden gekregen en lopen als een zonnetje. Met de 205 gauw naar huis gekard, moeder in geladen en weer terug naar de snoek. Moeders achter het stuur van de 205 gezet (hele beleving Laughing ) en naar huis met het spul! ging perfect tot dat in de straat de motor weer uit viel, ik kon met de gang die ik had precies de oprit halen dus dat was een geluk.

vanmiddag een juiste bobine gescoord met voorschakelweerstand (ik had er 1 zonder) en deze gemonteerd. Motor gestart en tot mijn verbazing was de contacthoek weer bijna 70 graden! Ik heb een puntencassette dus schroefje nog iets verder uitgedraaid maar dit maakt geen verschil omdat hij los komt van het puntje (kunnen jullie mij volgen) contacthoek blijft dus hetzelfde als je hem verder uit schroeft. Wat nu?

SAM_2780 by twan238, on Flickr

kon het niet nog een keer proberen, want natuurlijk brak de rotor in tweeën bij het monteren. Er lijkt een soort draadje uit te steken?
SAM_2778 by twan238, on Flickr

SAM_2782 by twan238, on Flickr

voor vanavond de handdoek maar even in de ring gegooid..

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2978
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 december 2015 10:49 PM
  [ # 64 ]

In de jaren 70 heeft Citroen al een schrijven gedaan waarin geadviseerd werd deze Marchall cassette ontstekingen te vervangen door een Ducellier punten systeem.
Zijn klassieke probleem veroorzakers!
Dus zoek ergens een mechanische Ducellier, sinds iedereen een 123 koopt, zijn die mechanische verdelers goed te vinden.
Of ga over op een 123

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 december 2015 10:54 PM
  [ # 65 ]

Bij een 123 ontsteking een blauwe Bosch bobine monteren Wink

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 december 2015 11:01 PM
  [ # 66 ]

Ik zag dat zo’n nieuwe cassette de wereld niet kostte, die dus maar besteld. Werkt dat niet dan gaan we over op het mechanische punten systeem. 123 is voor mij helaas buiten budget

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 december 2015 11:57 PM
  [ # 67 ]

Grote radiale speling op de verdeler-as?

knuffel

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 08 december 2015 08:20 AM
  [ # 68 ]

Veranderd je dwell met de toeren? of blijft hij mooi hetzelfde. Als hij veranderd met de toeren zit er speling op je as.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 08 december 2015 08:58 AM
  [ # 69 ]

Nee bijna niet, volgens het wph mag het 2 graden verschillen en dat doet het niet.
Denk dat toen ik met die cassette aan het slepen ben geweest het wat verlopen is.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 08 december 2015 11:47 PM
  [ # 70 ]

Blijkbaar geven die SEV’s allemaal op hetzelfde moment problemen.
Is je ontsteking nog voldoende gesmeerd?
Puntjes onder de cassette

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2015 11:51 PM
  [ # 71 ]

En niet alleen de casette vervangen maar zeker ook de condensator Wink

Likje vet aan de verdeleras op de nokken en een druppel olie er in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 22 december 2015 03:27 PM
  [ # 72 ]

Met H@ns de boel weer goed aan het lopen gekregen. (ontsteking goed op tijd gezet). Het loopt weer heerlijk nu! ondertussen nog even wat foto;s gemaakt van de bijeenkomst Smile Trouwens al weer 1750 km gereden met de snoek, toch eens rap aan LPG gaan denken want dit wordt een dure hobby met 1 op 9. Gelukkig is de benzineprijs lekker laag.

SAM_2967 by twan238, on Flickr
SAM_2968 by twan238, on Flickr
SAM_2978 by twan238, on Flickr
SAM_2963 by twan238, on Flickr
SAM_2957 by twan238, on Flickr

Nog enorm bedankt H@ns!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 22 december 2015 03:32 PM
  [ # 73 ]

En wat hebben jullie er nu juist aangedaan?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2015 03:34 PM
  [ # 74 ]

Vette foto’s Tw@n!
Was weer een leuke “zaterdag” meeting Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2015 03:38 PM
  [ # 75 ]
SalsaChris schreef:

En wat hebben jullie er nu juist aangedaan?

Vlotterniveau stond te hoog, ontsteking te laat en bobine vervangen door een voorschakelweerstandexemplaar. Alleen de contacthoek is nog wat te hoog, maar dat wordt binnenkort aangepast denk ik Wink
Blijkt dat mijn dwellmeter helemaal niet meer klopt. Sad
Of ik heb hem niet goed aangesloten (is alweer lang geleden dat ik hem nodig had en gebruiksaanwijzing kwijt…)

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook