Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
JCT schreef:Maar wat vinden we van de E Mehari??
Lanceren in Europa maar dan ook met een benzinemotor.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De persfoto’s gaan nog wel, maar met deze wieltjes wordt het wel erg lullig…
Citroën zal op jaarbasis maximaal 1.000 stuks van de E-Méhari leveren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Mijn goesting is al over voor die prijs, laat ze maar in Frankrijk. Hoewel ik ‘t spijtig vind van Citroen, dat ze niet Europees denken, om iets dergelijk te produceren.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op Rétromobile was de e-Méhari in het echt te zien. In werkelijkheid is hij een stuk groter dan hij op de foto’s lijkt, dus dat is precies andersom als bij de C4 Cactus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Natuurlijk neemt Citroën volgende week de e-Méhari ook mee naar de Salon van Genève. Voor die gelegenheid zijn enkele zonnige persfoto’s verspreid:
Dat is nog niet alles; er is meer nieuws over de e-Méhari…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Concept e-Méhari “Styled by Courrèges”
Citroën presenteert op de Autosalon van Genève de e-Méhari styled by Courrèges. Een concept car ontstaan vanuit een samenwerking van twee van oudsher baanbrekende merken, die beide Franse creativiteit hoog in het vaandel voeren. Een logische stap dus, samen met Courrèges de Citroën e-Méhari vormgeven. Courrèges heeft gespeeld met kleuren en materialen rondom de voor het modemerk zo typerende kleur wit.
Citroën e-Méhari styled by Courrèges: een concentraat van geschiedenis
Bijna vijftig jaar na de lancering van de Méhari in mei 1968 gaan twee Franse merken samenwerken aan de concept Citroën e-Méhari styled by Courrèges. Gebaseerd op de Citroën e-Méhari die in december 2015 werd onthuld, een geheel op de toekomst gerichte versie van de legende. De 100% elektrische, geestige, moderne en milieuvriendelijke vierzits cabrio belichaamt de waarden creativiteit, vrijheid en optimisme die het merk sinds bijna 100 jaar uitdraagt.
Citroën e-Méhari styled by Courrèges: heilig wit en licht
De Citroën e-Méhari is een inspirerende auto met een sterke, frisse en fraai gekleurde persoonlijkheid. Citroën gaf carte blanche aan Courrèges voor zijn interpretatie van de e-Méhari. De concept Citroën e-Méhari styled by Courrèges speelt met kleuren en materialen rondom de kleur wit, is net zo charmant als zijn oudere broer en daarnaast ook Courrèges-chique.
De Citroën e-Méhari styled by Courrèges heeft dezelfde portieren als de e-Méhari met de groeven als knipoog naar de ‘golfplaat’ carrosserie van de originele Méhari. De carrosserie en ook de wielen van de Citroën e-Méhari styled by Courrèges zijn uitgevoerd in wit. Een feloranje bies is het enige dat contrasteert. Je ziet de bies transparant bij de wielen en op de rollbar, waardoor het ontwerp daarvan wordt benadrukt. De achterstijl is verdwenen en vervangen door twee riemen aan de zijkanten ten behoeve van meer ruimte.
In de auto is prachtig wit leder gebruikt voor de portierpanelen, het dashboard en de achterbank, die bewust hoekig is getekend. De voor deze concept speciale oranje kleur oogt vrolijk in het interieur met onder meer de glimmend vinyl oranje bies die over de gehele breedte van het dashboard loopt en langs de bijzonder vormgegeven ventilatieopeningen. Ook de portiergrepen zijn tweekleurig wit/oranje terwijl het eenspaaks stuur in één kleur is uitgevoerd en de met leder beklede vloer bedekt is met witte vloermatten.
Naast de charismatische stijl zijn ook de praktische en ludieke aspecten van de Citroën e-Méhari overgenomen. Het interieur met de vier volwaardige, hooggeplaatste zittingen van de Citroën e-Méhari styled by Courrèges kan worden gesloten met een plexiglazen dak dat ruim zicht naar buiten biedt voor alle inzittenden. Het achterste gedeelte van het dak is verschuifbaar om bij de bagageruimte te komen. Voor het reizen met deze auto is een exclusieve bagagelijn ontworpen bestaande uit drie modellen van wit leder met een bies van glimmend oranje vinyl.
100% Elektrisch, uiteraard!
De Citroën e-Méhari heeft dezelfde anarchistische flair als het origineel, maar nu in een moderne, trendy 100% elektrische versie. De Citroën e-Méhari styled by Courrèges is 100% elektrisch en wordt aangedreven door een accutechniek gebaseerd op Franse expertise van de Groupe Bolloré. De LMP-accu’s (Lithium Metaal Polymeer) bieden een topsnelheid van 110 km/h en een bereik van 200 kilometer in de stad. Ze zijn oplaadbaar in acht uur tijd met 16A op daarvoor geschikte punten (oplaadpunt aan huis of openbare oplaadpunten van het type Autolib) of in 13 uur op huis-oplaadpunten van 10A.
“ De concept Citroën e-Méhari styled by Courrèges is een leuke, eigenwijze auto met dezelfde drive als de Méhari uit 1968. Wij bieden onze knowhow op autogebied en Courrèges interpreteert dat op zijn manier. Het resultaat is een exclusief fashion item geworden” aldus Linda Jackson, CEO van Citroën.
“Coqueline Courrèges had in 1968 bij de lege benzinepompen in de rue François 1er als eerste door dat olievoorraden ooit zouden opraken en het tijd was om actie te ondernemen om de planeet te redden. Zij reed de catwalk van de modeshow van Courrèges in 1968 op in het eerste elektrische autootje dat zij had gebouwd. 30 jaar later zette ze elektrisch rijden definitief op de kaart dankzij de technologie in haar fameuze prototypes die in hun categorie de Challenges Bibendum wonnen. Nadat wij inmiddels het Modehuis hebben overgenomen, gaat ze overigens nog steeds op persoonlijke titel door met het ontwikkelen van innovatieve projecten rondom elektrische bouwwerken/systemen en auto’s om ‘leven te veranderen’. Onze samenwerking met Citroën is dan ook logisch: wij moeten alle initiatieven ondersteunen die een stap vooruit betekenen in de ontwikkeling van nieuwe energiebronnen. Wij zien de toekomst zeer positief in.“, aldus Courrèges-directeuren Jacques Bungert en Frédéric Torloting.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ontzettend grappig autootje en inderdaad heel stijlvol! Toch denk ik niet dat we er in Nederland erg veel van gaan zien; daarvoor is het allemaal te wit, te licht, te vakantie…
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
In Nederland gaat hij sowieso niet verkocht worden… Hij blijft in Frankrijk.
Niet de eerste keer dat die een auto stylen http://www.simcamatrasportsclub.nl/bagheera01.htm
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zie een (bijna) eenspaaksstuur
De kar ziet er leuk uit, maar toch wel een onhaalbaar concept. Wit.
Dat ding is met twee dagen grauw.. En zoek maar eens kleding uit die bij die auto past
Maar dat stuur!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo te zien is het een gespleten eenspaaksstuur (zoals mijn late CX serie I, 1984), maar dan een kwart slag naar rechts gedraaid. Briljant!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Voor de volgers van dit topic even een linkje naar het topic over de 22e CitroMobile op 7 en 8 mei in Vijfhuizen: klik! De e-Méhari zal daar op de stand van Citroën Nederland te zien zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
“rijtest” e-mehari
http://autovisie.nl/2016/05/autovisie-vlog/autovisie-vlog-eerste-testnotities-citroen-e-mehari/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Hallo, ondertussen staat de e-Mehari hier in Belgie te blinken in de showroom. Bij de buren hebben ze deze week een beige binnengekregen, kostprijs incl. de manuele airco optie 25630,- euro. Tof wagentje maar de prijs is best pittig voor hetgeen je krijgt, echt bruikbaar in ons klimaat zie ik dat niet worden. De electrische autonomie is ook best laag zodat eventuele vrijetijds aankopers ook niet zullen stormlopen. Ze hadden deze beter gebouwd met een benzinemotortje of hybride, zodat je wat verder dan 200 km kan geraken. Ik heb er een snelle fotoshoot van gedaan en eveneens van de C-elysee maar ik moet toch eens proberen die foto’s hier geplaatst te krijgen.
BX? Omdat ie lekker fout is….