de juiste diagnose was toch de stroomverdeler, niet de distributieriem.
kostprijs:
€200 - €300
We overwegen om de distributieriem meteen te laten vervangen,
maar om de hoeveel km moet dat?
(de auto heeft er nu 140 000)
Hij is terug!
met:
[list]nieuwe stroomverdeler
nieuwe distributieriem
nieuwe cardanhoes
nieuwe verdelerkap
nieuwe remblokken[/list:u]
Vandaag dus de eerste echte rit gemaakt, 50km zonder probleem
nieuwe stroomverdeler
nieuwe distributieriem
nieuwe cardanhoes
nieuwe verdelerkap
nieuwe remblokken
Een verdelerkap is toch hetzelfde als een stroomverdeler?
Maareuhm mooi zo dat ie er weer is
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Een verdelerkap is toch hetzelfde als een stroomverdeler?
De verdelerkap zit OP de stroomverdeler…
http://video.google.com/videoplay?docid=-4462129747563159421&q=Citroën
van het weekend gemaakt, gisteren online gezet.
Koude start van onze CX.
eerste keer met iets te weinig choke (blijft wennen voor een verwend joch van de nieuwe tijd), en hetzelfde stukje starten de hele tijd herhaald… start in het echt net iets beter
2e startpoging blijkbaar toch nog met iets te weinig choke…
ja die choke, blijft inderdaad wennen als je jaren anders gewoon was
leuk filmpje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mooi filmpje, Rocco…
En wil je me dat muziekje eens een keer doorsturen? Da’s verslavend…
Daffodil31LE schreef:Mooi filmpje, Rocco…
En wil je me dat muziekje eens een keer doorsturen? Da’s verslavend…
had ik onder humor ook al eens gepost http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=17253
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Daffodil31LE schreef:Mooi filmpje, Rocco…
En wil je me dat muziekje eens een keer doorsturen? Da’s verslavend…
had ik onder humor ook al eens gepost http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=17253
Ja en nee. Die link die jij postte bevat een deel van dat nummer in een endless loop. Om precies te zijn van 1:25 tot 1:51. Wat ik van Rocco heb gekregen (nogmaals dank) is het volledige nummer. En een .swf kan ik zo gauw even niet op een CDtje fikken om in de auto te spelen.
o euh had ik niet gezien
dreuntje staat trouwens goed bij Rocco zijn filmpje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
rocco schreef:ze is ingeschreven, verzekerd en de platen hangen erop…
morgen of zondag het eerste officiele ritje.(voorlopig) 1 probleem…
de benzinemeter staat altijd op 1/2 , ook als het contact afstaat. Stuk dus?
waar kan het probleem liggen en hoe los ik het op?verder: in het boekje staat dat ze Super moet drinken.
is dat die dure met octaangetal 98 of is 95 ook goed?
Super betekent dat er loodhoudende benzine in moet. 98 is beter dan 95. Super is echter in Nederland steeds minder goed verkrijgbaar. Dus zul je er loodvervanger bij in moeten gooien. Busje loodvervanger koop je bij elk tankstation. Veel plezier met de CX.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Doc schreef:rocco schreef:ze is ingeschreven, verzekerd en de platen hangen erop…
morgen of zondag het eerste officiele ritje.(voorlopig) 1 probleem…
de benzinemeter staat altijd op 1/2 , ook als het contact afstaat. Stuk dus?
waar kan het probleem liggen en hoe los ik het op?verder: in het boekje staat dat ze Super moet drinken.
is dat die dure met octaangetal 98 of is 95 ook goed?Super betekent dat er loodhoudende benzine in moet. 98 is beter dan 95. Super is echter in Nederland steeds minder goed verkrijgbaar. Dus zul je er loodvervanger bij in moeten gooien. Busje loodvervanger koop je bij elk tankstation. Veel plezier met de CX.
Overigens is Superplus ook géén loodhoudende benzine, dus ook daar zul je loodvervanger in moeten gooien. Dit is echter wel 98.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hoe zat het ook al weer met de Duitse benzines? Daar had super geloof ik een ander octaangehalte dan hier…
Doc schreef:Doc schreef:rocco schreef:ze is ingeschreven, verzekerd en de platen hangen erop…
morgen of zondag het eerste officiele ritje.(voorlopig) 1 probleem…
de benzinemeter staat altijd op 1/2 , ook als het contact afstaat. Stuk dus?
waar kan het probleem liggen en hoe los ik het op?verder: in het boekje staat dat ze Super moet drinken.
is dat die dure met octaangetal 98 of is 95 ook goed?Super betekent dat er loodhoudende benzine in moet. 98 is beter dan 95. Super is echter in Nederland steeds minder goed verkrijgbaar. Dus zul je er loodvervanger bij in moeten gooien. Busje loodvervanger koop je bij elk tankstation. Veel plezier met de CX.
Overigens is Superplus ook géén loodhoudende benzine, dus ook daar zul je loodvervanger in moeten gooien. Dit is echter wel 98.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Welnee, een CX doet het prima op loodvrij. Een beetje euro 95 en superplus afwisselen, geen centje pijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zou in de turbo iig niet zo gauw 95 octaan gooien, maar dat loodvervanger is idd volledig overbodig in alle modellen CX. Al mijn CX’en hebben het altijd prima gedaan op loodvrij. Vond ze wel altijd lekkerder lopen op 98, ook de gti 2400, maar in dat geval beeld ik het mij misschien in.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!