Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vragenuurtje met Doc . De achterbumper hangt in mijn ogen scheef: de voorkant van de zijstukken hangt lager dan de achterkant. Ik zie die zijstukken graag horizontaal, dus in lijn met de stootlijt. Hoe hoort het eigenlijk?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doc schreef:Heel goed, Arjan!
Het is inderdaad een 88’er, maar de double chevrons op de achterklep horen er inderdaad niet meer op!
Thanks!
Hoe zit het eigenlijk met het ABS logo, dat zit soms links en soms rechts, ook de hoogte verschild wel eens.
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
😊
Welke zijstukken bedoel je, Rens?
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Arjan Verkade schreef:Doc schreef:Heel goed, Arjan!
Het is inderdaad een 88’er, maar de double chevrons op de achterklep horen er inderdaad niet meer op!
Thanks!
Hoe zit het eigenlijk met het ABS logo, dat zit soms links en soms rechts, ook de hoogte verschild wel eens.
ABS logo hoort links te zitten, ook bij rechtsgestuurde CX’en. Hoogte moet hetzelfde zijn. Kan door eigenaar aangebracht en/of aangepast zijn.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
RensKorevaar schreef:
Bedoel je de afdekkappen bij de achterwielen?
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De zijkant van de achterbumper sluit helemaal achteraan direct onder de stootlijst aan, maar voor, dus bij de achterwielafdekking, is er ruimte tussen bumper en stootlijst.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Sorry Rens, ik begrijp nog steeds wat je precies bedoelt.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ik snap wat je bedoelt!
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Hoort inderdaad evenredig aan te sluiten. Kan een proefmonster zijn en dat het bij de productieversie wel kloppend is.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook op dit plaatje is het goed te zien. Het zijstuk van de achterbumper hangt direct naast de achterwielafdekking iets lager dan de stootlijst. Op de uiterste hoek van de wagen sluit het zijstuk van de achterbumper echter direct onder de stootlijst aan. Zo ziet het er bij bijna alle serie 2 CX’en uit. Ik vermoed dat het om een vervorming van de bumperbevestiging gaat door parkeermaneouvres, maar misschien wil ik het wel té correct?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Nu is dit geen perfect model, maar ik vind ‘m voor meer dan 95% geslaagd! Veel beter dan de T2 van Neo. De CX 2000 van Norev is ook niet perfect. Wel heel eeg geslaagd, maar niet perfect.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Valt bij de 1:1 modellen ook niet altijd mee om die recht te monteren
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doc schreef:Nu is dit geen perfect model, maar ik vind ‘m voor meer dan 95% geslaagd! Veel beter dan de T2 van Neo. De CX 2000 van Norev is ook niet perfect. Wel heel eeg geslaagd, maar niet perfect.
Wat is er mis met die van Neo? Ik geloof dat daar iets niet klopt met het achterste zijruitje?
De rest valt geloof ik wel mee?
De wielen van Neo vind ik wel beter gelukt, bij deze van Otto komen ze niet helemaal goed uit de verf.
Otto heeft ook een BX 4TC gemaakt met deze velgen, daar hebben ze hetzelfde probleem.
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Arjan Verkade schreef:Doc schreef:Nu is dit geen perfect model, maar ik vind ‘m voor meer dan 95% geslaagd! Veel beter dan de T2 van Neo. De CX 2000 van Norev is ook niet perfect. Wel heel eeg geslaagd, maar niet perfect.
Wat is er mis met die van Neo? Ik geloof dat daar iets niet klopt met het achterste zijruitje?
De rest valt geloof ik wel mee?De wielen van Neo vind ik wel beter gelukt, bij deze van Otto komen ze niet helemaal goed uit de verf.
Otto heeft ook een BX 4TC gemaakt met deze velgen, daar hebben ze hetzelfde probleem.
De daklijn (vooral richting achterzijde) lijkt echt nergens op! En dat is nu juist een specifiek kenmerk van een CX.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html