

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor de zekerheid een busje Dry fuel (ja, dat bestaat echt) in de tank, zodat al het water dat zich nog in de leidingen of carb kan bevinden ook mee verbrandt met de benzine. Doet wonderen.
Condensatie kan in de tank. Bij lang staan en in een ruimte met wisselende temperaturen.
Maar waarschijnlijk dan toch die spaanse benzinepomp die met water aangelengde benzine verkocht.
Er wordt bijna dagelijks gereden met de dame en ze heeft in 8 jaar nog nooit dit water probleem gehad.
Heb inmiddels alles bij en rond om de tank gecontroleerd en kom tot de conclusie dat het inderdaad de
Spaanse pomp moet zijn geweest.Denk niet aan opzet maar eerder aan condensatie in de benzine pomp opslag en temperatuurs wisselingen zijn in de Spaanse bergen ook normaal.Bedankt voor de dry fuel tip.
Hoi Pokke, dit was een mooie casus, leerzaam en gelukkig snel opgelost. Mooie combi van voitures heb je trouwens! Ik heb ook een 504, maar dan zonder dak. En ja, alles aan de grande dame is ‘beschaafder’...
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Dank je voor het compliment. Beide dames hebben inderdaad hun eigen charmes maar ik vind ze allebei
even leuk. De peugeot is wat sportiever en pittiger en de citroen comfortabeler en meer een icoon van de vrije geest van ontwerpers van die tijd. Over de casus. Zolang er geen computer gestuurd management systeem in de auto zit kom je vroeg of laat wel achter de oorzaak van een probleem.De kennis en hulp van de hier aanwezige leden helpt natuurlijk daarbij.
ik had een mooie reactie geschreven met enige loftuitingen voor de 504, maar bericht is weg…?? Ging iets fout tussen mijn Mac en de server…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route