4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Reservoir LDS-vloeistof
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 10 december 2015 05:14 PM
  [ # 46 ]

Dan moet de conclusie zijn dat je alleen vloeistof verliest tijdens het rijden. Waar je dan moet zoeken weet ik niet, want ik heb geen verstand van de C6.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 10 december 2015 06:00 PM
  [ # 47 ]

Aanvulling: heb je je oprit gecontroleerd met draaiende motor?

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 december 2015 06:04 PM
  [ # 48 ]

Zowel met draaiende motor als in de gewone parkeerstand met de motor uit. Ik heb er net weer even onder gekeken maar het is nog steeds droog op de oprit.

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2015 06:16 PM
  [ # 49 ]

Dan zou ik maar eens bij de stuurbekrachtigings leidingen kijken.
Zijn bij mijn oude 2.7 HDi indertijd ook vervangen na lekkage, mogelijk tijdens rijden en sturen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 10 december 2015 06:17 PM
  [ # 50 ]

Aangezien LDS staat voor Liquide (de) Direction (et de) Suspension, zou je met de auto op de oprit en met draaiende motor, eens aan het stuur kunnen draaien of de auto belasten met een paar passagiers. Het is maar een suggestie…

PS: andre.smulders was me net voor.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 december 2015 06:29 PM
  [ # 51 ]

Ik heb op de oprit het stuur wel veel gedraaid, maar dit gaf geen lekkage. Toch moet er tijdens het rijden iets lekken. Een lds vlek op de oprit is immers duidelijk zichtbaar. Achter de plastic onderbeplating kan natuurlijk ook genoeg blijven hangen. Ik zal de garage maar eens vragen om er naar te kijken.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 december 2015 06:32 PM
  [ # 52 ]

Zijn de leidingen van de stuurbekrachtiging trouwens makkelijk bereikbaar op een brug? Is het een kostbare reparatie?

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 10 december 2015 06:40 PM
  [ # 53 ]

I rest my case… Geen verstand van.

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2015 08:55 PM
  [ # 54 ]

Is een vrij complexe leidingenset. Er zijn verschillende versies in omloop dus pas op.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 december 2015 09:04 PM
  [ # 55 ]

Ok dank voor de tip. Zal een lekke leiding van de stuurbekrachtiging niet lekken bij stilstand denk je?

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 14 december 2015 07:51 PM
  [ # 56 ]

Welke kleur heeft de LDS bij jullie?

Heb zo juist ook maar eens bijgevuld. Heb af en toe wat LDS rechtvoor onder de auto …  Confused
De olie in de bus was helder bruin, maar in het vat kijkend leek het meer op een melk witte olie (ik hoop gewoon wat lucht belletjes…)

Groet Reinier

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 14 december 2015 08:21 PM
  [ # 57 ]

Zo’n wit laagje bovenin het vat heb ik bij mijn C6 ook wel eens opgemerkt. Daaronder is het gewoon rood/bruin.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 december 2015 09:24 PM
  [ # 58 ]

Heb je al eens goed onder de C6 gekeken? Dwz op een brug en dan zoeken naar “vette plekken” met een forse lamp. Als het lekt laat dat vet en vuil achter, en meestal als een soort “spoor”, maar dat waait eraf. Als je stilstaat zie je dan vrijwel niks.
LSD hoort oranje rood te zijn, dacht ik zo, als die “bruinig” is lijkt het dat je hem beter kunt vervangen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 14 december 2015 10:12 PM
  [ # 59 ]

Oranje is inderdaad ook goed, bruin in het donker Wink

Ik heb wat vette plekken onder het reservoir naar beneden lopen, daar moet ik in ieder geval mee aan de slag.
Maar dat ziet er uit als een uitgebreid klusje, wordt na de winter als de DS weer van stal kan.
Het moet maar even zo met de externe smering.

Aansluitingen en slangen vervangen lees ik hierboven als de grootste kwaal.

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2015 10:56 PM
  [ # 60 ]

Of een moeilijk detecteerbaar scheurtje in de tank.
Zelfs voor de garage moeilijk te vinden maar toch.
Komt nog al eens bij de eerste modellen wanneer opkrikken zonder het tankje openen.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook