Een artikel hierover ooit geschreven door Cees Berkvens:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Voor de herkenbaarheid in de zoekfunctie heb ik een nieuw topic gemaakt over de koplamp afstelling:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229762/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
En alle werkplaats handboeken kun je hier gratis downloaden;
https://sites.google.com/site/citroenpublicationslist/
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Vermoedelijk is het kunststof verbindingsstukje (9) gebroken (wegens leeftijd hard en broos geworden), de koplamp valt dan achterover op de onderste draaipunten en verlicht de bomen. Als dit het geval is bij beide lampen zie je idd weinig meer op straat…
Zijn los leverbaar.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
je bedoelt het blokje waar 9 doorheen gaat, denk ik. Heb ik al eens moeten vervangen.
Bij bij waren overigens ook de klemblokjes in de koplamprand, waar het eind van 9 in klemt, verteerd. Heb toen nwe blokjes gemaakt uit een rubberen plamuur spaan.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Graag de discussie over koplampafstelling op:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229762/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
DS-TT heeft aan een erg enthousiaste groep cursisten in een 2 daagse cursus uitleg over het hydraulische systeem gegeven.
]
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Enige tijd geleden is onze website gehackt. Het lukt ons vooralsnog niet om deze weer in de lucht te krijgen.
Kijk daarom op het CiFo, onze Fb pagina of volg onze nieuwsbrief om onze activiteiten te volgen.
Inschrijven nieuwsbrief kan hier.
Wie kan ons helpen om de site weer in de lucht te krijgen, voor ons is het te ingewikkeld geworden!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We zoeken specifiek WordPress specialisten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waarom zet je niet gewoon de laatste back-up van voor de hack terug ???
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik weet behoorlijk wat van Wordpress. Er zijn wel manieren om Wordpress goed te beveiligen.
Backuppen is zowiezo noodzakelijk. Kan ik helpen? Stuur maar een PM of een mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leeuwis schreef:Waarom zet je niet gewoon de laatste back-up van voor de hack terug ???
Niels
Dat hebben we natuurlijk al geprobeerd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dankzij dit geweldig forum hebben wij deskundige hulp gekregen om onze website te herstellen.
Onze website doet het weer!!!!
http://www.ds-tt.nl/
Dank voor de hulp die ons geboden is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van de voorpagina
Eerste workshop Hydrauliek van DS-TT groot succes
Afgelopen november werd de eerste techniek-workshop van het DS Technisch Team gehouden. In een ontspannen sfeer werden de deelnemers bijgepraat over de werking van het hydraulisch systeem van de Godin. Volgens deelnemers en organisatoren een zeer geslaagde actie. Want naast de bekende instructiefilms van DS-TT is ook de reeks workshops van het DS-TT zeer de moeite waard!
Stichting DS-TT (DS Technisch Team) is een organisatie die zich via internet en hands-on trainingen inzet om de kennis van de techniek en het onderhoud en de reparatie van de ID/DS-typen bij de eigenaren te helpen ontwikkelen. DS-TT is begin 2015 opgericht door een groep enthousiaste vrienden uit de DS-wereld en inmiddels staat de organisatie: er werd een stichting opgericht en er is een bijna compleet pakket aan cursussen en workshops opgezet.
Op twee zondagen in november werd, zoals gezegd, de eerste hydrauliek-workshop gehouden. De cursusleiders hadden als doel gesteld de kennis over de werking, het onderhoud, en de diagnostisering van het hydrauliek-deel de DS over te dragen op de deelnemers. Kortom: drempelverlagend werken. Deelnemers werden gestimuleerd aan de hand van de uitleg zélf storingen op te zoeken en op te lossen.
Van alle onderdelen waren werkende modellen aanwezig. Primair systeem, de besturing, remmen en vooral de werkende voorvering waren de pareltjes die tijdens deze workshopdagen veelvuldig werden gedemonstreerd. Het door DS-TT gehanteerde concept om theorie af te wisselen met praktijk in de vorm van presentaties aan opstellingen en aan de auto werkte ook bij deze workshop uitstekend.
Enkele deelnemers werden gevraagd naar hun ervaringen. Ze noemden met name de deskundigheid van de cursusleiders, die met hun demo-materiaal alles duidelijk uit de doeken deden en de ruimte die er was om vragen te stellen. Ook het warme welkom dat de deelnemers te beurt viel en de ongedwongen sfeer die er was, werden geroemd. Een extra praktijkdag zou wenselijk zijn en sommige deelnemers konden nauwelijks wachten om een andere workshop van DS-TT te volgen.
Aan dat laatste wordt gewerkt. DS-TT heeft een aantal cursussen en workshops in portefeuille, die met een zekere regelmaat worden gegeven. Het programma voor 2016 is in voorbereiding en zal in elk geval de onderwerpen ‘DS en elektriciteit’, ‘DS en injectie’, ‘DS en grote beurt’ en ‘DS en hydraulique’ bevatten. Daarnaast heeft DS-TT van de meest voorkomende onderhouds- en reparatieactiviteiten aan de DS films gemaakt, die onder andere via het Citroën-forum worden aangekondigd en via het Youtube-kanaal zijn te bestuderen.
Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van DS-TT, meld je dan aan voor de nieuwsbrief, of volg ons via het Citroën Forum of de Facebook pagina.
Tekst: Cees78, foto’s: DS-TT
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!