Sja, ok. Alleen zullen de BX-rijders misschien dan denken dat je je mistlichten aan het staan.
Heb je dat nou gedaan omdat ik je gister niet meteen herkende in het donker…?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Sja, ok. Alleen zullen de BX-rijders misschien dan denken dat je je mistlichten aan het staan.
Heb je dat nou gedaan omdat ik je gister niet meteen herkende in het donker…?
Als het een troost mag zijn, ik herkende je ook niet meteen hoor
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
je hebt dan dus als het ware gewoon breder achterlicht.
Vind ik zeker een leuk extraatje, vind dat vierkantje altijd zo goedkoop staan.
Lijkt zeker mooi jongen… wanneer komen je rode bumpers eigenlijk, eind februari meende ik ergens te hebben gelezen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:je hebt dan dus als het ware gewoon breder achterlicht.
Vind ik zeker een leuk extraatje, vind dat vierkantje altijd zo goedkoop staan.Lijkt zeker mooi jongen… wanneer komen je rode bumpers eigenlijk, eind februari meende ik ergens te hebben gelezen?
Jups, maar dat wordt wat uitgesteld. Iemand anders regelt de bumpers nl. voor me…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik ben benieuwd en hoop dat het mooie bumpers zullen zijn. Het zal je auto nog mooier maken dan dattie al is…
Hoeveel km staat er inmiddels op de teller?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
toch jammer dat je hem wil verkopen een xantia is een mooie wagen maar is in het gebruik duurder (wegenbelasting en verzekering) toch duurder denk ik en hij zal niet zo geweldig vlammen als de wagen die je nu hebt verzint eer je er aan begint ik heb van mijn bx verkoop ook erg veel spijt gehad.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:toch jammer dat je hem wil verkopen een xantia is een mooie wagen maar is in het gebruik duurder (wegenbelasting en verzekering) toch duurder denk ik en hij zal niet zo geweldig vlammen als de wagen die je nu hebt verzint eer je er aan begint ik heb van mijn bx verkoop ook erg veel spijt gehad.
Tsja, ik wil die xant ook niet voor de snelheid…sterker nog, de snelheid mag er best uit wat mij betreft. Met zo’n snelle auto ben ik eerder geneigd hard en uitdagend te gan rijden.
Xant is voor mij net zo duur in de verzekering als de bx dus daar ligt het niet aan…is wel een tikkeltje of 2 duurder in de wb maar daar krijg ik dan wel een nieuwere auto voor, niet dat ik deze technisch niet vertrouw ofzo, maar een xantia is net wat deugdelijker in elkaar gezet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Gister weer een flink eind gereden met mon Lolita.
Totdat plots op de parkplaats van de Mac in Best alles uitviel.
En werkelijk alles, motor, verlichting, radio C.V alles…
Gelukkig had ik het snel gevonden, afgelopen weekend had ik namelijk ook als zoiets..
ik had mijn luchtfilter vervangen en merkte opeens dat de radio stopt tijdens het verwijderen van de deksel van het luchtfilter huis..
Maar daarna deed hij het weer en er verder nog geen aandacht aan besteedt. Ik wist nu waar ik het zoeken moest…dus trek de kap open(in het donker) en graai naar de mindraad bij de accu.. een kleine vonk gaf aan dat ik in de buurt zat.
Zaklamp erbij gepakt en de oorzaak gevonden…een niet goed zittende stekker aan de mindraad. Stekker in elkaar geklikt en alles werkte weer..
Ik moest wel weer het klokje opnieuw instellen maar dat was het dan ook
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Gister weer een flink eind gereden met mon Lolita.
[teasemode]Het is ma Lolita [/teasemode]
Simpele Ziel schreef:Totdat plots op de parkplaats van de Mac in Best alles uitviel.
En werkelijk alles, motor, verlichting, radio C.V alles…
Gelukkig had ik het snel gevonden, afgelopen weekend had ik namelijk ook als zoiets..ik had mijn luchtfilter vervangen en merkte opeens dat de radio stopt tijdens het verwijderen van de deksel van het luchtfilter huis..
Maar daarna deed hij het weer en er verder nog geen aandacht aan besteedt. Ik wist nu waar ik het zoeken moest…dus trek de kap open(in het donker) en graai naar de mindraad bij de accu.. een kleine vonk gaf aan dat ik in de buurt zat.Zaklamp erbij gepakt en de oorzaak gevonden…een niet goed zittende stekker aan de mindraad. Stekker in elkaar geklikt en alles werkte weer..
Ik moest wel weer het klokje opnieuw instellen maar dat was het dan ook
Vreemd dat dit 2 keer in 1 week gebeurt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
over teasen gesproken ja.. ops:
Dat het 2 keer is gebeurd is heel simpel te verklaren..
bij een 16v is het knap lastig om het filterbak te verwijderen vandaar dat ik daar erg moest friemelen, toen heb ik waarschijnlijk die stekker eruit getrokken of scheef gedrukt of zoiets…
Net genoeg dat ie bleef zitten maar er bij de mac toch uitkwam zetten, althans, hij zat er wel in, maar niet goed..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
En uiteraard zit ie nu wél goed vast.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:En uiteraard zit ie nu wél goed vast.
Uiteraard, ik streef er natuurlijk wel naar om de auto in een zo’n goed mogelijke staat te krijgen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Gister weer een flink eind gereden met mon Lolita.
Totdat plots op de parkplaats van de Mac in Best alles uitviel.
En werkelijk alles, motor, verlichting, radio C.V alles…
Gelukkig had ik het snel gevonden, afgelopen weekend had ik namelijk ook als zoiets..ik had mijn luchtfilter vervangen en merkte opeens dat de radio stopt tijdens het verwijderen van de deksel van het luchtfilter huis..
Maar daarna deed hij het weer en er verder nog geen aandacht aan besteedt. Ik wist nu waar ik het zoeken moest…dus trek de kap open(in het donker) en graai naar de mindraad bij de accu.. een kleine vonk gaf aan dat ik in de buurt zat.Zaklamp erbij gepakt en de oorzaak gevonden…een niet goed zittende stekker aan de mindraad. Stekker in elkaar geklikt en alles werkte weer..
Ik moest wel weer het klokje opnieuw instellen maar dat was het dan ook
Heb ik ook gehad met mijn diesel…. stekkertje onder de accu… NIETS deed het nog, echt zoooo vaag.
na anderhalf uur zoeken en piekeren ontdekte ik het… heel lullig, kutconstructie!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Ik snap ook de nut van die stekker niet.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er bij daglicht nog niet naar gekeken heb maar blijf het vreemd vinden, een stekker op je minpool
Maargoed, ik heb er geen last meer van gehad dus het zal nu wel goed zitten…
Verder ben ik deze week aan het restaureren geslagen in het interieur, nouja, ik heb het dashboard kastje onder vervangen door een exemplaar met 2 scharnieren, het hangt nu allemaal net iets steviger
Vrijdag moet ik even terug naar Jeroen om 2 speaker rooster voor de voorportieren te halen. 1 van de vorige eigenaren had het idee er zijn eigen speakers in te bouwen en heeft het geperforeerde stuk eruit gezaagd en daar zijn speaker ingebouwd…ziet er leuk uit opzich, behalve dat de helft gekit zit en de andere helft gelijmd zit..en dat de boel aan het scheuren is. Bovendien is 1 van de draden van de linker speaker gebroken dus moet de boel zowizo vervangen worden…
Nu dus gelijk gooed door nieuwe kapjes en eventueel opzoek naar passende speakers…
Tot die tijd zorgen 2 huistuin en keuken speakers voor de nodige boem…
ook ben ik vandaag een uurtje bezig geweest om het rek waar het reserve wiel in ligt goed te monteren, zoals bij de meeste BX’en waren bij mij de rubbers eruit getrild, dus die weer proberen goed te plaatsen…
Ik denk, ik haal het rek eraf, prop die doppie’s terug en hang het rekje terug.. een uur later had ik eindelijk het 1e doppie op zijn plek, het doppie waarvan ik dacht dat die het moeilijkst was, duw de 2e (links)zonder problemen op zijn plek en kom er dan achter dat het zo niet werkt want dat kolere rek moet er eerst terug op…
Nu zit dus 1 doppie goed en de ander krijgt morgen de kans om op zijn plaats gezet te worden…
eerst volgende aandachts punt:
Uitlaat, ik vind de voorste demper(achter het spruitstuk) veel te laag hangen, dit is het laagste punt van de auto en raakt zo af en toe de bovenkant van een drempel…
Verder is de pijp weer los bij de tussendemper. Komt omdat de 1e demper nuu af en toe de grond raakt en daardoor steeds tegen de tussendemper aanduwt..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
drempels en uitlaat….ik ken het probleem.
ik ga er stapvoets overheen, ben al een paar keer blijven hangen achter een uitstekende steen. ik ga binnen kort een “glijplaat” op de demper lassen, blijf ik ook nergens meer achter haken.
over het algemeen is het iets waar je bijna niets aan kan doen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap