Totaal aantal Berichten: 7583
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En plak je dat dan op de huid of juist over de gaten aan de binnenzijde?
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik heb Dynamat aan de binnenzijde van de buitenhuid geplakt, en over de gaten, en de loze ruimten opgevuld met dempend schuim.
Zie bij mijn Flickr foto’s pagina 2.
Klinkt echt niet meer als een hol koekblikje
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
René Jongejan schreef:Zoiets http://www.gorubber.nl/index.aspx?page=artikel&PID=329&Name=Antidreun platen zelfklevend
Even hele link kopieren en plakken s.v.p.
Mooie tip dit i.v.m. stootranden op de garagemuur zocht al langer naar zoiets….
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb overwogen om meer isolatie aan te brengen. Maar je moet ergens de grens trekken…
De deuren waren gister al nagenoeg of dus ja
Wel heb ik alle folie in de deuren vervangen en alle gaten die er zaten gedicht. Ook heb ik het brakke plastic dat in de voordeuren zit vervangen door folie, dat zal al meer isoleren dan het plastic deed.
Kan je de isolatie wel op de buitenhuid aanbrengen? Ten eerste zit het onder de antiroest middels, dus blijft het lastig zitten. Daarnaast moet je er ook zeker van zijn dat het geen vocht vast houd.
Eigenlijk is de CX altijd al vrij stil geweest, doet niet onder voor veel moderne auto’s. De meeste herrie komt vaak van achter, met name banden geruis. Dus het idee was wel om ooit met de kofferbak te beginnen.
Het begint inmiddels met raamlijsten en daklijsten weer meer op een CX te lijken
De binnenkant van het relais kastje:
Weinig aan te zien en opvallend schoon. Dat neemt niet weg dat er een probleem is met de contacten van de relais. Het is erg fijn, dus lastig bijkomen om schoon te maken.
Arjan je kan ook folie kopen die met een laagje schuim belegd is.
Aan de achterkant kleeft ie dan. Dat zal altijd nog wat beter dempen dan folie of plastic.
Ik kwam het in een auto spuitbedrijf tegen.
Aan de binnenkant van de buitenhuid van deuren zit vaak een antidreun plaat gelijmd, ook om het trillen en resoneren te voorkomen.
Bij de ds zit ie er bijv ook. Ik had ooit eens een nageleverde bestuurdersdeur voor ds die die antidreun niet had en meer lawaai maakte, al bij het dichtgooien.
Bij de voorschermen van de ds hoort het er ook in te zitten aan de bovenkant. Word het ook wat steviger van.
Bij de cx niet standaard in de deuren ?
- CX 25 GTi Turbo 2
Het is ook folie met schuim, nog even de foto van vorige pagina.
Alle (serie 2) CX deuren die ik tot nu toe gezien heb van binnen hadden geen mat op de buiten plaat.
Wel allemaal folie met schuim achter de deurpanelen over de grote gaten.
Totaal aantal Berichten: 364
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Arjan.
Wat ik je ook kan aanraden met dat kastje van de raambediening indien je goed kunt solderen de elco’s eens te vervangen. Ik heb uit die sloper wat we samen deels gesloopt hebben ook deze raamautomaat gehaald om vervolgens in mijn eigen turbo 2 te zetten. In eerste instantie leek alles goed te werken. Maar bij mij begon het raam te spoken als het half openstond en zelfs 2x helemaal open dat het spontaan omhoog schoot. Heb toen omdat elco’s voor vele problemen kunnen zorgen deze vervangen en de contacten van die relais gereinigt en het probleem was weg. Met name elco’s kunnnen na 25 a 30 jaar uitgedroogt zijn en zorgen zeker bij electronica voor rare dingen.
Groeten Patrick
- CX 25 GTi Turbo 2
Vandaag heb ik het kastje uit elkaar gehad. Er leken wat solder verbindingen niet goed te zijn, deze dus even opnieuw gesoldeerd.
Dat loste helaas nog niet alles op.
Het lijkt erop alsof 1 van de 2 relais niet ver genoeg schiet om contact te maken, als ik hem een duwtje geef dan komt er wel genoeg contact. Nog even kijken of dat goed op te lossen valt.
Er zit alvast een lekkere laag Dinitrol Metallic op de delen achter de bumpers. Alle holle ruimtes dan ook direct vol gespoten met antiroest middel.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig hoor.
Totaal aantal Berichten: 15708
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Werkt fijn he, die Dinitrol Metallic.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heeft dat metalic nog een meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld lichte of zwarte tectyl?
Totaal aantal Berichten: 15708
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen idee, maar het geeft een fijne dikke elastische laag en het ziet er top uit.
- CX 25 GTi Turbo 2
Precies, de kleur lijkt zelfs een beetje op het bruin dat Citroën gebruikt. Het staat mooier afgewerkt dan gewoon zwart.
Goed, starks zie je er niets meer van
- CX 25 GTi Turbo 2
De bumpers en motorkap zitten er ook weer op.
Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er al weer goed uit!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.