edje citroen schreef:Hallo rene
Laat ook even je tempratuursensor even doormeten
dat ding is er storings gevoelig en kan vreemde dingen veroorzaken
echt een xsara kwaaltje (xsara1 model)suc6
gr edwin
Bedankt voor de tip Edwin, maar ik denk dat dat het deze keer niet is. Ik heb een half jaar geleden een nieuwe laten monteren, omdat ik ie kapot was. De motor sloeg af als de koelvloeistotemp.meter omhoog ging.
Misschien dat die tip betreffende de klepspeling de goude tip is. Als dat het geval blijkt te zijn gaat er een fles bubbels richting te tipgever!
C1 Ambiance 2006
hoho,, niet te vlug hopen he…
ik stel gewoon,, zorg eerst dat de techniek mechanisch oke is,en op punt staat,, en ga dan de electronica pas te lijf….
als je kleppen verlopen,dan kan de electronica dit verloop compenseren,middels ontsteking vervroegen en meer van die dingen.
dan zal je auto netjes blijven lopen, en ook de emissiewaarde’s constant houden.
echter ook in die rek zit een max, en dan begint de ellende.
bijna iedereen gaat direct meten en uitlezen, sensoren links en rechts wisselen, tot bobine’s aan toe.
alwaar een simpel rondje kleppen stellen ed de oplossing is..
mvgr wupke:die liever een pot bier heeft hihi
kreazyV8wuppo schreef:hoho,, niet te vlug hopen he…
ik stel gewoon,, zorg eerst dat de techniek mechanisch oke is,en op punt staat,, en ga dan de electronica pas te lijf….als je kleppen verlopen,dan kan de electronica dit verloop compenseren,middels ontsteking vervroegen en meer van die dingen.
dan zal je auto netjes blijven lopen, en ook de emissiewaarde’s constant houden.
echter ook in die rek zit een max, en dan begint de ellende.
bijna iedereen gaat direct meten en uitlezen, sensoren links en rechts wisselen, tot bobine’s aan toe.
alwaar een simpel rondje kleppen stellen ed de oplossing is..mvgr wupke:die liever een pot bier heeft hihi
hopelijk kan ik de monteur overtuigen om die klepspeling na te kijken. Enig idee hoe lang hij daar mee bezig is?
Zitten er in bier ook bubbels?
C1 Ambiance 2006
René de Winter schreef:kreazyV8wuppo schreef:hoho,, niet te vlug hopen he…
ik stel gewoon,, zorg eerst dat de techniek mechanisch oke is,en op punt staat,, en ga dan de electronica pas te lijf….als je kleppen verlopen,dan kan de electronica dit verloop compenseren,middels ontsteking vervroegen en meer van die dingen.
dan zal je auto netjes blijven lopen, en ook de emissiewaarde’s constant houden.
echter ook in die rek zit een max, en dan begint de ellende.
bijna iedereen gaat direct meten en uitlezen, sensoren links en rechts wisselen, tot bobine’s aan toe.
alwaar een simpel rondje kleppen stellen ed de oplossing is..mvgr wupke:die liever een pot bier heeft hihi
hopelijk kan ik de monteur overtuigen om die klepspeling na te kijken. Enig idee hoe lang hij daar mee bezig is?
Zitten er in bier ook bubbels?
ik ben zaterdag buzzy met een GSA,, ook kleppen zuiver stellen,,schijnt toch moeilijk te wezen hihi…
ik zou zeggen,, zet je tuut ernaast en ik steek ff de voelermaat eronderdoor.
en spiek meteen ff naar de rest.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:René de Winter schreef:kreazyV8wuppo schreef:hoho,, niet te vlug hopen he…
ik stel gewoon,, zorg eerst dat de techniek mechanisch oke is,en op punt staat,, en ga dan de electronica pas te lijf….als je kleppen verlopen,dan kan de electronica dit verloop compenseren,middels ontsteking vervroegen en meer van die dingen.
dan zal je auto netjes blijven lopen, en ook de emissiewaarde’s constant houden.
echter ook in die rek zit een max, en dan begint de ellende.
bijna iedereen gaat direct meten en uitlezen, sensoren links en rechts wisselen, tot bobine’s aan toe.
alwaar een simpel rondje kleppen stellen ed de oplossing is..mvgr wupke:die liever een pot bier heeft hihi
hopelijk kan ik de monteur overtuigen om die klepspeling na te kijken. Enig idee hoe lang hij daar mee bezig is?
Zitten er in bier ook bubbels?ik ben zaterdag buzzy met een GSA,, ook kleppen zuiver stellen,,schijnt toch moeilijk te wezen hihi…
ik zou zeggen,, zet je tuut ernaast en ik steek ff de voelermaat eronderdoor.
en spiek meteen ff naar de rest.
mvgr wupke
Graag! En dan wat van die bubbels erna.
C1 Ambiance 2006
goe , Xsara is hier geweest.
aapuitdemouw was dat de tuut bij Oldenhage is geweest.
als dat eerder gemeld was geweest ,had men zich de rit naar rooi uit kunnen sparen.
mijn indicatie is::
kleppenstellen is absoluut noodzakenlijk.
het zal weinig doen met de klacht, maar het onderhoud aan de klepdekselpakking te zien loopt achter,,(al is dat maar een indicatie)..
dus kleppenstellen is 1.
verder aangaande de klacht.
Oldenhage heeft al 1 sensor vervangen, echter dat doet niets.
ik denk echter zo, de klacht is bij koude themp, zo tussen de -5 tot de +50 graden.
boven die 50 graden werkt alles normaal.
dan redeneer ik zo: aangezien het bereik waarin de sensor MOET werken, werkt de BEWUSTE sensor nu maar binnen een bepaald bereik,, dus vanaf 50+ graden tot 100+.
onder de 50 graden werkt de sensor niet, en geeft dus een beschadigt signaal af aan de ECU.
hierdoor registreerd de ECU ook geen foutmelding.
immers , wat de sensor doorgeeft is oke,, dus niet defect, wat hij niet doorgeeft ,ziet de ECU dus ff gemakshalve niet.
vandaar dat ik ff afwacht tot Johan die 2e sensor heeft vervangen,om te horen wat er nu loos was.
maar verder kan ik 1 ding zeggen,, ik mocht een kort ritje doen met die tuut,, en als je van rappe karretjes houd doe haaks om het hoekie gaan,, ahum,, dat loopt echt gesmeerd met zo’n Xsara Coupe,amaai,,
het is dat het een andermans auto was, anders zat ik direct rond de 1e de beste paal gevouwen,,
ik kan me namenlijk maar slecht inhouden in racemonsters,, vandaar dat ik (veiligheidshalve) maar niet zo’n ding koop.
mvgr wupke:die hoopt dat Johan het euvel boven water krijgt, en ff de kleppen doet stellen,,met een nieuwe pakking.


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kreazyV8wuppo schreef:goe , Xsara is hier geweest.
aapuitdemouw was dat de tuut bij Oldenhage is geweest.
als dat eerder gemeld was geweest ,had men zich de rit naar rooi uit kunnen sparen.
mijn indicatie is::
kleppenstellen is absoluut noodzakenlijk.
het zal weinig doen met de klacht, maar het onderhoud aan de klepdekselpakking te zien loopt achter,,(al is dat maar een indicatie)..
dus kleppenstellen is 1.
verder aangaande de klacht.
Oldenhage heeft al 1 sensor vervangen, echter dat doet niets.
ik denk echter zo, de klacht is bij koude themp, zo tussen de -5 tot de +50 graden.
boven die 50 graden werkt alles normaal.
dan redeneer ik zo: aangezien het bereik waarin de sensor MOET werken, werkt de BEWUSTE sensor nu maar binnen een bepaald bereik,, dus vanaf 50+ graden tot 100+.
onder de 50 graden werkt de sensor niet, en geeft dus een beschadigt signaal af aan de ECU.
hierdoor registreerd de ECU ook geen foutmelding.
immers , wat de sensor doorgeeft is oke,, dus niet defect, wat hij niet doorgeeft ,ziet de ECU dus ff gemakshalve niet.vandaar dat ik ff afwacht tot Johan die 2e sensor heeft vervangen,om te horen wat er nu loos was.
maar verder kan ik 1 ding zeggen,, ik mocht een kort ritje doen met die tuut,, en als je van rappe karretjes houd doe haaks om het hoekie gaan,, ahum,, dat loopt echt gesmeerd met zo’n Xsara Coupe,amaai,,
het is dat het een andermans auto was, anders zat ik direct rond de 1e de beste paal gevouwen,,![]()
ik kan me namenlijk maar slecht inhouden in racemonsters,, vandaar dat ik (veiligheidshalve) maar niet zo’n ding koop.
mvgr wupke:die hoopt dat Johan het euvel boven water krijgt, en ff de kleppen doet stellen,,met een nieuwe pakking.
leuk he….
maar auto is door klant gekocht bij conculega, die hebben naar het probleem eerder gekeken en sensor vervangen, ik vermoed de verkeerde. Zelf had ik niet het idee dat de klepspeling de boosdoener is. Eerst even de (bruine) sensor afwachten, kan zijn dat die een gedeelte van zijn meetbereik verkeerd weergeeft.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kreazyV8wuppo schreef:goe , Xsara is hier geweest.
aapuitdemouw was dat de tuut bij Oldenhage is geweest.
als dat eerder gemeld was geweest ,had men zich de rit naar rooi uit kunnen sparen.
mijn indicatie is::
kleppenstellen is absoluut noodzakenlijk.
het zal weinig doen met de klacht, maar het onderhoud aan de klepdekselpakking te zien loopt achter,,(al is dat maar een indicatie)..
dus kleppenstellen is 1.
verder aangaande de klacht.
Oldenhage heeft al 1 sensor vervangen, echter dat doet niets.
ik denk echter zo, de klacht is bij koude themp, zo tussen de -5 tot de +50 graden.
boven die 50 graden werkt alles normaal.
dan redeneer ik zo: aangezien het bereik waarin de sensor MOET werken, werkt de BEWUSTE sensor nu maar binnen een bepaald bereik,, dus vanaf 50+ graden tot 100+.
onder de 50 graden werkt de sensor niet, en geeft dus een beschadigt signaal af aan de ECU.
hierdoor registreerd de ECU ook geen foutmelding.
immers , wat de sensor doorgeeft is oke,, dus niet defect, wat hij niet doorgeeft ,ziet de ECU dus ff gemakshalve niet.vandaar dat ik ff afwacht tot Johan die 2e sensor heeft vervangen,om te horen wat er nu loos was.
maar verder kan ik 1 ding zeggen,, ik mocht een kort ritje doen met die tuut,, en als je van rappe karretjes houd doe haaks om het hoekie gaan,, ahum,, dat loopt echt gesmeerd met zo’n Xsara Coupe,amaai,,
het is dat het een andermans auto was, anders zat ik direct rond de 1e de beste paal gevouwen,,![]()
ik kan me namenlijk maar slecht inhouden in racemonsters,, vandaar dat ik (veiligheidshalve) maar niet zo’n ding koop.
mvgr wupke:die hoopt dat Johan het euvel boven water krijgt, en ff de kleppen doet stellen,,met een nieuwe pakking.
Ritje naar Rooi was geen straf en de koffie smaakte goed. Leek wel een zoete inval. Gezellig toch? Ben benieuw of die bruine sensor de boosdoener is. In ieder geval bedankt voor de moeite!
C1 Ambiance 2006
Is er nu na een jaar al een oplossing voor het probleem of bestaat het nog steeds?
xantia 1.8-16v g3 268.000 km, naar polen.
xsara 1.6-16v g3 165.000 km, ingeruild.
c5 2.0-16v g3 ligne prestige, wat een pret.
marrek schreef:Is er nu na een jaar al een oplossing voor het probleem of bestaat het nog steeds?
Geen idee! Ik heb de Xsara ingeruild op een Golf V5. In ieder geval bedankt voor je interesse.
C1 Ambiance 2006
Nou, op slot dan maar