12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Schroeven aan de 19-80-PP
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 december 2015 12:59 AM
  [ # 166 ]

Laat de motor eens draaien zonder dop op het reservoir, dan heb je geen druk. Als het dan nog lekt dan kan het zij dat je keerring niet “recht” zit. Als het dan niet lekt is je dop te zwaar. Een SM heeft een overdruk van 0.28 bar, meer en je keerring lekt vanzelf. Weet je ook zeker dat je de goede keerring hebt gebruikt ? Zijn 2 types van.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 08 december 2015 08:23 PM
  [ # 167 ]

Bedankt voor het meedenken! Dop los en stilstaand lekte hij gewoon door. Het recht monteren valt niet mee om te controleren. Ik heb er wel iets vloeibare pakking achter gedann. Montage ging makkelijk. Vanavond de pomp zelf monteren. Ben benieuwd!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 10 december 2015 11:41 PM
  [ # 168 ]

Zo, eerste proefrit zit erop! Alles ging perfect, behalve het raam links dat geen zin meer had. Gelijk weer een nieuw klusje! Van het weekend een lekker ritje en dan kan ik bekijken of de lekkage definitief verholpen is.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 december 2015 11:57 PM
  [ # 169 ]

Hoi Ernst Jan, net je topic doorgelezen,wat een leuke auto.
Blijft voor mij een droomauto zo’n Sm.
Groeten uit De lier.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 12 december 2015 12:08 AM
  [ # 170 ]

Hallo, bedankt voor de opsteker! Het electrisch raam doet het ook weer, er zat een stekker los….. Gelujk de raamschakelaars opgeschuurd, die branden gewoon flink in. Toch ook de relais modificatie maar eens uitpluizen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 december 2015 12:56 AM
  [ # 171 ]

Die relais modificatie: doen !  absolute aanrader Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 14 december 2015 11:01 PM
  [ # 172 ]

Gisteren een flinke rit achter de rug en hij blijft vooralsnog droog !! Ik juich nog niet te vroeg overigens.

Ik weet dat er ergens de relais modificatie besproken is met betrekking tot de raambediening. Ik ben benieuwd welk soort relais er gebruikt zijn in de praktijk. 1 voor links en 1 voor rechts is niet eenvoudig op te lossen. 4 stuks vind ik ook niet zo chique. Iemand het ei van Columbus ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 december 2015 11:31 PM
  [ # 173 ]

“Iedereen” doet dat met 2 omschakel relais per raam, maar als jij het “slimmer” kunt horen we dat graag. Als je perse 1 relais wil zul je een dubbel omschakel relais moeten vinden dat 20 ampere aankan.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2015 10:27 AM
  [ # 175 ]

volgens mij moet je twee gescheiden relais hebben. Verder vind ik 10A NC aan de lage kant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 december 2015 10:28 AM
  [ # 176 ]

Goed idee, inderdaad specifiek gemaakt voor een hoge aanloopstroom zoals bij raammotoren. Toen ik dat “lang” geleden voor het eerst toepaste vond ik geen geschikte dubbele relais, met twee relais werkte het prima, nooit verder naar gekeken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2015 10:32 AM
  [ # 177 ]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2015 10:39 AM
  [ # 178 ]

https://www.conrad.nl/nl/automobielrelais-ct-20-a10-a-print-panasonic-act512-12-vdc-2-wisselaar-no-contact-20-a14-v-nc-contact-10-a14-vdc-505015.html?sc.ref=Product Details

Deze kan maar toch een licht relais…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 december 2015 11:33 AM
  [ # 179 ]

Kijk eens naar een Tyco v23084 : Veel gebruikt raamrelais, print uitvoering, kan tot 30 amp.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2015 01:15 PM
  [ # 180 ]

Ik heb toen bewust de relais genomen die onder de motorkap konden omdat je dan de lengte van de plusdraad kan minimaliseren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook