Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het goed begrijp zit er dus mechanisch een verschil in de klep?
Ik denk dat ze de tunnel eruit gebeund hebben en de de zaak dichtgemaakt zodat de auto op non stop recirculatie staat.
In Jakarta wil je geen buitenlucht aanzuigen. En das waar ie rondgereden heeft in zn latere leven.
Arjan Verkade schreef:Als ik het goed begrijp zit er dus mechanisch een verschil in de klep?
Niet in de klep zelf.
In de non airco versie zit er achter de klep (met klep open) niets. das gewoon afgesloten.
Bij de ac versie opent daar dan juist een gat, met buis erachter, zodat de fan dan lucht uit het interieur krijgt.
Een soort driewegstuk krijg je dan. Lucht kan op twee manieren stromen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maxcitro schreef:Ik denk dat ze de tunnel eruit gebeund hebben en de de zaak dichtgemaakt zodat de auto op non stop recirculatie staat.
In Jakarta wil je geen buitenlucht aanzuigen. En das waar ie rondgereden heeft in zn latere leven.
Als je wilt circuleren binnen de auto dan heb je gewoon je inlaat nodig.
Dit omdat er vanaf bovenzijde schutbord ( boven je handschoenenkastje)
Een “buis” zit waar de lucht door heen gaat en deze komt weer uit boven in je lucht inlaat.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja precies, deze buis zit volgens mij dan alleen in een airco versie.
Das de buis die de klep ‘opent’ als ie dicht gezet word.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even voor de beeldvorming, we hebben het dus over deze opening bij een airco uitvoering.
Vanuit de motorruimte.
Vanuit het interieur.
Heeft iemand plaatjes van het verschil in de buizen? Daar heb ik geen plaatje van…
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
( was dit jou onderdelen donor)
Dat is inderdaad het “gat “waar we het over hebben.
Bij mij zit daar een vacuüm klep tussen ( serie 1 ) .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Weet iemand welke mof ik aan ga treffen tussen kachelhuis en aanzuigtunnel ?
Is dat de ronde of de vierkante ? Die zal wel vergaan zijn ook.
Ik heb nog weer wat recente fotos toegevoegd aan het album btw.
Zo te zien hebben ze de airco slangen vernieuwd zonder klemfittingen te gebruiken…
En kan iemand zien of ik wat mis voor de reservewiel montage onder de kap ?
En er zit een soort pen achter de spanrol die naast de waterpomp zit. Waar is die voor ?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je hier naar de startpagina gaat ( gewoon op foto galerij van Frank sch….. Klikken )kun je bijna al je vragen vinden in beeld.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi album inderdaad. Een beste restauratie zeg ! Oefff
Is dit album van jou ?
Respect voor o.a. het plaatwerk. Petje af.
Er zit geen vlakke plaat en rechte hoek aan de cx. Dat maakt het niet makkelijk.
Wat een werk. En er zat goed tempo in zo te zien ook.
Is deze auto inmiddels klaar ?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee ,is nog niet klaar.
Door omstandigheden gaat het zeer langzaam.
Interieur licht nu bij de stoffeerder,en we dachten alle materialen te hebben maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het beter kan ( gaat om de kleur)dus we zijn opnieuw aan het zoeken .
Hoop dat ik komend jaar een eind in de richting kom.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik ben op zoek naar een flare apparaat voor CX(, DS en GS) leidingen en nippels.
Ik heb ooit een flareset gezien die ervoor gemaakt wat om ook onder de auto te kunnen gebruiken.
Dit is erg handig, vooral als je een bestaande lange leiding wilt repareren door het slechte stuk eraf te halen en dan met een tussenblok repareren.
Ik kan hem niet terug vinden, weet iemand welk flare apparaat het bertreft ? Het was er een voor Citroen.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Was dat misschien die van Beepro?
Dat ziet eruit als een mooi systeem. Niet goedkoop….