nou ik heb er ook een anntal gehad namelijk 4
een 20 uit 91
een 20 comfort uit 91
een 20 16v uit 95
een 20 break uit 95
Ik heb een 2.0 uit 91… ze is niet de mooiste meer, maar wel een prima auto!
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
PeterK1 schreef:Ik ben er sinds 17/10 jl. ook één
Ik rij in ‘n 2.5 Turbo D VSX met beige leer (jawel!) (Dit is volgens mij de enige ‘extra’ die ie heeft. Ben er nog nie helemaal uit wat het VSX-niveau nou behelst…)
Edit: ik heb 3.0V6 velgen volgens Martin van Chyparse. En m’n stoeltjes zijn electrisch, da’s ook extra geloof ik
Peter
mooie kleur issie, zeker icm beige leer! heb je n foto vh interieur?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ben al aan mijn derde exemplaar bezig .
Vorige twee achteraan aangereden en total-loss verklaard door de verzekering alhoewel ik nog rustig naar huis gereden ben .
Mijn aanrijders moesten getakeld worden en waren beiden klaar voor de sloop.
Dit geeft mij een veilig gevoel als ik onderweg ben .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
in de afgelopen 4 jaar niets anders gereden hier mijn xm’s
xm 20i comfort
xm 30 v6 12v automaat exclusive + sloop xm v6
xm 20i comfort
xm 21 diesel 12v
xm 20i comfort
xm 20i comfort
xm 20i oort helemaal omgebouwd naar luxe
xm 20 oort met blauw dashbord
xm 30v6 24v
xm 20i tct ( 2 keer in bezit gehad )
en nu lekker zwevend inmijn twee cx’en
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik ben 3 jaar geleden besmet met het citroënvirus en rijdt sindsdien een
XM 2.0 16 V SX uit 1996 en onlangs heb ik een V 6 24 uit 1998 met alles erop en eraan gekocht .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Hieroooo
See, buy, fly C5 V6
Pappie heeft inmiddels ook weer een XM onder zijn reet
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ikke ook, en V6 van 1993. Afkomstig via dit forum. Rijdt echt super. Stoelen zitten vele malen beter dan die van mijn Xantia.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
And me,
een zwarte V6 Ambiance met zwart leer. Van 1990.
Kom zojuist terug van een ritje A27 Utrecht / Almere. Even doorgetrokken naar 200, nog veel gas over!!
Vooral een V6 is fantastisch, heb ook gehad:
XM 2.1 D 12V (blauw metallic)
XM 2.1 Turbo D12 (donkerrood metallic)
XM 2.1 Turbo D12 automaat (bordeaux)
XM 2.0 Ambiance (antraciet)
XM 2.0 Comfort (3*) (groen/bordeaux/lichtgroen)
XM V6 Automaat exclusive (groen)
XM V6 24V (antraciet)
XM V6 12 V Handgeschakeld (groen)
Nu dus V6 Ambiance, handgeschakeld
Mooi lijstje toch?
ik heb een v624.de meest luxe auto die ik ooit gehad heb. ga vandaag kijken voor een ds voor erbij.ook leuk, maar die xm blijft een fantastische wagen, hoewel er ook minpunten aan kleven.alleen vaak snel vergeten als je eenmaal instapt.
beter langharig als kortzichtig
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Ik reed Xm van 1989 tot 1994
Hoi,
Heb in augustus 2005 mijn 13e Citroën gekocht (C6).
In augustus 1989 zag ik de XM in Frankrijk (Juan Les Pins). Toen ik terugkwam uit vakantie heb ik er telefonisch 1 besteld. Er waren toen lange wachttijden. Enkel de 2.01 Luxury (ik geloof in Gris Axenite) was op redelijk korte termijn leverbaar.
Eind October 1989 had ik mijn XM (een van de eerste in België).
Zelf mee gereden: 385 000 km (yep)
Storingen:
2 X (onder garantie) uitlaatspruitstuk,
1 x pompje van het handschoenkastje,
2 X 5e versnelling (buiten garantie maar door mijn kleine dealer bij Citroën bekomen dat enkel de manuren moesten worden betaald). Chroomstrips op de deuren die mat werden .
brandstofpomp vervangen (was eigenlijk niet nodig)
Perfecte wagen voor lange afstanden. Heel vaak België Zwitserland België fluitend afgelegd.
Een paar collega’s heel veel electronica problemen gehad (deden heel veel stadsverkeer, warme moror en de gekende troubles (zijn wel altijd onder garantie geholpen).
Inzake uitstraling beschouw ik de XM als de laatste echte Citroën. De C6 is een mogelijke terechte opvolger (maar hier kan ik niet over oordelen aangezien ik nog steeds zit te wachten op mijn c6 - inmiddels 8 maanden en de klok tikt verder).
Technisch:
Ik was er helemaal kapot van, echt een schok zoals je eerste lief etc. Ik kwam nochtans van een beest van een auto (CX GTI Turbo II 2500 GTI), toch maakte de XM meer indruk (niet zozeer vanwegen het vermogen , dat was magertjes tov de CX, maar de Hydractive was (in die tijd - 1989) ADEMBENEMEND.
Stond op het punt om in 1994 opnieuw een XM te kopen, dit keer Exclusive Turbo CT, Maaaaarrrrrrrrr toen reed ik toch nog even proef in een Xantia Activa 2.0 Turbo CT en toen…., toen sloeg de bliksem opniew in. In mijn (persoonlijke visie) is de Xantia Activa de meest geavanceerde serie-auto die Citroën ooit gemaakt heeft. Ja ik heb met C6 gereden , maar het mokerslag van de rij-impressie van de activa is m.i. van een onaardse schoonheid.
Ja ik weet dat het technisch onverenigbaar was, en er was geen budget etc. Maar had Citroën begin jaren 90 de ballen gehad om een Xantia activa vering te ontwikkelen voor de XM zou er nooit een zwarte gat geweest zijn tot in 2006. Laten we wl wezen de c5 heeft het gat tussen XM en C6 nooit kunnen vullen, hoe fenomenaal gesofisticeerd de vering van de C5 ook moge zijn.
Als ik nu terugkijk op de XM series I: droomauto, enkel vierkante interieur is verouderd.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: wie rijdt XM???
Moi, sinds kort rijd ik XM en ik moet zeggen (van wie het moet weet ik niet maar het moet gewoon): ik bén XM, en dit is de wagen die bij me past. Na vele BX’en -zondermeer te gekke automobielen- was ik toe aan wat meer comfort en -bliksem- dit is het.
Helaas zijn er op het moment enkele zaken die dringend opgelost dienen te worden zoals achterstallig onderhoud LHM systeem en -waarschijnlijk-verstuivers want beroerde koude start en veel te veel rook op het woonerf, ik schaam me rot.
Later meer succesverhalen vanuit het lederen interieur -met nog aan te sluiten decadente zetelverwarming!-...
Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek
Ja ik ook aan de XM (2.0i Comfort Break) al bijna een jaar nu. Lang geen spijt. Als ik voor aankoop hier of daar (Yahoo) had rondgekeken dan had ik het misschien nooit gedaan. Maar mijn gevoel zei dat het een prachtbak was en ik durfde het wel aan (na overleg met een specialist).
Mijn eerste wagen was een CX (in 89) en die heb ik zo vervloekt dat ik heb gezworen nooit meer Frans te rijden. Inmiddels ruim 15 jaar verder en enkele PSA’s waaronder een BX.
Ik zou er zo nog een paar kopen: XMs that is…