Ik heb een mooi gereedschap om de bollen los te halen trouwens. Laat maar weten of je hulp nodig hebt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
geweldige foto
Ziet er wel handig uit. René bood ook al een bollensleutel aan De hamer en beitel van marten leek me een beetje grof
Babbelen wel ff verder op msn over evt hulp…
Caroline81 schreef:geweldige foto
Ziet er wel handig uit. René bood ook al een bollensleutel aan De hamer en beitel van marten leek me een beetje grof
Babbelen wel ff verder op msn over evt hulp…
Haha, “mijn methode” met moker en beitel is wel beproefd, maar de oude bollen komen er dan wel gebutst onder vandaan.
Voor de overige slopers, de Brezan heeftt tot morgen een leuke oliefilterbandsleutel in de aanbieding. Leek me prima geschikt voor veerbollen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ketting is te kort!
Caroline81 schreef:René bood ook al een bollensleutel aan ...
Ik zorg wel ff dat ie in de bx ligt
René van Maren schreef:Ketting is te kort!
Daarom is het ook een Bandsleutel, dus met een leren riem ipv een ketting..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zeg ik
René van Maren schreef:Caroline81 schreef:René bood ook al een bollensleutel aan ...
ga je het ruitje intikken?
Caroline81 schreef:René van Maren schreef:Caroline81 schreef:René bood ook al een bollensleutel aan ...
ga je het ruitje intikken?
Let wel op dat als de bollen achter ECHT goed vastzetten dat je een oliefiltersleutel makkelijk molt.
Tis een wringappraat met een wurgriem…
Ja, ik gooi hem ff door een raampie!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nog een alternatief: als je bang bent voor beschadigingen aan de veerbollen, dan kun je ook een flinke maat slangeklem halen, die over de lasnaad van de veerbol heen vast klemmen, en dan gewoon meppen op de schroevedraaier die op die klem wordt gezet. Heb die methode zelf nooit gebruikt, maar schijnt goed te werken, de werking is vergelijkbaar met de hamer + beitel-methode.
Ik ben niet bang voor beschadigingen aan de veerbollen maar aan de auto
René van Maren schreef:Tis een wringappraat met een wurgriem…
Ja, ik gooi hem ff door een raampie!
Komt goed!