3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Hulp bij een BX
Gepost: 29 november 2015 02:49 PM
  [ # 31 ]

Ik zet mijn geld in op de hoogteregelaars voor en achter. Die zijn schoon te maken en dan zou het veergedrag wel eens flink op kunnen knappen.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 december 2015 12:40 PM
  [ # 32 ]

of een verkeerde afstelling van de hoogteregelaars. Als die hoger staan afgesteld dan zou moeten word het hok vanzelf ook stugger

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 15 december 2015 09:16 AM
  [ # 33 ]

Even een update maar weer?
De BX staat hier nu op de oprit. Mijn Volvo had na een nieuwe Distributie en kleppen stellen last van euh… Incontinentie.
Niet een beetje.

GEEN ZORGEN, DIT IS DUS NIET DE BX!!!

Prima te verhelpen met een verse klepdekselpakking en de monteurs op hun kop geven, maar ik had intussen wel even een auto nodig.
De BX moest toch echt de garage uit voor reparaties en keuring de 23e dus ik heb m’n vader geïnstrueerd hem te verzekeren en uit de schorsing te halen.

Beestje rijdt prima, er zijn wat dingen die me opvallen zoals een veel te hoog ingestelde koppeling (hij grijpt goed ‘hard’ aan maar je zit wel met je been in je nek), een radio die LF en LR is aangesloten op LF en RF (sja…), een ietwat klapperende stabilisatorstang.
Verder natuurlijk het veerprobleem. Hij staat inderdaad erg hoog en lijkt het voor best aardig te doen. Bij het afrijden van een drempel zakt hij netjes naar beneden maar omhoog ‘springt’ ‘ie.

Ik haal vanmiddag de Volvo op en zet de BX bij m’n vader, die dan meteen een afspraak mag maken met de specialist.
Er zit schot in de zaak!

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 15 december 2015 09:00 PM
  [ # 34 ]

Nou jongens, we zaten allemaal verkeerd.
Het ‘beruchte’ veersysteem was wéér eens niet de boosdoener.
Draagarmlagers achter….

Donderdag is ‘ie klaar.
Vandaag voordat ik ‘m weg bracht (m’n Volvo is intussen weer prima, gelukkig) een leuk plaatje geschoten terwijl ik wachtte tot een winkel open ging. Geen zorgen, niet het Casino Wink.

Profiel  
 
Gepost: 15 december 2015 11:41 PM
  [ # 35 ]

‘k Wist niet dat verrotte ADALS (achterdraagarmlagers) dat beeld veroorzaken. Wel: rijden als een winkelkarretje, kraken, wielen in de BMW-stand (/-\), maar niet achter te laag/voor te hoog. Eerder had ik een CX met die kwaal, later een BX, maar goed: ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen na reparatie.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 december 2015 12:09 AM
  [ # 36 ]

Hij zei ook dat de hoogte voor afstelling was en dat hij voor goed leek te veren.
De achterwieltjes stonden, inderdaad, wel een beetje ‘schwing-achse’.
Kraken deed ‘ie ook maar dat merkte ik eigenlijk pas heel laat. Het was ook niet erg hard maar het kwam wel duidelijk boven het ontzettend lawaaiige klokje uit Very Happy.
Ben benieuwd hoe ‘ie zich morgen gedraagt.
Het is handig dat ik weet hoe een BX hoort te rijden, qua vering. Ben benieuwd.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 december 2015 12:16 AM
  [ # 37 ]

Ziehier, foto van dinsdag, motor nèt uit gezet.
Achter lijkt ‘ie okee, voor duidelijk te hoog.

RensKorevaar schreef:

Ken je Auto Janssen in Echt en Citro-Advies in Heerlen?

Nog dank hiervoor dus Wink.

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2015 12:21 AM
  [ # 38 ]

Begrijp ik goed dat je BX voor opnieuw is afgesteld? De hoogteregelaar dus… Niet vies, wel fout. Belangrijkste is: het ding doet het weer naar behoren. Zo blijkt maar weer dat het wel eens lastig is, dat adviseren op afstand, op basis van beschrijvingen. Veel plezier.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 december 2015 10:26 AM
  [ # 39 ]

Dat achterwiel staat best wel scheef ja.. Jeutje!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 december 2015 11:05 AM
  [ # 40 ]

Doet me een beetje denken aan m’n BMW Cannes:
Versleten ADALs

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2015 11:28 AM
  [ # 41 ]

Zo’n lager veroorzaakt winkelwagentjesgedrag in de bochten. Daarbij heb je het gevoel dat je wel de voorzijde onder controle hebt, terwijl de achterkant er achteraan zwabbert. Merkte je behalve het kraken niets van dat alles s_k?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 december 2015 12:46 PM
  [ # 42 ]

Bij mijn ex-BX GTI stond het wiel ook zo scheef dat de wielen aanliepen in de wielkasten. Dat gaf een partij bekijks!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 december 2015 01:19 PM
  [ # 43 ]

Overigens merkte ik niks aan m’n Cannes, reed prima, alleen veerde hij niet achter.

Dat is niet best Timo Laughing

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 december 2015 09:54 PM
  [ # 44 ]
HvdL schreef:

Zo’n lager veroorzaakt winkelwagentjesgedrag in de bochten. Daarbij heb je het gevoel dat je wel de voorzijde onder controle hebt, terwijl de achterkant er achteraan zwabbert. Merkte je behalve het kraken niets van dat alles s_k?

Op snelheid spoorde hij niet 100% had ik het idee. Heb de grenzen niet opgezocht. Verder ging ‘ie wel goed door bochten, hij “kwispelde” niet, achterkant volgde netjes. Normaal merk ik raar stuurgedrag wel maar op zich reed hij ophet stugge na best prima.

Vanochtend opgehaald en er de hele dag mee gekard.
Er stond nog wat leuks bij Janssen:

Deze foto is van vanmiddag, direct na het neerzetten:

Hij staat nu wel netjes op de wieltjes lijkt ‘t Smile

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 december 2015 10:05 PM
  [ # 45 ]

Compleet off topic, maar je hebt wel een mooie BX!!! Een 14RE is ook een leuke uitvoering.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook