Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
kan ik natuurlijk ff proberen..
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Eén keer maar? Ik herinner me zeker drie keer….
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
leidingen verkeerd om. Kan niet missen.
Een auto die op en neer gaat is een hoogteregelaar die leeg is. Vul de ruimtes achter de rubbers met lhm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
hmmm inderdaad .
mijn eerste keer. net even leidinkjes gewisseld en het werkt. Hoogte ook juist afgesteld.
Alleen achter weinig tot geen vering, zal wel bollen vullen worden of wisselen.
bedankt jongens!
op naar het volgende probleem, de ventilator. weet iemand of die van een Xantia type 1b 1997 met airco hetzelfde is als die van een type 1b 1996 zonder airco?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bedoel je die in het interieur of bij de radiateur? In get laatste geval, als ik het goed heb, hebben Xantia’s met airco altijd twee ventilatoren en zonder één.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik bedoel de interieurventilator
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ventilator in de sloopauto gedemonteerd , ziet er hetzelfde uit. vanavond monteren
Bogaard, bedoel je dat die hoogteregelaar te repareren cq schoon te maken is? Volgens Haynes namelijk niet.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ventilator is qua model hetzelfde maar niet qua aansluitingen. in de diesel zonder airco zitten er slechts 2 draden aan , een paarse en een blauwe, zonder stekkerverbinding. zie op deze ook geen diodes.
op de sloop xant zit daar een rode en een zwarte die naar een andere plaats gaan op de ventilator. Daarzit dan ook nog een 4-polige stekker die naar de auto gaat.
beiden overigens Valeo
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gert-Jan Brink schreef:ventilator in de sloopauto gedemonteerd , ziet er hetzelfde uit. vanavond monteren
Bogaard, bedoel je dat die hoogteregelaar te repareren cq schoon te maken is? Volgens Haynes namelijk niet.
absoluut. en te reviseren.
Sleutel em eruit, stofhoezen weg, moertjes los, wip de ringen eraf en dan kan de as eruit. ook kan het dashpot insertje eruit volgens mij.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gert-Jan Brink schreef:ventilator is qua model hetzelfde maar niet qua aansluitingen. in de diesel zonder airco zitten er slechts 2 draden aan , een paarse en een blauwe, zonder stekkerverbinding. zie op deze ook geen diodes.
op de sloop xant zit daar een rode en een zwarte die naar een andere plaats gaan op de ventilator. Daarzit dan ook nog een 4-polige stekker die naar de auto gaat.
beiden overigens Valeo
Mischien kan je wel de motor overzetten? De aansturing kan anders zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gert-Jan, hierover is veel te vinden op http://www.xantiaclub.net
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Bleek vanavond het contactslot te zijn. Morgen even die van de sloper overzetten
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
wou gisteren de motor starten maar accu bijna dood. Erg veel gestart de laatste dagen ivm proberen van de hydroliek dus niet zo raar. Afijn accu van de 2cv er even bij en met kabels gestart.
ik wilde meten of hij genoeg bijlaadt. toen hij liep de kabels verwijderd en gemeten. slechts 10 volt, das niet ok dus. Toch 150km gereden totaal toen ik hem kocht.dus je zou verwachten dat het bijladen ok is. misschien de accu overleden.
maar toen gebeurde er iets waar ik geen verklaring voor heb. Opeens begon de motor te ratelen. De diesel-ratel werd oorverdovend. Beetje gas bijgeven werd het minder maar toen ik wilde meten of de motor met hogere toeren bijlaadt sloeg hij af voordat ik wat kon doen.
toen weer geprobeerd te starten maar slechts zeer langzaam rondgaan alsof nu beide accus leeg zijn. Terwijl ik hem slecht 1 keer op de 2cv accu heb gestart. nou is die maar 47ah.
Maar ik ben dus bezorgd over die enorme ratel. als een dieselpomp niet genoeg stroom krijgt kan ie dan meer herrie gaan maken of is het vele starten schadelijk ?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mischien is de startmotor gaan meedraaien? En is die nu overleden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gert-Jan Brink schreef:als een dieselpomp niet genoeg stroom krijgt kan ie dan meer herrie gaan maken of is het vele starten schadelijk ?
De dieselpomp is een mechanisch ding op jouw xantia die alleen elektronisch bijgeregeld wordt. Die herrie komt dus niet door een stroomgebrek.
Wat je kunt doen is het volgende: motor starten en laten lopen. Nu één voor één de leidingen naar de injectoren een paar slagen los draaien. Als dan het ratelen stopt bij het lossen van een bepaalde leiding weet je welke cilinder kuren vertoont.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste