Beste forumleden,
Ik ben aan het kijken naar een bx en een cx. Eerlijk gezegd wil ik gaan voor degene die het waardevolste wordt.
Zou dat bijvoorbeeld een nette Citroën bx sport uit 1986 zijn of een cx uit hetzelfde jaar en diezelfde kilometerstand?
Misschien een wat vreemde vraag, maar hij zit al de hele tijd in mijn hoofd.
Alvast dank voor het meedenken.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Persoonlijk kies ik een BX SPORT 8888
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je puur naar de waarde kijkt zal een CX 25 GTi Turbo (2)/Prestige Turbo (2) meer opbrengen dan een BX Sport of GTi. Dat zie ik ook voorlopig niet veranderen.
Ga naar beide kijken en in beide rijden, kijk dan wat je zelf leuk vind. Zoek dan de beste die je kan vinden voor jouw budget
Sowieso is een CX mooier om te zien (zegt een BX rijder)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Als mijn budget voldoende zou zijn, plaats om te stallen en te onderhouden, CX GTI TURBO 2 zonder twijfel.
Maar een CX PRESTIGE 25 IE AUTOMAAT Mag er (ook nog) bij hoor .
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Idem voor een BX dan is dat een BXGTI 16V laatste model uitvoering en of BX TRD TURBO.
De droom Citroen blijft toch de DS 23 IE PALLAS en de SM.
Maar toch ben ik zeer tevreden van mijn huidige C4 en denk dat ik ze toch maar zal behouden.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
vtske schreef:Persoonlijk kies ik een BX SPORT 8888
vtske schreef:Als mijn budget voldoende zou zijn, plaats om te stallen en te onderhouden, CX GTI TURBO 2 zonder twijfel.
Dat spreekt elkaar nogal tegen
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Wat is waardevol bij een Citroen ,.....
M.i. een groot woord
Gewoon kiezen welke het meeste aanstaat!
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Voor mij is de CX heel waardevol. Maar waardevast?
Hoewel ik steeds hogere prijzen gevraagd en betaald zie worden (vooral in Duitsland) voor echt perfecte en geheel originele vroege CX’en.
JW
BX/CX, een wereld van verschil. Zeker wat betreft kosten.
Ook qua comfort en uitstraling niet of nauwelijks met elkaar te vergelijken.
Wil je die voor dagelijks te gebruiken?
Ik zou in ieder geval eens in beide auto’s rijden. Voor de waarde kun je ze volgens mij beter allebei laten staan.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik ben in de zaak gekomen vanaf mijn 18 jaar, toen op ‘t moment De CX 2400 GTI werd gelanceerd in Belgie .
Daarna kwam de BX en de DS en de SM hadden we ook nog in service dus vandaar de moeilijke keuze.
Van de BX nooit een GTI als demo gehad in de garage wel verkocht, waarvan enkele BX SPORT.
De laatste BX sport in stock mocht ik van mijn vader rijden als demo maar moeder heeft dit verhinderd, na ongeval met de VISA CRONO.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
boterbloem schreef:
Ik ben aan het kijken naar een bx en een cx. Eerlijk gezegd wil ik gaan voor degene die het waardevolste wordt.
Er zijn een aantal factoren die bepalen of een auto waarde krijgt en houdt. Niet alleen de uitvoering/type spelen een rol.
Belangrijkste is, naar mijn eigen 20 jarige ervaring met klassieker, is dat je een auto koopt met een aantoonbaar (belachelijk)lage kilometerstand die helemaal origineel, onverprutst en ongerestaureerd is. Houd je zo’n auto mooi en houd je die kilometerstand laag dan kan ie geld waard worden. Ga je er toch mee rijden dan wordt ie onherroepelijk minder mooi en zal de waardestijging veel en veel lager zijn.
Mooie, originele auto’s van het type bx/cx sport/prestige/gti/turbo met (ultra)weinig kilometers zijn/worden geld waard, de rest daar geloof ik écht niet in en de markt zo te zien ook al niet.
succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste