H@ns schreef:Vette foto’s Tw@n!
Was weer een leuke “zaterdag” meeting
Die trailer met andere klassiekers stopte daar heel toevallig.
Gelukkig heb je die ook nog vastgelegd.
Hoewel de Green comrad, de dame blanche en de zwarte sinaasappel al een bijzondere spot op zich zijn






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Twan238 schreef:Ik zag dat zo’n nieuwe cassette de wereld niet kostte, die dus maar besteld. Werkt dat niet dan gaan we over op het mechanische punten systeem. 123 is voor mij helaas buiten budget
Zie Marktplaats m984359194, een gebruikte 123 voor € 150
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Heb je een directe link naar de advertentie, krijg hem niet gevonden
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat nummer in de zoekbalk typen.
http://link.marktplaats.nl/m984359194
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Past zo’n VW set zonder morren?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij mijn weten is er niks VW aan zo’n ding. 123 is programmeerbaar. Gewoon de juiste karakteristiek programmeren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zitten toch wel verschillen in die dingen?
Een DS kent ook verschillende uitvoeringen, een injectie heeft in elk geval (lees duurdere) 123 dan een carb.






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Even op de 123 site kijken.
Het verschil zit hem in de adapter aan de onderzijde. Je hebt ze met tandwielen en met verschillende nokjes.
Zodra je het ding in handen hebt kan je uitvinden of de adapter van de originele DS ontsteking op het asje van de 123 past.
Zo niet dan uitboren of een busje er in lijmen.
Beide kan ik voor je doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:...of een busje er in lijmen.
Een hele T3?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Goeie, gaan we proberen. Met Velpon?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Deze van marktplaats is er een met ook vacuum vervroeging. Op zich is dat een mooie extra voor de DS.
In een 123 van deze serie zitten er een aantal curves voorgepragrammeerd, waaruit je met een microdraai switch kan kiezen. Die curves zijn wel merk specifiek. Dus de kans dat de goede curve voor een DS er bij zit is heel klein. Kan natuurlijk zijn dat er toevallig een VW curve is die goed overeen komt met de curve die jij moet hebben.
Je kan er bij dit type geen ander curven in programmeren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
We hebben het over een pakweg 2 liter 4 cilinder met 2 kleppen per cilinder en rond de 100 pk bij ca 4500 toeren.
Hoe groot zal het verschil tussen al die curves zijn?
Het is al gauw beter dan een scharrige vonk van een contactpunten-systeem.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gedurfde uitspraak, maar ben het helemaal met je eens. Bij een DS is de curve volgens mij niet erg kritisch. Bij de 23 wordt het wel wat kritischer, omdat die relatief makkelijk gaat pingelen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb jaren gevaren met een Volvo Penta 4 cylinder 1600 cc motor (Kattenrug motor).
Ik heb er diverse elektronische ontstekingen op gehad, van Toyota en Hyundai tot weet ik veel.
Elk van die systemen werkte beter dan welke contactpunt ontsteking ook.
Bij zo’n boot is het iets makkelijker om onder kruissnelheid (dus gemiddelde belasting) de ontsteking zo te verdraaien tot het optimaal werkt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twan238 schreef:Past zo’n VW set zonder morren?
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste