Beste chevronnistes, gisteren met de break naar een gezellige kerstmarkt bij het IDDS magazijn getoerd. Bij lente-achtige temperaturen…
Aldaar de trotse eigenaar geworden van een nieuwe kriksteun linksvoor (van de originele is het vierkante pijpje door roest aangevreten) en een armsteun, die nog op mijn verlanglijst stond.
Ik ben voor een vuile verweerde gegaan, aangezien mijn donkerblauwe bekleding niet origineel is geleverd. De bekledingsstof heb ik ook niet dus mijn idee is om hem met textielverf op de juiste kleur te brengen. Iemand ervaring mee of tips?
Op de terugweg meteen (los) tussen de stoelen gezet. Wat zit dat vorstelijk….!
Kan iemand mij vertellen hoe de beugel wordt vastgezet?
En tot slot: toen ik weer thuis voor een routinecontrole mijn motorkap opentrok zag ik dat mijn HD pomp is gaan lekken. Aangezien alles verder nog brandschoon is was meteen te zien dat het tussen behuizing en poelie door komt. Niet op de aansluitingen. Een klein plasje op koppelingshuis en de bovenzijde van de handremklauw net nat, de schijf gelukkig nog niet… Droog gemaakt en peil op hoogste stand gecontroleerd. Nog geen waarneembare volumedaling. Lijkt erop dat ik op tijd erbij ben… Dat wordt dus een gereviseerde pomp bij Citrotech halen.
Textielverftips welkom!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
De armsteun staat gewoon los.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Briljant…ik hád het kunnen /moeten weten. Zo is hij nog voor/achterwaarts verstelbaar ook. En hij staat stevig. Mooi!
Inmiddels div textielverven gevonden op internet. Gaat wel lukken denk ik. Mislukt het: viezer kan hij niet worden en ik kan de bekleding altijd nog los tornen en er een leuk lapje van de markt in naaien (nou ja, dat laatste is dan een mooi en eenvoudig klusje voor mijn moeder 😊)
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Dat wordt dus een gereviseerde pomp bij Citrotech halen.
Bel ze eerst even want er schijnt een lange wachtlijst te zijn.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Als die armsteun van leer of kunstleer is kan je het met een spuitbus schoenenverf overspuiten , ik heb op deze manier mn losse delen van de C stijl gespoten en ziet er prima uit , wellicht dat er op de armsteun na gespten te hebben nog een blanke lak op moet tegen het slijten ...?
Dank heren! Armsteun is van stof (daarom zoek ik textielverf). Mbt Citrotech: was ik zeker van plan, hmmm wachtlijst: dat wordt dan misschien tijdelijk maar de pomp van mijn restauratiebreak monteren, op hoop van zegen. Blijkbaar is iedereen in december door z’n pomp heen?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
eergisteren HD-pomp bij Citrotech besteld, gisteren in huis, zonet erin gezet. Moest de auto nog even omdraaien voor de klus. Had pomp drooggemaakt. Even kort gelopen en een flinke plas LHM op het koppelingshuis. Toch typisch: meestal ontstaat lekkage geleidelijk aan, maar deze is vorige week subiet begonnen en meteen flink.
Nieuwe erin, ontlucht en proefgereden. Perfect. Maakt veel minder geluid en is lekker snel op druk. wachttijd tussen twee pompsessies bij stationair is 2:52. Ik begon al bijna wortel te schieten…
En zo toont dat:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route