Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hegru Veldhoven geeft 150.00 euro op.
Zal nog wel wat bijkomen voor waterpomp e.d.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
tim1993 schreef:Distributie is iets van 600 bij een garage, als je het iemand (zwart) laat doen red je het ook voor een €350,-. Materialen is ongeveer €150, maar er gaat erg veel tijd in zitten.
Tsssk. Twee uur, 3 als je het echt op je gemak doet. Je kunt het ook zelf, zal de eerste keer wat meer tijd kosten. Maar 600 voor de distributie van een BX is wel heel erg veel.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Zelf doen??? Hahaha…ikke? Hahaha, ik zou wel willen, maar dat wordt toch echt lastig. Afgelopen de Vraagbaak voor de BX gekocht. Het duizelt me voor de ogen…
Heb vanavond overigens de vorige eigenaar gesproken. Vriendelijke man, vond het leuk dat ik hem belde. Hij had inderdaad de auto in 2009 van Garage Timmer uit Groningen gekocht (die bestaat overigens niet meer).
Daarvoor was ie een paar maanden van een vrouw geweest die er niet mee overweg kon. Zij had een kleine schade gereden. Ik denk dat dat dus de reden is dat mijn deur rechtsachter een iets afwijkende kleur wit heeft.
M’n BX heeft relatief gezien weinig onderhoud gehad. In 2009 een antiroestbehandeling (dinitrol?). In 2012 nieuwe banden voor, een nieuwe accu en een nieuwe handremkabel. Vorig jaar een kleine beurt (voornamelijk filters en olie) en remschijven achter (?) afgevlakt. Er is sinds 2009 ook maar 36.000 km mee gereden dus ik kan me niet voorstellen dat het allemaal heel schokkend is (woordspeling).
Distributieriem en waterpomp ga ik laten doen.
Frank2cv had nog wat TZI-doppen liggen. Ben nog op zoek naar 2 andere. Iemand? Nog niet helemaal zeker of ik blijvend geinteresseerd ben, ben ook bezig met Deauville-velgen…pfff…wat een drukte met zo’n oude dame…zelfs op die leeftijd kosten ze je alleen maar geld…
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
@dirkvdmei: Hegru geeft € 150,- op? Voor het vervangen van een distributieriem? Da’s niet duur toch? Zou wel fijn zijn als ze de waterpomp ook gelijk meenemen…Iemand ervaringen met Hegru? Van Frank2cv kreeg ik de tip om eens naar Citroville te bellen…
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Inmiddels website van Hegru gecheckt…stelt niet veel voor, maar wel een prijslijst: http://www.hegru.nl/cms/index.php?page=over-de-hegru. Dank voor de tip.
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-01-2015
- C5 1.6 THP Comfort
- C3 1.6 eHDI
Volgens mij bestaat Garage Timmer nog, wel wat activiteiten afgebouwd. Er staat op de website nog veel mooi soul.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Excuses voor de verwarring. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de (oude) eigenaar gesproken. Hij zei dat hij een aantal geleden al uit de zaak was gestapt. Dat wil inderdaad niet zeggen dat de garage helemaal niet meer bestaat.
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
AF Dekker schreef:@dirkvdmei: Hegru geeft € 150,- op? Voor het vervangen van een distributieriem? Da’s niet duur toch? Zou wel fijn zijn als ze de waterpomp ook gelijk meenemen…Iemand ervaringen met Hegru? Van Frank2cv kreeg ik de tip om eens naar Citroville te bellen…
Ik heb eens bij Hegru de distributie van een ZX Diesel laten vervangen. Dat ging goed genoeg, prijs vooraf afgesproken (inclusief spanrol, waterpomp en koelvloeistof verversen 350,-).
Voor je BX moet het compleet rond de 250,- kunnen, denk ik.
Hegru is sowieso een goed adres voor onderhoud aan de BX, ook al is het vanuit Heerde best een rijden.
Ik rijd er vanuit Haarlem ook naartoe voor een setje nieuwe achterdraagarmlagers. Hun prijzen zijn dermate prima dat de reiskosten er niet tegenop kunnen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Even een kleine update over de 1600 TRS. Tot nu toe dik 700 km gereden zonder problemen. De choke heb ik nodig met het koud starten van de BX. Kan eigenlijk na zo’n 2 km al weer uit. Ik heb het nog niet echt gemeten maar volgens mij lust ie wel een slokje. 1:10? Ik ga het binnenkort eens meten.
Inmiddels heb ik een compleet setje TZI-wieldoppen bij elkaar gesprokkeld via Citroën-forummers. Als je je aangesproken voelt: bedankt voor de hulp guys.
Zodra ik de doppen heb, plaats ik een foto.
Groet,
AF
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
1:10 is een redelijk netjes. Verwacht niet een veel zuinigere auto, alleen op lange stukken zal je misschien 1:12 of misschien 1:13 halen. Ik heb dat gehaald onderweg naar vakantie in Frankrijk.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Beste allemaal,
Even een korte update over m’n BX. Ik heb er tot nu toe ruim 3.000 kilometer mee gereden. Voornamelijk korte eindjes, maar af en toe toch ook wel eens een stuk van 60 km. De auto rijdt fantastisch. Op de snelweg, zo rond 110 km per uur, is het echt genieten. De auto start goed en loopt netjes. Af en toe wat schommelingen in toerental bij stationair draaien, maar goed, dat mag. Toch?
In chronologische volgorde heb ik het volgende gedaan aan de BX:
Ik heb via 2 medeforummers een set TZI-doppen kunnen samenstellen. Daarnaast heb ik tijdens de GSA/BX-meeting een set gebruikte Michelins kunnen overnemen.Die zitten er nu onder. Zie ook de foto hieronder.
Verder heb ik in oktober de oliepeilstok vervangen door een nieuwe. Van de oude peilstok was de dop helemaal aan het afbrokkelen.
Afgelopen week heb ik de distributieset laten vervangen bij Garage Bonhof in Epe. Prima prijs! (als je meer wilt weten, stuur me dan even een privébericht).
Hieronder de foto van de BX met de TZI-doppen.
groet,
AF
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Staat er fraai bij!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Schommelend toerental moet niet hoeven. Waarschijnlijk trekt ie ergens wat valse lucht of is het stationair mengsel aan de arme kant. Wat wel normaal is, is dat ie iets hoger stationair gaat lopen als de motor goed warm wordt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Hele mooie TRS! Wat is jou verbruik op dit moment?
Ik ben namelijk bezig van auto naar handchoke om te bouwen.
Citroen BX 1.6 TRS, 1989
Citroen CX 2.0 RE Leader, 1986