3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Slecht lopen na reparatie
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 november 2015 09:38 PM
  [ # 31 ]

Er zit verschil op die injectors, debied en weerstand, zou dus voor dezelfde gaan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 november 2015 09:40 PM
  [ # 32 ]

Hmmm .... en juist die (ieg kleurstelling) kan ik niet vinden. Dat zou betekenen dat ik alle vier zou moeten wisselen ... Confused

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 29 november 2015 10:03 PM
  [ # 33 ]

Wissel eens twee injectoren uit, dan zou er dus een andere bougie zwart moeten worden.
Of als het mogelijk is kijken wat het vernevelbeeld is. Dus de injector uit je blok halen en in een bakje laten vernevelen tijdens starten.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 november 2015 10:13 PM
  [ # 34 ]
boukewerff schreef:

Wissel eens twee injectoren uit, dan zou er dus een andere bougie zwart moeten worden.
Of als het mogelijk is kijken wat het vernevelbeeld is. Dus de injector uit je blok halen en in een bakje laten vernevelen tijdens starten.

Dank voor het meedenken. Dat zijn inderdaad de volgende stappen voor nu. Alleen vind ik de inlaat eraf halen zo’n rotklus, daarom heb ik dit zo lang mogelijk uitgesteld, maar ik zal er toch aan moeten geloven.

Verschillen de injectoren van een 1.1, 1.4 en 1.6 van elkaar? Ik kan nu namelijk een 1.6 8v inlaat kopen, inclusief injectoren, wat best aantrekkelijk klinkt. Smile

Dank voor al het meedenken en het snelle reageren. Echt top om wat gedachten hierover te kunnen spiegelen. Smile Ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.

Na de reparatie die ik heb gedaan vind ik het zonde om de auto aan de kant te schuiven, zeker aangezien de rest nog prima is! Smile

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 29 november 2015 10:19 PM
  [ # 35 ]

Je kunt de injectoren toch uit de inlaat halen lijkt me? Inlaatspruitsuk kan gewoon blijven zitten zover ik weet.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 29 november 2015 10:23 PM
  [ # 36 ]
boukewerff schreef:

Je kunt de injectoren toch uit de inlaat halen lijkt me? Inlaatspruitsuk kan gewoon blijven zitten zover ik weet.

Dat lukt mij ieg met geen mogelijkheid! De injectoren zitten behoorlijk goed vast en de ruimte onder de inlaat is bijzonder klein/krap. Nu heb ik vrij uitzonderlijk grote handen, maar ondanks dat is er nauwelijks kracht te zetten door de positie van de inlaat.

Laat staan het er in drukken, maar misschien doe ik iets verkeerd…:??

Profiel  
 
AlexanderB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 04 december 2015 10:21 AM
  [ # 37 ]

Nah, dat klopt, injectorrail zit vastgeschroefd op de inlaat, en daar kan je zo’n beetje *niet* bij met de inlaat op de motor, gewoon ff die 6 moeren waarmee ie aan de kop zit losdraaien..

Mocht je het nodig hebben, ik heb hier nog 8 injectoren (AX GTI, als het goed is hetzelfde) liggen die voor een appel en een ei weg mogen, je mag dr altijd een setje van lenen om ff te testen.. Smile

[edit:] zie in het andere topic dat je al een nieuwe gekocht hebt. Succes met inbouwen dan. Smile

‘96 AX 1.5D—> Alles GTI-spec + turbo project
‘95 AX 1.1i—> 1.6 16V swap

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 december 2015 11:17 AM
  [ # 38 ]

Thnks Alexander!

Toen ik de injector eruit haalde, viel het plaatje met het miniscule gaatje er vanaf. Wellicht heeft die los gezeten waardoor die het niet goed doet? Ik krijg als het goed is vandaag de nieuwe geleverd, dus ik ben erg benieuwd of de problemen verholpen zijn na het verwisselen. Ik hoop alleen dat met de demontage nu de andere niet zijn beschadigd. Wellicht doe ik dus alsnog beroep op je aanbod. Blijven proberen is met nieuwe injectoren een dure grap. Dan kan ik bijna net zo goed een nieuwe saxo er voor kopen! Wink

Ik meld mij weer als ik het klusje heb geklaard ...

Profiel  
 
AlexanderB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 04 december 2015 12:16 PM
  [ # 39 ]

Oh, ja, als ‘t uit elkaar valt is niet goed. Bij mij bij de 16v was het iets subtieler, ik had 1 witte bougie en 3 koffiebruine. Toen ging ik de injectoren doormeten, en eentje (precies die bij de witte bougie) had een andere weerstand dan de rest, dus die heb ik vervangen, sindsdien loopt de motor al een heel stuk beter. Smile

‘96 AX 1.5D—> Alles GTI-spec + turbo project
‘95 AX 1.1i—> 1.6 16V swap

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 27 december 2015 10:54 AM
  [ # 40 ]

De injector is vernieuwd en de Saxo loopt weer als een trein!

Dank voor de tips en was dus duidelijk de injector! Smile

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook