Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hallo forummers! Het leven kan soms een rare wending nemen…. Echtelijke problemen hebben me ertoe gebracht maar eens flink thuis op te ruimen, om alle overbodige zooi de deur uit te mikken.
Nu verzamelde ik vroeger autofolders, maar nu doe ik daar eigenlijk niets meer mee. Er zitten soms hele bijzondere stukken tussen, zoals een brochure van de BMW M1, van de Triumph TR7, van de Rover SD1 modellenserie. Dat soort werk dus.
Nu speelt mijn geweten op: wegdoen of houden? Ik kijk er dus eigenlijk nooit meer in, rijk zal ik ook niet worden van deze verzameling. Sterker nog, als ik iemand er een groot plezier mee zou doen geef ik het zo weg!!
Desondanks knaagt het… wat als ik bijvoorbeeld nou toch nog eens een keertje die folder van de Ford Capri (mijn eerste auto, pure sentiment) zou willen bekijken? Bestaat er zoiets als een (al dan niet online) bibliotheek van dit soort foldermateriaal?
Wie kan me helpen bij deze gewetenskwestie?
Re: Autofolders, houden of wegdoen?
ik heb ook op zolder een hele verzameling autofolders en tijdschriften vanaf 1974, ik laat ze mooi liggen (kosten niks) kids kunnen er later mischien iets mee.
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Of je er wat aan hebt weet ik niet, maar ik heb ooit NIET stilgestaan bij dit dilemma en toen ik voor de keus stond a) de dozen met folders mee te nemen omdat ze mijn ouders in de weg stonden of b) de hele handel weg te mieteren, uit “praktische overwegingen” gekozen voor het laatste. Had ik noooooit moeten doen. Ik heb wel wat gehouden omdat ik van bepaalde (niet nader te noemen) merken heel veel of een bepaalde jaargang compleet had. Nou was mijn folderverzameling echt niet veel bijzonders en vanalles wat, maar toch. Ik had nu toch graag die BX en CX folders nog gehad.
Achteraf had ik in ieder geval wat zorgvuldiger geselecteerd. Ik zou niet veel terug willen hebben maar nu moet ik het op Citromobile of Marktplaats voor schofterige prijzen weer terugkopen als ik ooit nog folders hebben wil, terwijl ik mijn eigen folders gewoon gratis en voor niets had afgehaald bij de dealer.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dus…. de folders die voor mij enige betekenis hebben zelf houden en de rest zien te slijten aan een liefhebber? De papierbak is voor mij geen optie, oude krantjes en dergelijke had ik er al tussenuit gehaald, dus alleen de mooie folders zijn overgebleven. Die gooi ik echt niet zomaar weg….
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Pfoeh… Zijn die CX-folders zo schaars? Vragen ze dus zomaar een euro of 10 voor? Die heb ik dus gewoon liggen, haha! Ik denk dat ik mijn restverzameling dan nog maar gewoon hou en in de loop der tijd wat items probeert te slijten. Het zijn gelukkig geen dozen vol…
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik zou je folders niet zomaar weggeven. Op eBay/Marktplaats brengen ze nog wel €5 per stuk op. Spreek uit ervaring.
En de modellen die je daar noemt voor nog wel meer.
Wat dat betreft haal ik ze graag gratis op!
Ikzelf verkoop via eBay/marktplaats mijn vreemde merken en koop voor de opbrengst Citroën folders die ik nog niet heb.
Bestaat er zoiets als een (al dan niet online) bibliotheek van dit soort foldermateriaal?
Van Citroën is er een compleet overzicht gemaakt van alle brochures. Zal ook wel bestaan van andere merken.
Jeroen
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
toniclight schreef:...Wat dat betreft haal ik ze graag gratis op!
Jeroen
Hehheh, te laat!! Ik ben al gewaarschuwd.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Renault redelijk compleet
Prachtige boeken. Keek altijd vol spanning uit als er weer een nieuw Renaultboek uitkwam.
(Renault gaf in jaren 70 elk modeljaar een “boek"uit ipv losse folders waar alle modellen in stonden)
Jeroen
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, van Renault heb ik helaas knap weinig. Kwam nog wel wat tegen van de Renaults 18 en 30, maar geen jaarboeken.
Oh, OK, kom ook nog de Renaults 5 (1e model), 9 en Fuego tegen… Zuunig op zijn dus. Ik ben gewaarschuwd.
zo heb ik nog het orgineleboek van de volvo 480 es uit gegeven door nedcar.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mijn broertje heeft heel veel Citroënfolders, gespaard vanaf 1978 toen we onze 1e Citroën kregen thuis. Ik mag ze graag inkijken en wegdromen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
toniclight schreef:Van Citroën is er een compleet overzicht gemaakt van alle brochures.
O? Online te raadplegen misschien? Dan weet ik hoeveel CX-folders ik nog mis… Gelukkig “spaar” ik alleen de Nederlandstalige, anders is het geen doen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik scan ze met liefde in en zet ze online hoor!
Klinkt een beetje ouderwets, maar wat je wegdoet ben je kwijt!
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ik spaar nog steeds autofolders van alle merken en met name van Citroen Peugeot en Renault D D Stille hint wink
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Ik spaar ook folders sinds 4 jaartjes en heb al 3 hele dozen vol en een tas met Duitse van Citroën. Ik heb ook nog 6 folders van de Evasion.