Wat denk je van het bouwjaar?
Nou ja, jullie hóeven hem niet te kopen hè?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JWH schreef:Tja, Een echte liefhebbersauto , van een liefhebber voor een liefhebber.
De auto is voor 12K gerestaureerd bij Cyril Sars. Ik kan me niet voorstellen dat zo’n serieuze garage zo’n bedrag aan een omgekatte CX versleuteld. Daarna 1000km gereden. Maar dat is gezien de APK dan wel weer vijf jaar geleden.JW
Dat vind ik ook het onbegrijpelijke aan het verhaal. Kan me ook niet voorstellen dat ze hem restaureren om daarna te constateren dat hij ooit omgekat is.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms moet je de tekst allemaal niet zo letterlijk nemen…
Er staat nergens dat die 12k in 1 keer is uitgegeven, mogelijk zit er gewoon voor 12k aan facturen bij van de laatste 4 jaar bijvoorbeeld.
De garage handelt gewoon in opdracht van de klant, als de klant wil dat een omgekatte auto opnieuw gespoten wordt is dat voor de garage gewoon werk. Die kan advies geven dat het niet verstandig is, wil de klant het wel dan is dat zijn risico.
Dit staat allemaal los van het feit of het verstandig is om een dergelijke auto te kopen. Op de foto’s lijkt het gewoon een nette originele GTi, op de spoiler na dan. Aan de andere kant ben je bewust van het kenteken. De prijs is er natuurlijk wel naar, een opnieuw gespoten CX is normaal natuurlijk veel duurder…
Feitelijk kan je de kwaliteit van de restauratie pas beoordelen als je naast de auto staat.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:een nette originele GTi
Volgens de RDW niet meer dan een 2 l.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik bedoel een 25 GTi met een chassisnr van een 82er 2.0.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En heel frappant, geen foto’s met geopende motorkap.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, het kan een 82er 2.0 zijn welke volledig omgebouwd is naar een een serie 2. Dat verklaard direct de 12k restauratie kosten
Lijkt me toch minder waarschijnlijk gezien dit een serie 2 kleur is en de binnenkant van de kofferbak oude lak lijkt te zijn.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zo’n ding is totaal onverkoopbaar. Weer een CX minder. Zonde. Ik zou er geen cent voor geven. Je rijdt natuurlijk voor joker in een auto met een niet bijpassend kenteken (maar dat is enkel voor de kenners) en je raakt hem niet zomaar weer kwijt als je hem zelf wil verkopen. Ik kan me voorstellen dat als je wordt aangehouden door een oplettende diender, je met een omgekatte auto best een probleem hebt. Omkatten is een strafbaar feit dus men zal eerst naar jou als eigenaar wijzen. Moet je weer terug naar garage Werkman die natuurlijk doet alsof hij ook van niets wist en die wijst weer naar de verkoper waar hij hem kocht die ondertussen met de noorderzon vertrokken is.
JW
Het zou me niets verbazen dat iemand hier veel geld in heeft gestoken om er pas later achter te komen dat hij omgekat is. Heb het in mijn eigen omgeving meegemaakt. Het plezier in de auto is dan volledig weg en komt ook niet meer terug.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Klopt dat zou best balen zijn. Maar in dit geval, waar een GTi (volgens de RDW en dus ook volgens de autopapieren) een cilinderinhoud van 1985cc heeft, dan gaat je toch wel een lampje branden?
Maar goed, genoeg over de GTi. Even een special ->klik
JW
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zo’n ambu staat al in m’n boet.
Van 12-1990, een TD2 met airco en flink minder km’s.
Dezelfde opbouw van Collet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, heb helaas momenteel teveel auto’s anders had ik serieus gereageerd op de Ambu…... Lijkt me nog niet zo’n slecht exemplaar (vergeleken met wat er meestal voorbij komt in FR).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, na vijf ton is ie wel aardig opgerookt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hoeft niet, heb CX (TD2) diesels gehad met dergelijke kmstanden die niet bijzonder veel rookten….. Maar ja, die kans is aanwezig.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa