uit ervaring:
Met lucht in de diesel leidingen durft de motor automatisch “gas” geven. Bij mij was toen in de tank de niveaumeter een mini lekje in. Dit vervangen en wagen bolde weer als nieuw.
Ik zou hem dus controleren op valse lucht in de diesel leidingen. Aanzuig leiding is onderdruk leiding dus kan wel valse lucht opzuigen.
Trouwens, lucht bij diesel in injectie pomp, geeft dit geen blauwe rook?
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nope, geeft grijze rook.
Ik spreek uit ervaring.
Blauw is het verstoken van motorolie, wit duidt op een lekke koppakking.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja dat geeft blauwe en grijsblauwe rook. Door de lucht in de pomp en in de hogedrukleidingen is de drukopbouw in de leidingen niet meer precies waardoor de verstuivers te laat openen, als ze al opengaan. Te late inspuiting bij een diesel geeft onvolledige verbranding en dus rook. Als TS een LUCAS pomp heeft zit er bij het elektromachnetische klepje van de brandstoftoevoer een ontluchtnippel. Opendraaien en pompen met de balg tot er diesel uit komt en weer dicht draaien, daarna starten met de leidingen een halve slag los bij de verstuivers tot ook daar diesel uit komt, leidingen weer vast en karren maar….
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik rij al meer dan 20 jaar diesel, maar heb nog nooit de inspuitleidingen ontlucht.
Ontluchten t/m de inspuitpomp is voldoende, de inspuitleidingen zitten namelijk aan de perskant.
Gewoon even langer doorstarten, de leidingen zijn redelijk snel volledig gevuld met diesel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Na dagen van gekloot en gestuntel loopt mijn ouwe Bertha weer als vanouds !
Kameraad erbij met kabels en start pilot ......drie dagen pruttelen en roken en na een beste tankbeurt als vanouds weer ! Heerlijk !
dus ............steeds tien euro tanken is niet bevordelijk !!!!
Totaal aantal Berichten: 9436
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Niet meer doen dus, scheelt een hoop gedoe.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986